Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: welke soorten eten koolzaad?

Senior lid
    Thanks
    7

welke soorten eten koolzaad?

Ik koop gewoon een typische mengeling voor volièrevogels waarin een 12-tal verschillende soorten zaden verwerkt zitten. Ook in andere zaadmengsels voor bv. vinken zit koolzaad merkte ik. Nu blijven die zwarte ronde koolzaadjes altijd liggen. In mijn beide volières eet geen enkele vogel hiervan. Het zorgt enkel voor een teringzooi op de grond en het hoopt op in de eetbak.

Ik heb met de zoekfunctie ook al iemand anders gevonden die hierover klaagde.
    Nu vraag ik mij af welke vogels dit dan wel eten dat dit in alle zaadmengelingen aanwezig is?

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Kanaries volgens mij.
    Ik weet niet wat voor vogels je hebt maar anders kun je kijken of tropenzaadmengeling beter past bij jouw vogels.
    Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    kanaries eten koolzaad.

ik denk ook altijd maar dat het gewoon word gebruikt om extra gewicht toe te voegen, want koolzaad is 1 van de goedkoopste zaden.
    groeten gijs

Senior lid
    Thanks
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
    kanaries eten koolzaad.

ik denk ook altijd maar dat het gewoon word gebruikt om extra gewicht toe te voegen, want koolzaad is 1 van de goedkoopste zaden.
    Jawadde, waar haal jij die wijsheid?

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    heb bij een dierenvoer handel gewerkt en daar vertelde ze me dat het erg goedkoop was en dat het er daarom veel in gedaan werd.
    groeten gijs

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    heb bij een dierenvoer handel gewerkt en daar vertelde ze me dat het erg goedkoop was en dat het er daarom veel in gedaan werd.
    Het is idd een goedkoper zaad,
    http://www.vanderaartdiervoeders.nl/zaden_enk.html

Koolzaad

1 kilo

€ 1,65

Maar ik denk dat het punt is dat men bij voliere/volierezaad ervan uit gaat dat er kanaries in verblijven, en zij eten dit zaad en hebben het nodig.
    Tropen daarentegen houden er niet van en laten het liggen. Heb je dus tropen zonder kanaries, kies dan voor een andere mengeling bv tropenmengeling of wat bij je vogelsamenstelling past.

Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Senior lid
    Thanks
    14
    Eerst denk je dat ze het erin doen omdat het goedkoop is, daarna hebben ze het tegen u gezegd in de dierenvoerhandel dat ze het erin doen omdat het goedkoop is... . Komaan zeg doe eens normaal!
    Koolzaad heeft goede eigenschappen namelijk 20% eiwit en 40% vet wat de vederstructuur en de conditie van vogels zeker ten goede komt. Om dan nog maar niet te spreken over de goede aminozuren patronen die erin zitten!
    back on topic: Misschien moet je uw vogels dit leren eten want het zou een bittere smaak hebben.

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    ik snap dat het ook gezond is, maar zo doen er meer in op op te vullen dat wil ik zeggen, ik snap niet waarom je dan meteen zo boos bent.
    groeten gijs

Senior lid
    Thanks
    14
    ik snap dat het ook gezond is, maar zo doen er meer in op op te vullen dat wil ik zeggen, ik snap niet waarom je dan meteen zo boos bent.
    Wat doen ze er volgens u dan nog allemaal in om op te vullen?

Ik kijk op een forum om bij te leren van de ervaringen van anderen en ik veronderstel dat anderen ook graag juiste info krijgen... Ik wil hiermee zeggen dat je niet overal moet op antwoorden ...

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    als je het niet wilt geloven dan is dat jou probleem. dan geloof maar wat je zelf wil geloven.
    groeten gijs

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Raapzaad Vs Koolzaad
    Door Antoni Hopmann in forum Zaden
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 01-05-2012, 22:31
  2. welke soorten
    Door zebravinkje123 in forum Zebravinken
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 10-08-2010, 17:02
  3. welke soorten verdragen elkaar,en welke niet?
    Door Dennis69 in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 22-02-2009, 19:27

Forum Rechten