Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 28

Onderwerp: Bastaarden kweek met goudvink

Stamgast naruch's Avatar
    Thanks
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
    Ga je ook kruisbekken kruizen met goudvinken? Zelf heb ik niks tegen bastaard kwekers, maar waarom zou je een vogel die al erg schaars is, de kruisbek, gaan kruizen?
    zo schaars( en niet al te duur) is de kruisbek ook weer niet, ik ken verschillende kruisbek kwekers, die voldoende ( meer dan genoeg) jongen op stok krijgen.

en goudvinkpop x kruisbek man geeft mooie jongen, maar makkelijk is het niet.

maar goudvinkman x welke pop dan ook, is waarschijnlijk nog nooit een jong uit het ei gekropen. maar wat (nog) niet is kan altijd wel eens gebeuren.
    Laatst gewijzigd door naruch; 22-02-2015 om 13:08.

Voor alle duidelijkheid: met kruis-poppen bedoel ik poppen om met te kruisen.
    Jeugd: 14 jaar
    2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

Stamgast naruch's Avatar
    Thanks
    4
    ja, dat was mij duidelijk goudvink123

Senior lid
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goudvink123 Bekijk Bericht
    Hoi allemaal,
    Ondertussen is er al wat verandert. De putter en de kanarie zitten samen met mijn goudvink mannen in een ruime voliere, dit voor al een aantal weken. De poppen zitten apart in een kweekkooi. Op die manier wil ik ze wat afstand geven zoals ik met mijn goudvinken doe. Begin maart gaan de mannen de kweekkooien in, de poppen volgen na 2 weken. Ondertussen gaan de kruis-poppen nog even de voliere in samen met de andere poppen, waar ze rap broedrijp zullen worden. Alle vogels zaten gedurende de winter in een zeer goede conditie, dus de eerste stap is al gezet. De kruis-poppen hebben al kunnen wennen aan hun toekomstige partner. Bij hen is de 2e stap al gezet, natuurlijk volgen er nog vele stappen. Laat ons hopen dat die ook goed gaan!
    Grtn
    ik hoop voor jou dat de kruispoppen hun partner nog gaan aanvaarden als je ze uit elkaar hebt gehaald

Dat hoop ik ook

Zelf heb ik dezelfde kruising-kweek opgezet.
    Putter man (Wk) x Goudvink (Wk).
    Van eind februari zitten ze samen (beide vogels van 2014).
    In het begin waren ze bang van elkaar, maar ondertussen zit de man de pop voortdurend te voederen.
    Begin april geef ik ze nest gelegenheid en materiaal en dan maar hopen op het beste.

Verder heb ik nog een WK/agaat (kans split witkop) putter man op een geel-agaat-mozaïek kanarie pop zitten.
    Ook hier hopen we op het beste...

Juist omdat deze kruising zo moeilijk te kweken is, spreekt hij juist zo tot de verbeelding (bij mij althans).
    Trouwens het eindresultaat mag er best wezen.
    Laatst gewijzigd door putterjer; 19-03-2015 om 14:58. Reden: aanvulling
    Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

Senior lid
    Thanks
    14
    Is begin april niet aan de vroege kant voor bastaardkweek met distelvinken? Ik zou een week of drie langer wachten tenzij je bijverlicht.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
    Is begin april niet aan de vroege kant voor bastaardkweek met distelvinken? Ik zou een week of drie langer wachten tenzij je bijverlicht.
    klopt.
    Ik was iets te enthousiast.
    Nest gelegenheid tegen midden/eind April.

Dat bij verlichten doe ik niet meer aan mee.
    Ik heb gemerkt met bij verlichten dat de vogels daar te erg van afzien... late/verstoorde rui, ...
    Ik probeer ze nu zo dicht mogelijk bij de natuur te houden.
    Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

Senior lid
    Thanks
    23
    hybriedenkweek is een tak en vak apart in onze hobby. Wil men slagen, dan doet men er toch best aan al ervaring op te doen met kweek van de soorten op zich zelf, zodat men de noden, tekortkomingen, gebreken en ook winstpunten per soort leert kennen.
    Het is een tak met heel wat uitdagingen en vooral verrassingen meen ik. Die kunnen dus voor een grote voldoening zorgen bij de kweker.maar de tegenslagen zullen je dan maar harden! Er wordt veel geprobeerd om met weinig tevreden te moeten zijn.

Ik hoop dat de hybriedenkwekers elkaar hier veel steun en tips kunnen geven om jonge kerels de knepen te leren. Daar is een forum toch voor he!
    Ik wens iedereen hier een formidabel geslaagde (hybrieden)kweek!
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Inmiddels weeral een poosje geleden. Er is veel gebeurt. De pop bij de putterman was al een hele tijd aan het slepen met takken, dus besloot ik vorige weekend haar een nestkastje te geven samen met het andere koppel kanarie x goudvink. De pop bij de distelvink vloog er dan ook meteen in, na 2 dagen verschoot ik mij te pletter. 'Ze'had namelijk tot tegen het plafond gebouwd. Later merkte ik dat de putterman meehielp. Ook was er vanaf die dag te zien dat ze een groot deel van haar kopveren verloren had. Ik vermoed dat dat van een paring was? Ondertussen heeft ze haar derde ei gelegd in de bovenste verdieping van haar appartementsblok. De pop van kanarie x goudvink is intussen bezig met het nest.

Soortgelijke onderwerpen

1. oude goudvink man nog goed voor de kweek?
    Door birdy in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 22-02-2014, 18:04
  2. Goudvink kweek
    Door John Gietelink in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 15-06-2006, 10:53

Forum Rechten