Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Van de week onze vogels weer is door gesnuffeld,prachtige middenblad en leuke informatie over verschillende vogel.Dan lees ik het stukje nieuw vraagprogramma 2020-2024,er worden nu groepen samen gevoegd ,blijkbaar hoe meer vogels in een groep hoe hoger de voldoening zal zijn als je kampioen word.Dat dit samenvoegen meer vogels op de show zal opleveren moet de tijd leren.Diegene die makkelijk kampioen willen worden wat ik zo wie zo niet snap, je moet toch de punten halen die bepalen of je kampioen word.Maar misschien is de achterliggende gedachte minder prijzen minder kosten.

    Opmerking


    • B.v. 10 groepen samenvoegen en uit die samengevoegde groep 1 kampioen, scheelt alleen al 9 kampioenen mits uiteraard wel de beoogde punten behaald zijn. Het zal zeker kosten besparend werken. Ik denk dat de schrijver van het artikel zich niet zo bewust was van de gebruikte woordkeuze. Die zou best een beetje kwetsend ontvangen kunnen worden door deze of gene. Je zal per slot maar kampioen geworden zijn in een kleine groep zonder veel concurrentie... Persoonlijk raakt het mij niet.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • Opmerking


        • Opmerking


          • Jan laten we maar gewoon eerlijk zijn. Onze hobby is vooral nog intrek bij oudere mensen. We zoeken argumenten waarom inzenders minder worden in een locatie, maar vergeten dat de stoppers geen vervangers hebben. Zo is het gewoon helaas. Groepen samen voegen was onvermijdelijk bij districten ben je kampioen met een groep waar 3 vogels in zitten, afgelopen jaar in 1 groep had ik 1 vogel, dus geen 18 of 20. Wees blij dat je met kanaries zoveel inzenders hebt nog per kleur.
            Maar we willen allemaal terug naar die oude tijd, die voorlopig echt gevlogen is...
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • Ben ik volkomen met je eens Ben maar ik denk niet ook als je groepen gaat samenvoegen meer jeugd krijgt, wel de kans dat er meer liefhebbers die bewust een bepaalde groep (vaak niet de makkelijkste kleuren) showen afhaken.Maar de tijd zal het leren.

              Opmerking


              • Ik denk dat veel jongeren gebruik maken van media als Facebook enzo, volgens mij zijn de groepen daar wel levendig. Ik heb het afgelopen jaar de Onze Vogels gehad, maar eerlijk gezegd vond ik het niet boeiend genoeg om te verlengen

                Opmerking


                • ik lees het nog steeds met veel plezier, maar ben wel met je eens, dat de artikelen steeds minder interessant vind worden.
                  Er zijn werkgroepen mee bezig om het tij te draaien, maar dat zal niet meevallen.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • Klopt zolang uiteindelijk de voorstellen door een senior groep word beoordeelt krijg je toch geen vernieuwing.
                    De echte meerwaarde zit bij de plaatselijke of regionale vereniging.
                    Het showen, de ringen etc.
                    De kosten zijn het niet een abonnement kost vrij weinig.
                    Facebook lijkt leuk maar niemand neemt verantwoordelijkheid voor een flut advies.
                    En als je 5 verschillende antwoorden krijgt zijn er een paar flut.
                    En de actievelingen op Facebook met kennis zijn allemaal bondslid.
                    Groeten, Ben

                    Opmerking


                    • Met enige (on)regelmaat wordt in dit topic soms pittig kritiek geuit over het maandblad van de NBvV.
                      Daar is overigens niets mis mee, een beetje opbouwende kritiek moet kunnen.
                      Anderzijds mag/moet je dan ook durven melden als het er wel goed uitziet en dat is mijns inziens met de uitgave van juli 2020 zeker het geval!
                      Naast een wat bredere belichting van vogelgerelateerde zaken komt toch ook een mooie variatie aan soorten in deze uitgave aan de orde en jawel, zelfs de coversoort komen we zowaar ook weer tegen in een artikel.

                      Wat mij betreft een uitgave die past bij de grootste bond van Nederland!
                      Amigo de los Psittacidos

                      Look deep into nature and you will understand everything better

                      Opmerking


                      • . . . en dan valt de uitgave van augustus 2020 op de mat:

                        staat het artikel 'ode aan een zanglijster', dat we in de vorige uitgave (juli) al hadden gelezen, er gewoon nog een keer in!

                        ?
                        Amigo de los Psittacidos

                        Look deep into nature and you will understand everything better

                        Opmerking


                        • Herhaling is de kracht van de reclame...
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • Last edited by Jan Vriend; 15-08-2020, 23:09.

                            Opmerking


                            • [COLOR="#0000FF"]Helaas ontgaat mij de essentie van dit bericht.

                              Nu we toch schrijven kan ik wel iets opbeurends schrijven, gaat over de zangkanaries.
                              De schrijver haalt enkele algemeenheden aan en komt tot enige onderscheiden typen zangkanaries.
                              Ik zou enig aanvulling op prijs stellen.

                              Dit voor wat betreft de zang richtingen:
                              Van de Harzer , die naar het oorsprong gebied wordt benoemd, algemeen erkent dat de naam edelroller passend is.
                              Binnen dat gebied zijn en waren ook weer onderscheiden zang eigenschappen waar te nemen.

                              In de Harz zelve ter plaatse in Goslar om exact te zijn waren de zang vogels door mij beluisterd voornamelijk helder in zang geluid.
                              Klingels en bellen waren goed vertegenwoordigd in de mij getoonde en gehoorde vogels, duidelijk was dat de plaatselijke voorkeur omdat die vogels hoog werden beoordeeld.
                              De beroemde diepe en zware stemmen mocht ik in die tijd helaas niet meer waarnemen op de reis, heb het dan over Au en Oe klanken kenmerkend voor die vogels.
                              Ook de gezochte sproedelende dubbelklanken vonden we niet.

                              Mogelijk waren we te vroeg in het jaar immers dergelijke zangprestaties waren pas volleerd in het opvolgende jaar.
                              Ook hier was de neiging er ingebracht om geheel tegen de natuur in steeds vroeger te gaan kweken, op die manier zichzelf als liefhebber steeds meer buitenspel te gaan zetten.

                              Ik zou voor en van de Saksische kanarie nog willen benadrukken dat het een volwaardige zang richting betrof.
                              Met rollers en met zang intelligentie wat de vogels toeliet hun eigen ontwikkeling te volgen.
                              Meest gegeerd waren die vogel die vloeiende overgangen konden weven in hun lied.
                              Ook vogels die konden schakelen in de uitvoering van hun gezang werden hoog geschat.

                              Helaas is de laatste halve eeuw steeds meer de nadruk komen te liggen op de beperkingen in het totaal lied , die wel steeds meer volmaakt waren in de ogen van de keurders.
                              Ik zelf heb dat altijd betreurd en zag het als verzwakking.
                              Het vermogen wat eigen aan de kanaries was en is een verzorgt lied brengen wat een geheel vormt.

                              Daar konden en kunnen mijn inzien vele in harmonie ingebrachte klanken en frasen gelijk andere vogels met nabootstalenten dat kunnen voor mensen prettig in gehoor gezang voordragen dit tot algeheel genoegen van de toe hoorders .

                              Wie heeft er noot met verbazing een kakafonie van geluid vernomen en dan was de zanger een zeer begaafde spreeuw?
                              [/COLOR]

                              Opmerking

                              Working...
                              X