Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek kooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    zo ziet het er met tl licht uit

    Click image for larger version

Name:	met tl licht.jpg
Views:	1
Size:	65,9 KB
ID:	432855

    dit kan toch wel of nog te donker.

    mvg rudyp

    Opmerking


    • #32
      hoi rudyp
      zien er goed uit de kooien
      veel plezier er mee
      groet Ries

      www.vogelmarkt.nl

      Opmerking


      • #33
        dankjewel ries

        ik ben er zeker blij mee nu nog de vogels er in zetten

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door rudyp Bekijk Bericht
          zo ziet het er met tl licht uit

          dit kan toch wel of nog te donker.

          mvg rudyp
          je ziet dat er in de hokken, veel schaduw is.

          maar ik snap wel dat je niet alles in 1 keer kan doen......
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #35
            ja beste ton

            ik moet het in stappen doen.
            heb al een mooie set op het oog met automatise dimmer voeding en led lampen voor weinig geld 135 euro
            dan krijg ik voeding dimmer tc 420 die je kan programmeren via de pc en 14 led strips van 33 cm met licht capaciteit van 6500 k .lijkt mij voldoende.


            het klimaat is goed 60% luchtvochtigheid en 15 graden .
            ik heb de vogels er vandaag in gezet .
            eerst de kweek kooien schoon gemaakt en ontsmet en behandeld met luis spul.
            bodem bedekking er in gedaan .en de mannen beginnen al goed te-zingen en de poppen tjilpen en roepen .
            dus ik denk dat ik op de goede weg ben nu nog 4 weken langzaam het licht opvoeren naar 15 uur .
            dan koppelen indien de poppen en mannen er aan toe-zijn dus eind maart de eerste jongen van de vogels.

            mvg rudyp
            Last edited by rudyp; 04-02-2015, 12:31. Reden: taal fout

            Opmerking


            • #36
              Led strips van 33 cm met licht capaciteit van 6500 k?

              Is dat niet te fel licht in hokjes van 40x40x40.

              1 ledmodule is al voldoende.
              Bijgevoegde Bestanden
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #37
                beste micheal.

                ja als je hem op volle kracht zet wel ik zet ze op 65% dan is het wel licht in het hok
                en niet vel aan de ogen voor de vogels .dat is nou het mooie van de led strips die zijn dimbaar
                dus hoef je niet op volle sterkte te-zetten . kan dus na gelang in zetten .dus dat het hokje wel licht is maar niet vel.

                mvg rudyp

                Opmerking


                • #38
                  Ok, prima over nagedacht, veel plezier met je nieuwe kooien en ledsspulletjes.
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #39
                    De gezondheidsraad stelt dat Ledlicht gezondheidsrisico's met zich kan meebrengen, en dat consumenten daar op gewezen moeten worden, vooral omdat we er met zijn allen steeds meer aan worden blootgesteld. 

                    De hoeveelheid K (= Kelvin) zegt iets over de kleur van het licht.
                    Zonlicht wat de aarde bereikt zou ongeveer rond de 5700 Kelvin zitten.




                    Misschien heb je hier ook iets aan.
                    Iedereen moet natuurlijk zelf een keuze maken, maar volgens mij is de kans op mogelijke schade bij onze vogels groter dan bij ons mensen.
                    Dit omdat vogels over het algemeen meer en beter zien dan mensen.
                    Last edited by ele; 04-02-2015, 18:58.

                    Opmerking


                    • #40
                      beste ele


                      ja dit is niet zo mooi als het echt zo schadelijk is kan ik beter wat anders gaan doen tl en led geven goed licht en op 65 % licht sterkte levert led verlichting 5200 k wat ruimschoots binnen de marge valt
                      de 6500 k led verlichting levert dus bij volle sterkte pas 6500 k als je de led niet op volle sterkte zet levert het ook geen 6500 k .

                      denk maar aan een auto vermogen wordt geleverd bij een x aantsl toeren om max vermogen te verkrijgen moet je dus een aantal toeren draaien .
                      dit geld het zelfde voor led verlichting bij max vermogen levert het 6500k en bij gedimd rond de 5200 k
                      wat echt meer dan genoeg is voor de vogels .

                      mvg rudyp

                      Opmerking


                      • #41
                        Of het ook echt schadelijk is zal afhangen van een aantal factoren.
                        Over het algemeen is blauw schadelijker dan rood, dit omdat de fotonen van rood licht minder energie bevatten dan die van blauw licht.
                        Blauw licht heeft ook de grootste invloed op het onderdrukken van het slaaphormoon melatonine, een plotselinge duisternis is dus niet aan te raden. Een dimmer is zeker bij het gebruik van "te blauw" licht (hogere hoeveelheid K) zeer sterk aan te raden voor een redelijke overgang van dag naar nacht.
                        Ik probeer met deze link niet te suggereren dat alle vogels een brilletje op moeten hebben, maar er staat wat info over mogelijke schade. http://www.eyesense.nl/beeldschermbril.html

                        Nog iets over licht: http://www.newscientist.nl/nieuws/bl...logische-klok/

                        Uw verlichting veranderd dus van kleur tijdens het dimmen?
                        De meeste soorten led doen dit volgens mij niet.
                        Last edited by ele; 05-02-2015, 15:33.

                        Opmerking


                        • #42
                          beste ele

                          niet zo mooi als je het leest maar goed ik ga me er eens wat verder in verdiepen mocht het idd zo schadelijk zijn dan moet ik naar een andere optie kijken cq andere led kleur met warm wit oid zit veel minder blauw in

                          inieder geval bedankt voor het attenderen van deze led verlichting.

                          Opmerking


                          • #43
                            zoals ik al eerder vertelde ff een kleine update .

                            de stelling staat prima en de vogels zitten er in en op 14 licht uren nu .
                            de mannen en poppen beginnen al aardig broedrijp teworden .
                            er beginnen pluimpjes te vallen en de mannen worden met de dag vrolijker en fluiten bijna de god ganze dag
                            de poppen gaan dan aan de trallies van de kooien hangen .
                            dus het begin lijkt goed tegaan .
                            de vogels moeten nog ff wachten zo rond 24 februarie staat op de kalender om te koppellen .
                            dus nog nog ff tegaan .maar tot nu toe gaat het goed .

                            Opmerking


                            • #44
                              het koppelen is goed gegaan .
                              alle vogels zijn druk bezig met nestje bouwen ik verwacht over 2 - 3 dagen al de eerste eitjes .
                              dus als ik op dit moment alles goed gedaan en voor bereidt hebt dan zouden de eerste eitjes die nog moeten komen in de komende dagen dan zouden de eerste jongen rond 21 - 22 maart moeten uitkomen .
                              ik wacht het ff af ,.

                              mvg rudy

                              Opmerking


                              • #45
                                Hey Rudy, hoe is het gegaan? Zijn de eerste jongen er al?
                                webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

                                Opmerking

                                Working...
                                X