Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waterflesjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • waterflesjes

    iemand ervaring met deze waterflesjes ?



    mvg,

    HJ de Graaf

  • #2
    Persoonlijk geen ervaring met deze flesjes maar ik denk dat de vogels het gewoon moet leren, hoop dat je een beter antwoord krijgt met iemand die er ervaring mee heeft. Mij doet het ook wel denken aan waterflesjes die ze in Amerika voor de kokibri gebruiken, daar kan de snavel precies in, heel bijzonder om te zien.
    Groeten Tom

    Opmerking


    • #3
      Gebruik deze al jaren, kijk even op (Http://www.gouldamadines.nl/water.html)

      mvg Theo
      Mvg Theo
      -----------
      kijk ook hier eens : www.europese-cultuurvogels.nl

      Opmerking


      • #4
        heb ze een tijdje gebruikt, maar ik ben ermee gestopt. steeds als ik nieuwe vogels had, moet je goed opletten of ze het wel aanleren.

        en aangezien je dat niet altijd kan sturen, ben ik ermee gestopt, en weer me oude fonteintjes gaan gebruiken.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Ik zou ze wel regelmatig even ontkalken, anders kunnen ze dichtgaan of juist gaan lekken.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Ze zijn er met of zonder kogel heb ik gezien,hoe die zonder kogel precies werken weet ik niet maar dan heb je in ieder geval niet dat ze dicht kunnen gaan zitten
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking


              • #8
                ik heb ooit met kogel gewerkt maar deze was dicht komen te zitten met als gevolg dat de vogels bijna dood waren.

                waarschijnlijk was er een velletje van het voer in het flesje terecht gekomen en hierdoor zat de kogel vast.

                dit was dus eens en nooit meer.
                groeten gijs

                Opmerking


                • #9
                  dat lekken was bij mij ook 1 van de redenen om er mee te stoppen. mijn eigengemaakte houten kooien kunnen daar niet tegen.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Het gaat hier over de drinktuitjes ZONDER kogel, de lekken niet en gaan ook niet dichtzitten door kalk.
                    Mvg Theo
                    -----------
                    kijk ook hier eens : www.europese-cultuurvogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb ook wel interesse in die flesjes maar hoe leer je ze dat aan?
                      Groetjes Stefan

                      Opmerking


                      • #12
                        aanwennen is niet zo moeilijk ik hang de nieuwe naast de oude en op een gegeven moment zie je dat er ook uit de nieuwe gedronken wordt.

                        Dan haal ik de oude flesjes een paar uurtjes weg en als ik de oude dan terug hang en ze gaan niet meteen drinken dan krijgen ze voldoende water uit de nieuwe.

                        voor de zekerheid herhaal ik dat nog een paar keer en nog wat langer de oude watervoorziening en kijk weer of ze niet direct gaan drinken.

                        mvg

                        HJ de Graaf

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik heb een oude want ga beginnen met een voliere dus heb helemaal geen water nog.
                          Aangezien ik geen vogels heb.
                          Dus kan ik dan gewoon flesjes ophangen of gewoon beide?
                          Groetjes Stefan

                          Opmerking

                          Working...
                          X