Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: mex roodmus

Senior lid
    Thanks
    1

mex roodmus

Allen,

Ik heb wat vogels teveel , jongen van dit jaar. Ik wil ze gewoon in 1 keer naar de handelaar doen. maar dat is nu het probleem ik wete er geen in de buurt. Ik ben van de buurt van Reusel maar dat net over de grens in belgie. Alle stips zijn welkom. Want heb er teveel om de winter door te houden.

Senior lid
    Thanks
    23
    Is de birdshop in Eindhoven een optie?

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    er zijn waarschijnlijk wel meerdere handels die ze van je over willen nemen, maar hier krijg je waarschijnlijk maar 4-5 euro per stuk.
    groeten gijs

Senior lid
    Thanks
    1
    Als ik ze wil verkope krijg ik er ook maar enkele eurkes meer voor. En dan krijg je van die mense dat niet kome opdage. En heb je ze al geschept en moet je ze terug zetten. Of allemaal vreemde mense over de vloer. Heb ik niet graag.

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    ik vind het wel wat lomp dat je nu zegt dat je allemaal vreemde mensen over de vloer krijgt.
    deze mensen leven mischien anders, maar dat betekend niet dat ze vreemd zijn.

ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat mensen niet op komen dagen, en ik heb toch al aardig wat mensen over de vloer gehand voor vogels.
    groeten gijs

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieterh Bekijk Bericht
    Als ik ze wil verkope krijg ik er ook maar enkele eurkes meer voor. En dan krijg je van die mense dat niet kome opdage. En heb je ze al geschept en moet je ze terug zetten. Of allemaal vreemde mense over de vloer. Heb ik niet graag.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
    ik vind het wel wat lomp dat je nu zegt dat je allemaal vreemde mensen over de vloer krijgt.
    deze mensen leven mischien anders, maar dat betekend niet dat ze vreemd zijn.

ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat mensen niet op komen dagen, en ik heb toch al aardig wat mensen over de vloer gehand voor vogels.
    Ik stoor me soms ook behoorlijk aan het over en weer mailen van event. kopers.
    WIllen een vogel kopen maar gaan bv 50 eurocent afdingen. Waar gaat het over denk ik dan!!! Lijkt wel een sport, afdingen om het maar iets goedkoper te krijgen.
    Te zot voor woorden en ze gaan aan het punt voorbij of een vogel optimaal zijn voeding krijgt of in een achteraf hokkie opgregroeid is.
    Gelukkig is merendeel van de kopers die bij ons komen juist op zoek naar buitenvogels, natuurbroed, geen antibiotica's, enzovoort. Eigenlijk 'groene mensen' terwijl dat juist weer is wat wij niet zijn. Volg je het nog??
    Voor de dieren zijn wij groen maar wij hebben geen geitenwollensokken.

Maar, soms overdenken wij ook om de jongen weg te doen via een handelaar. Gelukkig is er een handelaar hier in de buurt die snelle verkoop heeft, daarmee bedoel ik dat de vogels niet maanden in een hokje zitten te wachten op een koper.
    Wijzelf kopen bij die handelaar ook een enkele keer wel en de vogels zijn altijd prima in orde. Echter, wij kopen dan in het voorjaar/vroege zomer zodat ze kunnen wennen aan het weer.
    Kopers die domweg gaan afdingen moeten maar verder zoeken.

Ik begrijp heel goed dat iemand het zat wordt om een uur te besteden aan iemand die een vogel van bv 5 euro komt kopen. Dat is gewoon niet rendabel en vaak ook irritant omdat ze amper op prijs stellen dat je tijd vrij maakt voor hen.

De meeste mensen komen wel op tijd maar ik heb ook wel mensen gehad die ruim een uur te laat waren. Dan denk ik ook........
    Laatst gewijzigd door Tal; 29-10-2014 om 18:46.
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    324
    ik denk niet dat Pieter bedoeld dat die mensen anders leven, en daardoor vreemd zijn.

Maar dat de meeste mensen die hij over de vloer krijgt, die hij niet kent, en ze daardoor aanmerkt als vreemde.

wat een juiste opmerking is.

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    ik denk niet dat Pieter bedoeld dat die mensen anders leven, en daardoor vreemd zijn.

Maar dat de meeste mensen die hij over de vloer krijgt, die hij niet kent, en ze daardoor aanmerkt als vreemde.

wat een juiste opmerking is.
    Inderdaad, als iemand voor de eerste keer komt om vogels te kopen dan zijn het 'vreemde mensen' oftewel mensen die je niet kent.
    Soms zijn de mensen erg leuk en ontstaat er een contact, soms zijn het mensen die je nooit meer spreekt, maar dat is natuurlijk ook als je in een winkel iets koopt. Een klik hoeft er niet persé te zijn.
    Wel merken wij dat mensen het vaak zo gezellig vinden dat ze er een soort visite van willen maken. :-)
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    bij deze dan mijn excuses pieter, ik had het niet bedacht dat het ook anders bedoeld kon worden
    groeten gijs

Senior lid
    Thanks
    1
    Ja ik bedoelde het gewoon zoals ton heeft uitgelegd. Mijn ervaring was veel heen en weer gemail.en dan uiteindelijk afspreken en adressen geven. En dan uitvangen uit voliere.wat voor geen enkele vogel leuk is. Dan wachten tot ze langskomen.1u later mail ja ik kan niet kome blabla uitvlucht. Dus na week ik nog eens met persoon afgesproken. En na 2 keer niet komen opdage. Liever alles 1keer uitvangen en naar handelaar die dan de juiste persoon kan vinden voor de vogeltjes in kwestie. Maar nog tips om mijn vogeltjes aan een opkoper te doen in de buurt van eindhoven?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. mex roodmus man of pop ?
    Door witzand in forum Tropische vogels
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 13-02-2011, 13:58
  2. roodmus
    Door rocco in forum Tropische vogels
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 26-03-2010, 19:54
  3. roodmus
    Door marnix1994 in forum Kweek- en broedkooien