Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bastaarden kweek met goudvink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bastaarden kweek met goudvink

    Dag allemaal,
    Ik heb onlangs in mijn kop gestoken om te gaan kruisen, een nieuwe uitdaging die me wel ligt.
    Dus ben ik maar een kanarie gaan halen, het is een rood agaat intensief man van 2014, deze zit reeds samen met een wildkleur pop in een ruime kweekkooi van 240 x 40 x 40. Ik zou, als er jongen komen, deze ringen met een goudvinken ring 3.0. Aangezien een kanariering 2.9 is, lijkt dat mij het best? Ik heb dan nog een wildkleurpop van dit jaar over. Ik twijfel om deze te koppelen met een putter, maar eerst wil ik wat meer te weten komen over deze combinatie. Mogen die jongen ook geringd worden met een goudvinkenring?
    Ik hoop enkele nuttige reacties te krijgen.
    Grt
    Jeugd: 14 jaar
    2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

  • #2
    Hybrides(kruisingen)met cultuurvogelbloed moeten met cultuuringen beringd worden in Nederland wel te verstaan.
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Ik ben geen voorstander van bastaardenkweek maar dat is jouw keuze.
      Ik ga alleen even in op je vraag over ringen; als je in Nederland woont MOET je zelfs je bastaarden ringen met ringen voor cultuurvogels. De ringmaat van de goudvink lijkt mij dan juist.

      Opmerking


      • #4
        Jeugd: 14 jaar
        2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

        Opmerking


        • #5
          De eerste stap is gezet maar het moeilijkste moet nog komen, het zijn zeker niet de gemakkelijkste kruisingen die je wil proberen. Ik wens u het beste en hou ons op de hoogte over het verdere verloop.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Hoi allemaal,
              Ondertussen is er al wat verandert. De putter en de kanarie zitten samen met mijn goudvink mannen in een ruime voliere, dit voor al een aantal weken. De poppen zitten apart in een kweekkooi. Op die manier wil ik ze wat afstand geven zoals ik met mijn goudvinken doe. Begin maart gaan de mannen de kweekkooien in, de poppen volgen na 2 weken. Ondertussen gaan de kruis-poppen nog even de voliere in samen met de andere poppen, waar ze rap broedrijp zullen worden. Alle vogels zaten gedurende de winter in een zeer goede conditie, dus de eerste stap is al gezet. De kruis-poppen hebben al kunnen wennen aan hun toekomstige partner. Bij hen is de 2e stap al gezet, natuurlijk volgen er nog vele stappen. Laat ons hopen dat die ook goed gaan!
              Grtn
              Jeugd: 14 jaar
              2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

              Opmerking


              • #8
                Ga je ook kruisbekken kruizen met goudvinken? Zelf heb ik niks tegen bastaard kwekers, maar waarom zou je een vogel die al erg schaars is, de kruisbek, gaan kruizen?
                Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                Vergeet niet te kijken op mijn site!
                http://birdbreeder.simpsite.nl/

                Opmerking


                • #9
                  goudvink heeft het niet over kruisbekken, hij zegt kruispoppen, zijn poppen om mee te kruisen.

                  dat neem ik aan tenminste.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
                    Ga je ook kruisbekken kruizen met goudvinken? Zelf heb ik niks tegen bastaard kwekers, maar waarom zou je een vogel die al erg schaars is, de kruisbek, gaan kruizen?
                    Gaan we weer die weg in?
                    Lijkt me geen zinvolle discussie,laat een ieder zijn ding doen.
                    Al zouden er in dit geval kruisbekken gekruist worden,wat ook al wel degelijk gebeurd,maar in dit geval niet.
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
                      Ga je ook kruisbekken kruizen met goudvinken? Zelf heb ik niks tegen bastaard kwekers, maar waarom zou je een vogel die al erg schaars is, de kruisbek, gaan kruizen?
                      zo schaars( en niet al te duur) is de kruisbek ook weer niet, ik ken verschillende kruisbek kwekers, die voldoende ( meer dan genoeg) jongen op stok krijgen.

                      en goudvinkpop x kruisbek man geeft mooie jongen, maar makkelijk is het niet.

                      maar goudvinkman x welke pop dan ook, is waarschijnlijk nog nooit een jong uit het ei gekropen. maar wat (nog) niet is kan altijd wel eens gebeuren.
                      Last edited by naruch; 22-02-2015, 13:08.
                      www.fretteren.eu

                      Opmerking


                      • #12
                        Voor alle duidelijkheid: met kruis-poppen bedoel ik poppen om met te kruisen.
                        Jeugd: 14 jaar
                        2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

                        Opmerking


                        • #13
                          ja, dat was mij duidelijk goudvink123
                          www.fretteren.eu

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Goudvink123 Bekijk Bericht
                            Hoi allemaal,
                            Ondertussen is er al wat verandert. De putter en de kanarie zitten samen met mijn goudvink mannen in een ruime voliere, dit voor al een aantal weken. De poppen zitten apart in een kweekkooi. Op die manier wil ik ze wat afstand geven zoals ik met mijn goudvinken doe. Begin maart gaan de mannen de kweekkooien in, de poppen volgen na 2 weken. Ondertussen gaan de kruis-poppen nog even de voliere in samen met de andere poppen, waar ze rap broedrijp zullen worden. Alle vogels zaten gedurende de winter in een zeer goede conditie, dus de eerste stap is al gezet. De kruis-poppen hebben al kunnen wennen aan hun toekomstige partner. Bij hen is de 2e stap al gezet, natuurlijk volgen er nog vele stappen. Laat ons hopen dat die ook goed gaan!
                            Grtn
                            ik hoop voor jou dat de kruispoppen hun partner nog gaan aanvaarden als je ze uit elkaar hebt gehaald

                            Opmerking


                            • #15
                              Dat hoop ik ook
                              Jeugd: 14 jaar
                              2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

                              Opmerking

                              Working...
                              X