Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw begin met europese sijzen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuw begin met europese sijzen

    Hallo Allemaal.

    Afgelopen jaar ben ik opnieuw opgestart met de vogelhobby (kanaries),en na een succesvolle kweek met de kanaries begon het toch weer te kriebelen
    om over te stappen op europese sijzen. Nu heb ik van jongs af aan altijd sijzen gehouden, en soms met succes kunnen weken in de buitenvoliere.Nu heb ik vanwege ruimte gebrek alleen keuze uit 2 slaapkamers waar ik de sijzen kan houden/kweken.

    Ik heb daarom gelijk een vraag aan de ervaren sijzenkwekers hier..
    Ik heb de keuze uit 1 slaapkamer waar s'morgens gelijk de zon op de kooien staat tot een uur of 11,met als nadeel dat de vogels pal naarst het raam staan,en waar s'nachts een hoop licht binnen valt vanwege de straatlantaarns.Op andere slaapkamer valt pas rond 12 a 1 uur de zon binnen, en deze heb ik dan tot de ondergang van de zon in de kamer staan.In deze kamer valt s'nachts geen licht binnen van straatlantaarns. Nu zou ik graag weten waar jullie voorkeur naar uit gaat van deze 2 kamers qua vogelkamer voor de sijzen?

    Ook zou ik graag vernemen of er binnenkwekers zijn die met kunstlicht werken in hun binnen verblijf?, en wat de ervaringen zijn met kunstlicht bij de sijzen.

    BVD.

    Met vriendelijke groeten,
    Raymond.

  • #2
    welkom op het forum.

    persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar kamer 2.

    maar kamer 1 is denk ik ook geen probleem, aangezien de vogels zien dat het donker word, en dan gaan slapen.

    als er licht naar binnen valt van een lantaarnpaal, hoeft niet verkeerd te zijn. als ze ergens van schrikken hebben ze wat licht om toch nog wat te zien.

    maar het moet ook niet teveel zijn, dat ze geen dag en nacht ritme krijgen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      welkom op het forum
      groeten gijs

      Opmerking


      • #4
        Hoi Ton.

        Bedankt voor je reactie.

        Het probleem met de straatlantaar [lichtinval]leek mijn in de eerste instantie ook niet het probleem,todat mijn vrouw afgelopen weken enekele keren de sijzen hoorde fluiten in de nacht... In mijn ogen lijkt er niet overdreven veel licht binnen te komen,maar misschien toch voldoende zodat de volgels er s'nacht last van hebben.?

        Ik moet er wel bij vermelden dat er in kamer twee de kooien zelf niet direct in de zon komen te staan, wel staat de zon op de muur tegenover de kooien in de middag... tegen het eind van de middag zal de zon langs de kooien heen schijnen.. Heeft dit dan nog de voorkeur tegenover kamer 1?

        Groeten,
        Raymond.

        Opmerking

        Working...
        X