Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sepia zeeschuim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • sepia zeeschuim

    Goeden avond

    Zijn er nog sepia s te vinden aan de zeeuwse kust?

    mvg

  • #2
    laatst ben ik er geweest en heb er helaas geen gevonden, maar bij de winkel zijn ze ook niet zo duur.

    heb er wel eens ooit gevonden maar dat is al weer een aantal jaar geleden.
    maar ik kom niet zo vaak aan de zeeuwse kust, dus het kan goed dat ze er gewoon liggen.
    groeten gijs

    Opmerking


    • #3
      Week of 5 terug heb ik heb ik er nog zat gevonde helaas niet goed laten drogen in afgeslote emmer op zolder gezet maak um gister open un lucht pfff wil je niet weten

      Ik denk morgen maar uns ga kijken fijn met hond na t strand helaas zn eind rijden vanuit lb

      Opmerking


      • #4
        eigelijk moet je er smorgens zijn, dan is de meeste kans om er veel te vinden.

        denk dat ik ook maar eens een keer ga zoeken, die van mij zijn bijna op
        groeten gijs

        Opmerking


        • #5
          Ik zal morgen laten weten of ze te vinden zijn haha ja smorgens als ep word t beste maar moet 2,5 uur rijde duss dat is wat te vroeg

          Moet eers de vogels voeren om 7 uur dana ga ik pas op pad tege half 11 aan de kust als er geen files zijn

          Opmerking


          • #6
            files zijn er meestal wel rond die tijd
            groeten gijs

            Opmerking


            • #7
              1 kg sepia, rond de 10 euro :-)
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

              Opmerking


              • #8
                Vind t leuk zelf te zoeken

                10€ 1KG hier 1,25€ Per schelp :-(

                Opmerking


                • #9
                  Even shoppen waar je je voer goedkoop kunt kopen en ook op een beurs enzo kun je sepia echt stukken voordeliger kopen dan 1,25 per sepia/stuk. Weet niet welke regio je woont en hoeveel voer je nodig hebt voor je vogels maar per 500 gr of per kg is sepia echt veel goedkoper.
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik heb 23kooien en 1voliere
                    Met hoofdzakenlijk kanaries

                    Omgv midden lb
                    Helaas word verkoop vogels en handel steeds minder
                    Hopenlijk in toekomst weer beter word

                    Opmerking


                    • #11
                      Als je zelf sepia zoekt en meeneemt van het strand dan kan het vervuild zijn.
                      Bij bv parkietenhuis is verzenden niet heel duur en dan komt 1 kg sepia op € 14,90 (zitten er ong. 24 in, staat erbij).
                      Vrijwel alle shops verkopen ze in grootverpakkingen, alleen verschillen de verzendkosten weleens.

                      Met zoveel vogels kun je wel wat sepia gebruiken.

                      Groetjes, Chantal
                      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Spoel het un x of 3 met kraan water en laat het ur un nacht instaan ivb t zout
                        Dan laten drogen
                        Helaas afgelope x te vroeg in de ton gedaan

                        Verzendkosten best duur en grote sepias moet max 15cm hebben

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door grasparkiet1989 Bekijk Bericht
                          Spoel het un x of 3 met kraan water en laat het ur un nacht instaan ivb t zout
                          Dan laten drogen
                          Helaas afgelope x te vroeg in de ton gedaan

                          Verzendkosten best duur en grote sepias moet max 15cm hebben
                          Google bv op 'sepia kg' en je komt al meerdere aanbieders tegen.
                          idd, verzendkosten zijn best duur maar heen en weer naar het strand kost ook geld/benzine. En daarbij nog het werk wat je hebt om het zo schoon te krijgen dat je vogels het kunnen eten zonder risico's.
                          Misschien is er een vogelvereniging bij je in de regio waar ook een voerboer staat en die het niet te duur per kg verkoopt. Gewoon even rondbellen en informeren.

                          Succes, groetjes, Chantal
                          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            groeten gijs

                            Opmerking


                            • #15
                              heb jaren terug op een grote beurs een zak vol gekocht. is niet duur, en de tijd van de beurzen komt er weer aan.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X