Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #46
    Ik verheug me al op de boekjes.....
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #47
      Mocht je de Duitse taal machtig zijn, dan is Gefiederte Welt ook een aanrader. Staan regelmatig interessante artikelen in en je krijgt ook toegang tot een digitaal archief met vele interessante en uitgebreide artikelen.

      Opmerking


      • #48
        In OV april 2018 (pag.14-15) een artikel over Rugulus regulus, ofwel het alleraardigste goudhaantje.
        Beetje jammer dat het geheel is opgeleukt met een foto van een vuurgoudhaan, hetgeen de niet ter zake kundige lezer op het verkeerde been zou kunnen zetten.


        Op pag. 29 van dezelfde uitgave een korte verhandeling over de Bondsraad(2) waarbij onontkoombaar de toekomst van de hobby ter sprake is gesteld.
        Onder het kopje 'terugloop ledenaantallen' zag ik tot mijn vreugde dat het clusteren of samenvoegen van kleine verenigingen tot een grotere meer levensvatbare vereniging inmiddels wat hoger in de bond is geland.
        Dit issue gaat namelijk al jaren rond in de wandelgangen en mag mijns inziens worden gerekend tot een van de belangrijke stappen voor de overleving van de hobby.

        Het is immers een feit dat bestuursfuncties steeds lastiger in te vullen zijn (hierdoor zijn al tal van verenigingen teloor gegaan), maar ook kosten en baten van het organiseren van een show kunnen effectiever worden uitgevoerd door een grotere vereniging.
        Met een grotere vereniging neemt ook de kans op een meer gevarieerde show toe, waardoor vervolgens de kans op meer bezoekers navenant toeneemt.

        Met het oog op dit laatste zou ik willen adviseren om 'andere' samenwerkingsverbanden b.v. met de ParkietenSocieteit, Aviornis, kleindierverenigingen en de aqua-terrawereld op z'n minst eens te verkennen.

        #
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
          In OV april 2018 (pag.14-15) een artikel over Rugulus regulus, ofwel het alleraardigste goudhaantje.
          Beetje jammer dat het geheel is opgeleukt met een foto van een vuurgoudhaan, hetgeen de niet ter zake kundige lezer op het verkeerde been zou kunnen zetten.


          Op pag. 29 van dezelfde uitgave een korte verhandeling over de Bondsraad(2) waarbij onontkoombaar de toekomst van de hobby ter sprake is gesteld.
          Onder het kopje 'terugloop ledenaantallen' zag ik tot mijn vreugde dat het clusteren of samenvoegen van kleine verenigingen tot een grotere meer levensvatbare vereniging inmiddels wat hoger in de bond is geland.
          Dit issue gaat namelijk al jaren rond in de wandelgangen en mag mijns inziens worden gerekend tot een van de belangrijke stappen voor de overleving van de hobby.

          Het is immers een feit dat bestuursfuncties steeds lastiger in te vullen zijn (hierdoor zijn al tal van verenigingen teloor gegaan), maar ook kosten en baten van het organiseren van een show kunnen effectiever worden uitgevoerd door een grotere vereniging.
          Met een grotere vereniging neemt ook de kans op een meer gevarieerde show toe, waardoor vervolgens de kans op meer bezoekers navenant toeneemt.

          Met het oog op dit laatste zou ik willen adviseren om 'andere' samenwerkingsverbanden b.v. met de ParkietenSocieteit, Aviornis, kleindierverenigingen en de aqua-terrawereld op z'n minst eens te verkennen.

          #

          Opmerking


          • #50
            Noten

            In het nummer van 11 november j.l. stond een stukje met als titel kritische noten(deel 2) of waren het valse noten.In Kanarioloog,s blog geeft Sjaak de Jong zijn visie weer.Teven staat in deze blog er een uitgebreid stuk over de zwarte stip.

            Opmerking


            • #51
              In de inhoudsopgave staat vermeld op pagina 28 Hedendaagse waterslagers.
              Ik verheugd zoeken, nu een bloedneus verder helaas nog niet gevonden.

              Opmerking


              • #52
                Mmm, is het bloeden inmiddels gestopt Krien.....
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door krien Bekijk Bericht
                  In de inhoudsopgave staat vermeld op pagina 28 Hedendaagse waterslagers.
                  Ik verheugd zoeken, nu een bloedneus verder helaas nog niet gevonden.
                  Op deze pagina staat nu dat de bondsraad de hoeder van NBvV-identiteit is,hoop niet dat de leden de schapen zijn.

                  Opmerking


                  • #54
                    Tjonge jonge!

                    In OV, u weet wel het maandblad van 's lands grootste vogelbond, vinden we in de uitgave van OV augustus 2018 op pagina 8 een artikel over de Jardine papegaai.

                    Hierin wordt het volgende gesteld: " De Jardine papegaai staat op appendix II van de CITES waardoorhttps://www.cites.org/eng/disc/how.php)


                    Appendix-II specimens

                    An export permit or re-export certificate issued by the Management Authority of the State of export or re-export is required.

                    An export permit may be issued only if the specimen was legally obtained and if the export will not be detrimental to the survival of the species.

                    A re-export certificate may be issued only if the specimen was imported in accordance with the Convention.

                    In the case of a live animal or plant, it must be prepared and shipped to minimize any risk of injury, damage to health or cruel treatment.

                    No import permit is needed unless required by national law.

                    In the case of specimens introduced from the sea, a certificate has to be issued by the Management Authority of the State into which the specimens are being brought, for species listed in Appendix I or II. For further information, see the text of the Convention, Article III, paragraph 5 and Article IV, paragraph 6.
                    Amigo de los Psittacidos

                    Look deep into nature and you will understand everything better

                    Opmerking


                    • #55
                      Na niet juiste foto goudhaantje en commentaar/aanvulling enten(kon eerst niet geplaatst worden)en nu niet kloppende informatie doet wel wat afbreuk aan dit verder prachtige blad.

                      Opmerking


                      • #56
                        Inderdaad, misschien is het een idee dat iemand de artikelen toch eerst even doorleest voordat het naar de drukkerij gaat.

                        In dezelfde uitgave van OV lees ik ook dat men zich bij NBvV klaarblijkelijk gaat beraden over de vraag wat te doen met het maandblad (o.a. blijven we OV nog versturen of gaan we volledig digitaal).
                        In het laatste geval vermoed ik dat er nog wel eens een serieus ledenverlies op zou kunnen treden.
                        Amigo de los Psittacidos

                        Look deep into nature and you will understand everything better

                        Opmerking


                        • #57
                          Dat ben ik met je eens, ik hou graag het bondsblad in mijn handen om te lezen.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #58
                            Amigo de los Psittacidos

                            Look deep into nature and you will understand everything better

                            Opmerking


                            • #59
                              Misschien is het mogelijk om het informatieve gedeelte(vergaderingen,bezoek congressen e.d)wat in te perken en dit digitaal aan te leveren.

                              Opmerking


                              • #60
                                Kleurtechnische informatie

                                De tekst over over witte kanaries met duidelijk blauwe waas is niet erg duidelijk,had beter waarneembare blauwe waas kunnen staan.Is toch ook op toepassing andere vogels.Duitse kuif mag niet doorlopen(pigment)in de nek maar moet wel mooi aangesloten zijn,wat is de grens kop/nek.Geef met een duidelijk voorbeeld aan wat de grens is(tekening,foto).

                                Opmerking

                                Working...
                                X