Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwjaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door loodje Bekijk Bericht
    Dit jaar was er bij mij voor de eerste keer paniek.

    Een aantal popjes van de gouldamadine zitten op de vogelkamer en dan het dichts in de buurt van het raam.

    Dit raam kijkt uit op een veldje waar normaal geen activiteiten plaats vindt door buurtbewoners.
    Echter deze nieuwjaarsnacht werd op dit veldje vuurwerk afgestoken.
    Helaas niet zomaar vuurwerk, maar nogal wat knallers.
    De eerste knal kwam precies om 12.00 uur.
    Ik schrok me een hoedje zo hard was die knal.
    Ik was niet de enige die schrok.
    De popjes schrokken ook.
    Ze vlogen op en de paniek was zo groot dat ik genoodzaakt was het licht op de kamer aan te doen.
    De knallen bleven elke 5 minuten komen zeker een half uur lang.
    Ben toen op de vogelkamer gebleven en mijn man bij de honden.

    De volgende dag toen ik het licht in de kooien aan deed, zag ik 2 popjes met wat bloed rond de snavel, gelukkig niet erg.
    Maar leuk is anders.
    jammer dat je het nieuwe jaar zo moet beginnen. ik had wel het idee, dat het harde knallen juist wat minder was, meer sier vuurwerk.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
      jammer dat je het nieuwe jaar zo moet beginnen. ik had wel het idee, dat het harde knallen juist wat minder was, meer sier vuurwerk.
      Dat idee had ik ook maar in dit kleine dorpje kun je moeilijk hoogte krijgen wat er elders (in steden) afgestoken wordt.

      Wat vervelend Loodje dat ze zo schrokken. Heb je een soweiso een nachtlamp aan?
      Gaan ze nog goed? Of merk je nog wat aan de vogels?

      Hoe gaat het met de clay?

      Groetjes, Chantal
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
        @drum, op de voliere had ik wel een extra mat gelegd zodat het licht van het vuurwerk niet zo erg te zien was voor de vogels.
        Ik laat het licht in het nachthok altijd op oudejaarsavond tot 1 uur branden.
        Sinds vorige week heb ik een nieuw koppel vogels en deze hebben zonder probleem het geknal doorstaan.
        Wel verschillende keren het hok gecontroleerd natuurlijk.

        groet Drum.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Drum Bekijk Bericht
          Ik laat het licht in het nachthok altijd op oudejaarsavond tot 1 uur branden.
          Sinds vorige week heb ik een nieuw koppel vogels en deze hebben zonder probleem het geknal doorstaan.
          Wel verschillende keren het hok gecontroleerd natuurlijk.

          groet Drum.
          Ben blij voor je! Super dat het ook met de nieuwelingen goed is gegaan!

          Wij hebben tegenwoordig ook in de vlucht nachtverlichting. De led-verlichting in de vlucht blijft op 2% in de nacht. In het binnenhok hebben we zo'n nachtlampje wat aangaat als de led en andere lamp dimt/uit is.
          Last edited by Tal; 02-01-2015, 20:05.
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

          Opmerking


          • #20
            Op de vogelkamer brand er ook altijd een heel klein lichtje, zo een die in het stopcontact zit.
            Dan kan er op de kamer zelf nog een TL lamp aan, dat doe ik meestal in de ochtend aan zodat de vogels wakker kunnen worden.
            Daarna gaan de lichten in de kooien aan.
            ('s avonds omgedraaid).

            De TL lamp op de kamer had ik dus aan moeten doen om 12.00 uur.

            Het gaat goed met de vogeltjes, geen last over gehouden gelukkig.
            Ik had een gouldje van dichtbij bekeken en er zat een klein wondje bij haar snavel maar niet erg.

            Ik dacht ook dat er meer siervuurwerk werd afgestoken, andere jaren tenminste wel.
            De kinderen van de buren hadden vrienden op bezoek die nacht. Jeugd onder elkaar, dan is het anders denk ik, stoer doen en flink knallen.

            De clay wordt niet door alle vogels opgegeten. De kapoetsensijsjes doen er niets mee.
            De geelbuikjes zijn er gek op.
            De zwartborstjes en gouldjes pikken er wel wat in.
            Vandaag zal ik het weer verversen en dan moeten ze maar zien. Ik bied het ze in ieder geval aan.
            Ik denk wel dat het goed doet, ik blijft het in ieder geval geven.
            groetjes
            Heidi

            Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

            Opmerking

            Working...
            X