Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer kanaries in de kweekkooien plaatsen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wanneer kanaries in de kweekkooien plaatsen?


  • #2
    Hallo

    Eind maart zet ik ze apart, mijn ervaring is dat als ze eerder buiten nesten er onbevruchte eieren komen.
    S6

    Opmerking


    • #3
      maar ze zitten in de schuur in kooien
      ik wil ze eigenlijk alvast koppelen zodat ze zelf niet gaan koppelen

      Opmerking


      • #4
        beste patrickje.

        ik heb gewoon een voliere waar mijn vogels inzitten .
        begin maart zet ik de mannen apart voor de kweek .
        dit zodat de mannen de poppen niet zien .
        en anders om natuurlijk .
        dan voer ik wekelijks de licht uren op tot 14.5 uur en daarna koppel ik de vogels .
        eventueel bij verwarmen idn tot 15 16 graden met lucht vochtigheid van 60-65%
        als ze gekoppelt zijn plaats ik na 2 weken een nestblokje en algauw is het nest voltooid door het koppel

        dan na 5 dagen liggen de eerste eieren er .

        ik kweek in het voorjaar buiten en in het najaar binnen .
        wel met andere koppels .

        mvg rudyp

        Opmerking


        • #5
          Bedankt voor de informatie!
          op hoeveel lichturen begin je dan als ik vragen mag?
          en hoeveel uur doe je er in de week bij?

          Opmerking


          • #6
            beste patrick ik begin met 11 uren en doe er telkens 30 minuten bij na 4 weken zit je op 13 uur tijd voor de mannen naar de kweek hokken tegaan een week later de poppen er bij en week later nestje er in hangen met nest materiaal .
            en elke week een half uur erbij dan zit je met nestje op 14 uur 13-14 dagen broeden de lichturen blijven opvoeren naar 15 en verder de vogels hub ding laten doen wel zo mooi als de eieren uitkomen je op 15 licht uren zit .
            zo doe ik het en geeft mij veel jonge vogels

            mvg rudyp

            Opmerking


            • #7
              Een leuk hulpmiddel is het zonnerad.Deze kun je even googelen en dan even uitprinten.

              m.v.g.Jan
              Last edited by janh11; 04-01-2015, 14:23.

              Opmerking


              • #8
                Als je dat eens kan uitleggen hoe dat werkt zou ik heel blij zijn? Dit is voor Jan!

                Opmerking


                • #9
                  ik begin met 10 uur licht per dag dat is mijn rustperiode. Dan voer ik per week de uren op met een half uur dus als ik rond 1 december begin met opvoeren van het licht zit ik rond 1 februari op 14 uur per dag. Dan koppel ik de vogels en ga nog 2 weken door met opvoeren van het licht dus uiteindelijk op 15 uur licht. En de meeste koppels hebben 3 weken na het koppelen jongen.

                  Opmerking

                  Working...
                  X