Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge forpus groei veren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jonge forpus groei veren

    Hallo,

    Ik heb een nestje jonge forpussen. Het is een koppel wildkleur, met nu 2 jongen.
    nu zijn ze al een aantal dagen oud en de vleugelpennem kleuren mooi, alleen de rest van de veren komen niet door. Kan het dat ze geplukt worden door de ouders of is het een afwijking?

    Ik hoop dat ik snel een antwoord krijg.

    Tom
    Groeten Tom

  • #2
    kun je een foto maken?

    meestal hebben forpussen na een paar dagen geen vleugelpennen.

    ook komen de vleugelpennen als eerst, en later pas komen de rest van de veren.
    groeten gijs

    Opmerking


    • #3
      Ik zal vanavond even een foto maken, ik ben niet duidelijk geweest, de vogels zijn ongeveer 25 dagen oud, de vleugels kleuren nu groenu maar de rest niet.

      Ik heb meerdere koppels maar heb dit nog nooit meegemaakt.

      Foto's volgen
      Groeten Tom

      Opmerking


      • #4
        oke. bij 25 dagen is het inderdaad anders, ik zie de foto wel.
        groeten gijs

        Opmerking


        • #5
          Click image for larger version

Name:	IMAG3972.jpg
Views:	1
Size:	105,3 KB
ID:	432706Click image for larger version

Name:	IMAG3973.jpg
Views:	1
Size:	62,4 KB
ID:	432707

          Hierbij de foto's
          Groeten Tom

          Opmerking


          • #6
            heb er ook wel ooit zo eentje gehad, later groeide alles gewoon weer aan.

            Ik heb ook ooit zoiets gezien, maar daar bleef de vogel voor altijd kaal.

            is denk ik gewoon een kwestie van afwachten.
            groeten gijs

            Opmerking


            • #7
              ja afwachten zal het zeker worden. Ik laat het nog wel weten wat er van terecht is gekomen.

              bedankt voor je reactie
              Groeten Tom

              Opmerking


              • #8
                Hallo gijs,

                Ik heb toch het gevoel dat ze worden geplukt door de ouders, mijn gevoel zegt dat. Is het niet mogelijk dat ik de man uit het nest haal en apart zet?

                Groet Tom
                Groeten Tom

                Opmerking


                • #9
                  Ik ken het verschijnsel bij mijn forpussen ook, althans ik had zo'n koppel.
                  Ik heb het koppel weggedaan, want ze blijven het hardnekkig doen.
                  Meestal komt het later wel goed, maar soms is de veerschacht ook zo beschadigd dat de jonge vogel geen mooi verenpak meer krijgt.

                  Opmerking


                  • #10
                    dankje voor je reactie, heeft u toen de man erbij laten zitten of heeft u de pop alleen laten voeren? ik ga het koppel ook wegdoen nadat deze jongen zelfstandig zijn. helaas want het was een mooi koppel.
                    krijgen de jongen dit ook mee? dat als ik over 2 jaar met ze ga kweken dat ze hun eigen jongen ook dit aan doen?
                    Groeten Tom

                    Opmerking


                    • #11
                      je hoeft niet perse meteen je koppel weg doen, meestal is de man het probleem. de pop kan je dan gewoon weer opnieuw koppelen.

                      de man kan je er waarschijnlijk wel af halen (ging bij mij wel goed), maar dan moet je wel zorgen dat de pop de man niet kan zien en horen, anders laat zij haar jongen alleen en zullen ze dus doodgaan.
                      groeten gijs

                      Opmerking


                      • #12
                        Hoi,

                        Man is weggehaald, staat uit zicht en geluid van de pop, hoorde haar net alweer de jongen voeren dus Hopelijk gaat dat goed
                        Groeten Tom

                        Opmerking


                        • #13
                          mooizo, mocht je nou zien dat het niet goed gaat, kun je de man er altijd weer bij zetten.
                          groeten gijs

                          Opmerking


                          • #14
                            De jongen worden goed gevoerd door de moeder kan nu al zien dat inderdaad de man de grootste boosdoener was, de veren komen nu langzaam terug (geen beschadigingen meer) en het kleinere jong ziet er goed uit! binnenkort komt er wel een foto
                            Groeten Tom

                            Opmerking


                            • #15
                              mooizo. ik zie de foto nog wel.
                              groeten gijs

                              Opmerking

                              Working...
                              X