Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 46 van de 46

Onderwerp: Warmte in nachthok maar wat???

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn Bekijk Bericht
    Bij mij zijn een Gould en een Dornastrilde overleden. Ik weet zeker dat dit is gekomen door kou en vocht. Ik vrees dat er meerdere zullen volgen. Mijn Bakker kooien staan helaas binnen werkeloos, maar mag geen vogels naar binnen halen. Het is toch triest dat je daardoor de komende tijd best wat vogels gaat verliezen.
    Dit vind ik erg om te lezen, Hans. Ik hoop dat je vriendin toch bijdraait en voor het welzijn van de vogels gaat ipv dat door de winter nog meer vogels bij je doodgaat.
    Dat is, lijkt mij, ook killing voor een relatie..
    Sterkte!
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Stamgast loodje's Avatar
    Thanks
    42
    Hans dit is erg hoor, dit kan niet.
    Ik denk dat je beter je vogels weg kunt doen omdat je zelf ook niet blij wordt met deze situatie.

En dan eens rustig op je gemak, misschien toch samen met je vriendin, eens kijken wat voor jouw/jullie een voor beide aanvaardbare situatie kan worden waarin je toch wat vogeltjes kunt houden.
    Beter dan geen tropische vogeltjes.

Succes en sterkte
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Senior lid
    Thanks
    4
    Het is misschien inderdaad de beste optie om ze te verkopen. Ik heb best wel wat geld om een geïsoleerd hok te laten bouwen, maar kan niet echt een bedrijf vinden die dit op korte termijn kan realiseren. Het is ook een vereiste dat het hok makkelijk meegenomen kan worden, een soort bouwpakket dus.

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn Bekijk Bericht
    Het is misschien inderdaad de beste optie om ze te verkopen. Ik heb best wel wat geld om een geïsoleerd hok te laten bouwen, maar kan niet echt een bedrijf vinden die dit op korte termijn kan realiseren. Het is ook een vereiste dat het hok makkelijk meegenomen kan worden, een soort bouwpakket dus.
    Heb je het wel ingepakt, zeg maar, dat ze uit de wind kunnen zitten? En is er echt niet een ruimte in huis die je mag gebruiken voor jouw vogeltjes?

Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    318
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeHeide Bekijk Bericht
    @ton, harlekijnen, zebra- en bandvinken en diamantduiven. Ik heb ze met de merkbaar koudere temperaturen van afgelopen 10 dagen dagelijks geobserveerd om te zien hoe de vogels erop reageren, en hoewel dit niet meteen optimale temperaturen zijn, merk ik geen echte ongemakken op. Het is niet fysiek te bemerken dat ze het koud hebben. Overigens lijken de vinken nog het minste problemen te hebben hiermee.

Nu gaat het uiteraard nog maar om een eerste winterprik. Als het langere tijd elke nacht vriest en ook overdag koud is, of het gaat echt hard vriezen, liggen de kaarten nog helemaal anders. Dat ga ik dan ook niet uittesten. Als het te erg wordt haal ik de vogels binnen.
    je hebt wel redelijk sterke vogels, en als ze al het hele jaar buiten hebben gezeten, wennen ze er goed aan.

maar wat de meeste vogels de nek om doet, is een meestal een combinatie, van kou, vocht en wind. als je dat onder controle hebt, ben je op de goede weg.

Lid alexxdee's Avatar
    Thanks
    5
    Ben het met Ton eens ,ik verwarm zelf met een olie radiator,voor de nacht op 12 graden en overdag van 900 tot 2100 op 15 graden met een gewone automatisme kamer termostaat die je op de achterkant op 220 door kunt lussen,voor de kweek,en waar ik niet mee kweek zitten gewoon zonder verwarming in een tochtvrij hok ,valkparkieten en engelse parkieten,die kunnen heel goed tegen de kou wat extra zonnepitten ,komen ze goed de winter door.
    .

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345

Soortgelijke onderwerpen

1. Warmte
    Door Tal in forum Binnenshuis
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 26-08-2012, 13:20
  2. nachthok niet groot maar...
    Door senne in forum Kanaries
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 05-06-2011, 16:48

Forum Rechten