Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bastaarden kweek met goudvink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Last edited by putterjer; 19-03-2015, 14:58. Reden: aanvulling
    Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

    Opmerking


    • #17
      Is begin april niet aan de vroege kant voor bastaardkweek met distelvinken? Ik zou een week of drie langer wachten tenzij je bijverlicht.

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
        Is begin april niet aan de vroege kant voor bastaardkweek met distelvinken? Ik zou een week of drie langer wachten tenzij je bijverlicht.
        klopt.
        Ik was iets te enthousiast.
        Nest gelegenheid tegen midden/eind April.

        Dat bij verlichten doe ik niet meer aan mee.
        Ik heb gemerkt met bij verlichten dat de vogels daar te erg van afzien... late/verstoorde rui, ...
        Ik probeer ze nu zo dicht mogelijk bij de natuur te houden.
        Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

        Opmerking


        • #19
          hybriedenkweek is een tak en vak apart in onze hobby. Wil men slagen, dan doet men er toch best aan al ervaring op te doen met kweek van de soorten op zich zelf, zodat men de noden, tekortkomingen, gebreken en ook winstpunten per soort leert kennen.
          Het is een tak met heel wat uitdagingen en vooral verrassingen meen ik. Die kunnen dus voor een grote voldoening zorgen bij de kweker.maar de tegenslagen zullen je dan maar harden! Er wordt veel geprobeerd om met weinig tevreden te moeten zijn.

          Ik hoop dat de hybriedenkwekers elkaar hier veel steun en tips kunnen geven om jonge kerels de knepen te leren. Daar is een forum toch voor he!
          Ik wens iedereen hier een formidabel geslaagde (hybrieden)kweek!
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

          Opmerking


          • #20
            Inmiddels weeral een poosje geleden. Er is veel gebeurt. De pop bij de putterman was al een hele tijd aan het slepen met takken, dus besloot ik vorige weekend haar een nestkastje te geven samen met het andere koppel kanarie x goudvink. De pop bij de distelvink vloog er dan ook meteen in, na 2 dagen verschoot ik mij te pletter. 'Ze'had namelijk tot tegen het plafond gebouwd. Later merkte ik dat de putterman meehielp. Ook was er vanaf die dag te zien dat ze een groot deel van haar kopveren verloren had. Ik vermoed dat dat van een paring was? Ondertussen heeft ze haar derde ei gelegd in de bovenste verdieping van haar appartementsblok. De pop van kanarie x goudvink is intussen bezig met het nest.
            Jeugd: 14 jaar
            2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

            Opmerking


            • #21
              Kanarie x goudvink is toch niet mogelijk?
              Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
              Vergeet niet te kijken op mijn site!
              http://birdbreeder.simpsite.nl/

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
                Kanarie x goudvink is toch niet mogelijk?

                Opmerking


                • #23
                  Het is nu al een hele poos geleden dat ik online ben geweest. Vorig seizoen is het mij niet gelukt om bastaarden te kweken. De kanarie man was te fel en de putter had zijn pop kaalgeplukt. De kanarie man had ik weggedaan en de putter heb ik gehouden, daar het moeilijk is om sterke putters aan te schaffen ( ik bedoel putter die zonder medicatie etc. kunnen). Voor dit seizoen had ik nog 2 bruine goudvink poppen over en besloot ik het toch nog eens te proberen. Ik plaatste de putter met de 2 bruine poppen in 2 Italiaanse draadkooien, deze stonden tegen elkaar waarbij er in beide kooien een opening werd gemaakt waardoor je deze 2 kooien kunt beschouwen als een kooi van 240 cm lang. Met de distelvink in het midden en met een pop links en een pop rechts apart D.m.v. Front konden ze elkaar zien. Het werd al rap duidelijk dat een pop de putter man niet aanvaarde en ik besloot om met de andere allen verder te doen. Deze legde haar eerste en tweede legsel half in het nestje en half kapot op de grond. Omdat het haar 2 e legsel al was dat mislukte en ze ook niet overging tot broeden, vermoedde ik dat de kooi haar niet beviel. Ik plaatste ze in een nieuwe kooi, man en pop apart in elkaars zicht, in deze kooi begon ze onmiddellijk aan een nieuw nest. Bij controle zag ik 2 bevruchte eitjes, die zijn inmiddels uitgekomen. Het zijn 2 mutanten(ze hebben rode oogjes en een witte dons), ik denk 2 eumo poppen? De putter is wk split eumo en goudvink pop is bruin. Tot nu toe zijn ze goed bezig, hopelijk blijft het zo!
                  Jeugd: 14 jaar
                  2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

                  Opmerking


                  • #24
                    het is vallen en opstaan, met deze hobby.

                    maar tot zover gaat het goed, ben benieuwd als je wat foto`s straks hebt.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #25
                      Dit zijn ze dan, toen waren ze net uitgekomen.

                      Last edited by Goudvink123; 03-07-2016, 23:27.
                      Jeugd: 14 jaar
                      2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

                      Opmerking


                      • #26
                        Een mutant van een bastaard, interessant.
                        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                        Vergeet niet te kijken op mijn site!
                        http://birdbreeder.simpsite.nl/

                        Opmerking


                        • #27
                          ik weet niet, maar hebben de bruin mutanten ook geen rode ogen de eerste dagen???
                          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                          Opmerking


                          • #28
                            Klopt! Ondertussen al mooie vogels geworden, het gaat om een bruine man en een isabel pop. Foto's volgen wel nog...
                            Jeugd: 14 jaar
                            2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

                            Opmerking

                            Working...
                            X