Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #61
    Jammer dat in het nummer van 10 oktober het Roodborstje en de Zwarte roodstaart zijn omgedraaid.Is het vooruit kijken met onze kanaries of uitkijken,18 uur licht betekent maar 6 uur rust. Ivomectine?(ivomec is een merknaam de werkzame stof is ivermectine)dit geneesmiddel aanbevelen lijkt mij discutabel.

    Opmerking


    • #62
      Preventief gebruik van Ivermectine is inderdaad discutabel.
      Toepassing van dit middel in geval van bestaande problematiek lijkt me meer gewenst.

      Wat me in deze uitgave (OV-oktober 2018) min of meer als muziek de oren klinkt is het stukje tekst onder het kopje 'een uitdaging' van onze bondsvoorzitter Klaas Snijder.
      Enige zelfreflectie vanuit de vogelhouderij ten aanzien van wat we via vraagprogramma's graag op een show zien kan geen kwaad lijkt mij.
      Het spreekwoordelijk petje gaat af voor keurmeester van Kooten, het zij hem gegund hoor, maar de discussie is al veel langer gaande.
      De afgelopen 15-20 jaar heb ik in het land gemerkt dat er zeker voedingsbodem bestaat voor (of moet ik hier spreken van tegen) het immer nastreven van grote forse vogels, terwijl daarbij oorspronkelijke kwaliteiten als gemiddelde levensduur en voortplantingscapaciteit naar beneden worden bijgesteld.

      Grote vraag (zeg maar gerust discussie) is dus al jarenlang:
      Wat is een goede kwaliteit vogel?

      een forse vogel die door fors formaat leuk in de punten zit op een show?

      of

      een vogel die met een iets normaler formaat(althans dichter bij oorspronkelijke formaat wilde soortgenoten)
      wel probleemloos een voor de soort normaal/gemiddeld nest jongen groot kan brengen en bovendien een hogere gemiddelde levensduur kent?

      Het moge duidelijk zijn dat de invloed van vraagprogramma's binnen dit thema een belangrijke rol spelen.
      Last edited by rupicola; 12-10-2018, 16:11.
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #63
        Eigenlijk is het jammer dat dit een discussie punt is geworden in de loop der jaren.
        Het originele formaat is het beste formaat.

        Je ziet tegenwoordig bv op honden shows, dat er veel gesleuteld moet worden aan de hond om in de prijzen te vallen
        De platte neus van sommige honden (o.a. Franse bulldogs en bullmastiffs) moeten steeds platter.
        Met alle nare gevolgen van dien voor de honden. Ademhaling moeilijkheden is er daar een van.
        Ze zouden dat echt niet moeten toestaan.
        Maar ja dit terzijde.
        groetjes
        Heidi

        Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

        Opmerking


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
          Wat me in deze uitgave (OV-oktober 2018) min of meer als muziek de oren klinkt is het stukje tekst onder het kopje 'een uitdaging' van onze bondsvoorzitter Klaas Snijder.
          Enige zelfreflectie vanuit de vogelhouderij ten aanzien van wat we via vraagprogramma's graag op een show zien kan geen kwaad lijkt mij.
          Het spreekwoordelijk petje gaat af voor keurmeester van Kooten, het zij hem gegund hoor, maar de discussie is al veel langer gaande.
          De afgelopen 15-20 jaar heb ik in het land gemerkt dat er zeker voedingsbodem bestaat voor (of moet ik hier spreken van tegen) het immer nastreven van grote forse vogels, terwijl daarbij oorspronkelijke kwaliteiten als gemiddelde levensduur en voortplantingscapaciteit naar beneden worden bijgesteld.

          Het moge duidelijk zijn dat de invloed van vraagprogramma's binnen dit thema een belangrijke rol spelen.
          Eens! ik ben spontaan een reactie artikel aan het schrijven. Om het vuur eens aan te wakkeren.


          Overigens, het stuk over de diamantduif, door een respectabele meneer in de wereld, is toch wel een flatertje. De foto laat in eerste instantie al geen bruine mutatie zien. Daarnaast wordt een uitgekauwd broodje aap verhaal aangehaald: uit de 2 eieren per nest zouden een doffer en duivin komen. Dit is natuurlijk niet de regel.

