Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Warmte in nachthok maar wat???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    beste allemaal

    ik verwarm mijn nachthok in de buiten voliere niet hij is wel tocht dicht en van hout en als ik er in kom dan is het op dit moment veel warmer dan de open voliere scheelt 7 graden als het echt heel streng gaat vriezen dan wordt de voliere pas ingepakt niet eerder . en dan zelfs nog geen verwarming . zit wel midden ik de bebouwingen

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door rudyp Bekijk Bericht
      beste allemaal

      ik verwarm mijn nachthok in de buiten voliere niet hij is wel tocht dicht en van hout en als ik er in kom dan is het op dit moment veel warmer dan de open voliere scheelt 7 graden als het echt heel streng gaat vriezen dan wordt de voliere pas ingepakt niet eerder . en dan zelfs nog geen verwarming . zit wel midden ik de bebouwingen
      Ik denk dat het verschil is of je het je vogels makkelijker wil maken (dus voliere inpakken dat er geen ijzige wind in kan komen) of dat je je vogels wil testen hoeveel koude zij aankunnen.
      Het heeft idd wel te maken met hoe beschut je voliere staat en hoe diep je voliere is. Als je een voliere hebt die heel beschut ligt en ook nog heel diep is, dus dat de wind niet door je voliere blaast, dan is het wat beter te doen voor de vogels.
      Maar hoe dan ook, ik houd er niet van om dieren te testen met koude, dus mijn advies is voor iedereen. Pak je voliere geheel of gedeeltelijk in dat je onnodige strijd voorkomt en vooral dode vogels voorkomt.

      Onze voliere is behoorlijk open (ruim 5 meter vluchtlengte) en wij zitten aan de rand van de polder, het is hiet sneller winderig en koud dan midden in de bebouwde kom. Ons binnenhok is ook een graad of 5-7 warmer, ondanks dat we de deur (die de vlucht in is) nog een kwart open hebben staan. Ze zitten graag in het binnenhok maar ook zijn veel vogels nog gewoon graag in de afgeschermde vlucht.

      Als je grote vogels hebt dan zullen ze misschien de wind en koude beter aankunnen dan kleine vogeltjes? Als ik het al vergelijk met een dikke houtduif en een klein roodborstje, dan kan ik mij voorstellen dat zo'n houtduif zich beter warm kan houden. Maar dat is wel invullen van mij.

      Groetjes, Chantal
      Last edited by Tal; 09-12-2014, 08:11.
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
        Jouw voliere is dus nog niet ingepakt. Logisch dat je parkieten het te koud hebben.
        Een voliere winddicht en tochtvrij maken doe je voor de vogels, dat je zelf dan minder of niets van je vogels kunt zien van buiten af, dat is van ondergeschikt belang.

        Het is toch niet de bedoeling dat al je vogels doodgaan?

        Ik denk dat het nachthok verwarmen niet echt prioritiet heeft maar dat je zo snel mogelijk je voliere moet aanpakken en gaan inpakken dat er geen wind meer in komt.

        Groetjes, Chantal
        In het algemeen zijn parkieten vrij hard en zouden tegen nog wel een paar graden boven nul kunnen hebben. En daarom vroeg ik me af wat er aan de hand is aangezien het dus niet te koud was. Misschien dat het een ziekte is?

        Ik heb laatst in een bouwmarkt een mooi zeil gezien en dat zou meer dan vier meter lang zijn. Kost niet zo gek veel

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door MatthijsH Bekijk Bericht
          In het algemeen zijn parkieten vrij hard en zouden tegen nog wel een paar graden boven nul kunnen hebben. En daarom vroeg ik me af wat er aan de hand is aangezien het dus niet te koud was. Misschien dat het een ziekte is?

          Ik heb laatst in een bouwmarkt een mooi zeil gezien en dat zou meer dan vier meter lang zijn. Kost niet zo gek veel
          Voor jouw informatie: het is al meerdere keren ONDER nul geweest.
          www.weeronline.nl | Het laatste weernieuws en alles over het weer: actuele weer informatie, weerfeiten, achtergronden, klimaat, binnenland, buitenland, weerextremen en weerrecords.

          http://nieuws.weeronline.nl/eerste-r...g-deze-winter/ 3 december 2014
          http://nieuws.weeronline.nl/eerste-r...g-deze-winter/ 4 december 2014

          En dat was dus toen jouw parkieten op de grond zaten en dat die ene parkiet dood is gegaan.
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

          Opmerking


          • #35
            Oke, op die dag op dat moment was het bij ons boven het vriespunt. Maar ik zal er echt wat aan gaan doen.

            Opmerking


            • #36
              Ik vind het best knap dat zonder verwarming je binnenhok 7 graden warmer is dan de buitentemperatuur. Bij mij zit er maar weinig verschil tussen. Mijn binnenhok bestaat uit 1 steens wanden. De temperatuur binnen daalt snel mee en moet dus echt bijverwarmen om het vorstvrij te houden.

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door MatthijsH Bekijk Bericht
                In het algemeen zijn parkieten vrij hard en zouden tegen nog wel een paar graden boven nul kunnen hebben. En daarom vroeg ik me af wat er aan de hand is aangezien het dus niet te koud was. Misschien dat het een ziekte is?

                Ik heb laatst in een bouwmarkt een mooi zeil gezien en dat zou meer dan vier meter lang zijn. Kost niet zo gek veel

                Zoals Tal zegt is het de laatste tien dagen al vaak onder de nul geweest. Al zal dat natuurlijk van streek tot streek wat verschillen.