          Opmerking


          • #65

            Opmerking


            • #66
              Vandaag mail dat op weg naar 95 punten een verkeerde voorstelling van zaken is gegeven.Dit hele punten gedoe is voor veel liefhebbers abracadabra.Er moet bv op de bondsshow uit 20 vogels van 95 punten een algemeen kampioen komen, er moet een punt verschil zijn in de prijswinnaars, maar de algemeen kampioen krijgt geen punt meer,deze mag zelfs geen 96 punten krijgen wordt er zo niet duidelijker op.

              Opmerking


              • #67
                November nummer: Waarom zou je? leuk stukje voor de leden die 'Onze vogels" lezen is over na te denken.Keurmeester Louis van Keleckhoven kan gerust gesteld worden, subsidie Noordshow wordt toch verstrekt blijkbaar heeft het gemeente bestuur van Assen te impulsief gehandeld met de afwijzing aanvraag subsidie.

                Opmerking


                • #68
                  Heb in juni al een artikel ingeleverd met de nodige foto's, maar nog niet terug gezien in het bondsblad.

                  Van de week maar eens informeren.....
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #69
                    Dergelijke 'termijnen' zijn niet ongewoon, maar er gaat uiteraard ook wel eens iets mis...


                    Persoonlijk vind ik de kwaliteit van OV de laatste tijd zeker niet slecht.
                    waar gehakt wordt vallen spaanders en over smaak valt niet te twisten.

                    Toch blijft een ding wat teleurstellend:

                    Een mooie coverfoto schept nu eenmaal een zekere verwachting, maar vervolgens vind je niets over de betreffende soort.
                    Amigo de los Psittacidos

                    Look deep into nature and you will understand everything better

                    Opmerking


                    • #70
                      Je bedoelt de Hyacint ara, prachtige vogels. Was ook wel verbaasd dat er niets instond erover.

                      Kreeg net het bericht, dat mijn artikel, vogelvirus, in het decembernummer komt te staan......
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #71
                        In dit geval de Hyacinthara, maar de afgelopen jaren kwamen met regelmaat pracht covers voorbij, terwijl de inhoudelijke bijlage simpelweg ontbrak. Echt jammer!

                        Mag ik uit de titel van je artikel (en je aanwezigheid op dit forum) voorzichtig concluderen dat het 'vogelvirus' nog wel aanwezig is?
                        Amigo de los Psittacidos

                        Look deep into nature and you will understand everything better

                        Opmerking


                        • #72
                          dat mag je wel concluderen ja, momenteel geen vogels, maar het heeft nog steeds mijn interesse.

                          vind het ook leuk om mijn ervaringen te delen, en af en toe rolt er dan een artikel uit.......
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #73
                            Mooi leesbaar stukje in OV Ton. Er staan wel een paar woorden in herhaling maar dat mag de pret niet drukken.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • #74
                              Dank je Henk......
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking


                              • #75
                                inderdaad leuk om te lezen Ton, erg mooie vogels die sialia's, je zou ze meer willen tegenkomen. Gelukkig viel er weinig aan te 'storen', aan jouw artikel .

                                De moed zakte me in de schoenen toen ik op blz 6 en 7 een verhaal las van vader en zoon die speciaal een foto instuurde met tekst erbij, en dat vervolgens die foto niet geplaatst wordt...

                                Ook het 'Honing' verhaal sprong van de hak op de tak, ik mis 2 tot 3 stappen die het verhaal een stuk duidelijker hadden gemaakt.

                                En de beste man met zijn reeks: 'De nationale vogel van' had ook weer 2 bladzijden te veel. 4 afbeeldingen van een vogel en een afbeelding van een vlag van een klein eilandje waren de moeite waard, maar de foto ingestuurd door vader en zoon (blz7) was kennelijk te min?
                                In tegenstelling tot vorige maand (Steenarend) is de montserrat troepiaal wel een vogel die in het vraagprogramma staat van de NBvV, maar het aantal vogels is te tellen op 2 handen. En naar mijn weten is deze soort enkel in het bezit van Avifauna. Wederom een verhaal van 2 pagina's waar qua inhoud een hoop wordt gemist.

                                Ik zit hier nu wel een hoop gal te spuwen, maar ik hoop het goed te maken, van mijn hand liggen 2 artikelen op de plank.

                                Opmerking

                                Working...
                                X