                Ik merk hier dat de vogels temperaturen tot net boven het vriespunt zeer goed kunnen verdragen. Als het heel de dag een graad of twee is en 's nachts lichte vriestemperaturen, heeft geen vogel daar last van. Vorige week was er zelfs een dag dat het bijna heel de tijd licht vroor -dan eten ze duidelijk een stuk meer- maar verder is er aan de vogels niets te zien. Ze huppen en vliegen net zo rond als ze normaal zouden doen.
                Last edited by DeHeide; 10-12-2014, 12:22.

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door DeHeide Bekijk Bericht
                  Zoals Tal zegt is het de laatste tien dagen al vaak onder de nul geweest. Al zal dat natuurlijk van streek tot streek wat verschillen.

                  Ik merk hier dat de vogels temperaturen tot net boven het vriespunt zeer goed kunnen verdragen. Als het heel de dag een graad of twee is en 's nachts lichte vriestemperaturen, heeft geen vogel daar last van. Vorige week was er zelfs een dag dat het bijna heel de tijd licht vroor -dan eten ze duidelijk een stuk meer- maar verder is er aan de vogels niets te zien. Ze huppen en vliegen net zo rond als ze normaal zouden doen.
                  wat voor vogels heb jij dan ?
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #39
                    Bij mij zijn een Gould en een Dornastrilde overleden. Ik weet zeker dat dit is gekomen door kou en vocht. Ik vrees dat er meerdere zullen volgen. Mijn Bakker kooien staan helaas binnen werkeloos, maar mag geen vogels naar binnen halen. Het is toch triest dat je daardoor de komende tijd best wat vogels gaat verliezen.

                    Opmerking


                    • #40
                      @ton, harlekijnen, zebra- en bandvinken en diamantduiven. Ik heb ze met de merkbaar koudere temperaturen van afgelopen 10 dagen dagelijks geobserveerd om te zien hoe de vogels erop reageren, en hoewel dit niet meteen optimale temperaturen zijn, merk ik geen echte ongemakken op. Het is niet fysiek te bemerken dat ze het koud hebben. Overigens lijken de vinken nog het minste problemen te hebben hiermee.

                      Nu gaat het uiteraard nog maar om een eerste winterprik. Als het langere tijd elke nacht vriest en ook overdag koud is, of het gaat echt hard vriezen, liggen de kaarten nog helemaal anders. Dat ga ik dan ook niet uittesten. Als het te erg wordt haal ik de vogels binnen.
                      Last edited by DeHeide; 10-12-2014, 22:13.

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn Bekijk Bericht
                        Bij mij zijn een Gould en een Dornastrilde overleden. Ik weet zeker dat dit is gekomen door kou en vocht. Ik vrees dat er meerdere zullen volgen. Mijn Bakker kooien staan helaas binnen werkeloos, maar mag geen vogels naar binnen halen. Het is toch triest dat je daardoor de komende tijd best wat vogels gaat verliezen.
                        Dit vind ik erg om te lezen, Hans. Ik hoop dat je vriendin toch bijdraait en voor het welzijn van de vogels gaat ipv dat door de winter nog meer vogels bij je doodgaat.
                        Dat is, lijkt mij, ook killing voor een relatie..
                        Sterkte!
                        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                        Opmerking


                        • #42
                          Hans dit is erg hoor, dit kan niet.
                          Ik denk dat je beter je vogels weg kunt doen omdat je zelf ook niet blij wordt met deze situatie.

                          En dan eens rustig op je gemak, misschien toch samen met je vriendin, eens kijken wat voor jouw/jullie een voor beide aanvaardbare situatie kan worden waarin je toch wat vogeltjes kunt houden.
                          Beter dan geen tropische vogeltjes.

                          Succes en sterkte
                          groetjes
                          Heidi

                          Neem eens een kijkje op mijn site.
                          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                          Opmerking


                          • #43

                            Opmerking


                            • #44
                              Heb je het wel ingepakt, zeg maar, dat ze uit de wind kunnen zitten? En is er echt niet een ruimte in huis die je mag gebruiken voor jouw vogeltjes?

                              Groetjes, Chantal
                              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                              Opmerking


                              • #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door DeHeide Bekijk Bericht
                                @ton, harlekijnen, zebra- en bandvinken en diamantduiven. Ik heb ze met de merkbaar koudere temperaturen van afgelopen 10 dagen dagelijks geobserveerd om te zien hoe de vogels erop reageren, en hoewel dit niet meteen optimale temperaturen zijn, merk ik geen echte ongemakken op. Het is niet fysiek te bemerken dat ze het koud hebben. Overigens lijken de vinken nog het minste problemen te hebben hiermee.

                                Nu gaat het uiteraard nog maar om een eerste winterprik. Als het langere tijd elke nacht vriest en ook overdag koud is, of het gaat echt hard vriezen, liggen de kaarten nog helemaal anders. Dat ga ik dan ook niet uittesten. Als het te erg wordt haal ik de vogels binnen.
                                je hebt wel redelijk sterke vogels, en als ze al het hele jaar buiten hebben gezeten, wennen ze er goed aan.

                                maar wat de meeste vogels de nek om doet, is een meestal een combinatie, van kou, vocht en wind. als je dat onder controle hebt, ben je op de goede weg.
                                groeten Ton
                                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                                Opmerking

                                Working...
                                X