Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rood briljant diamantduiven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rood briljant diamantduiven

    Wie kan mij helpen aan wat onverwante vogels, zie mijn site op vogelarena, voliers marc1

  • #2
    Zie foto van mijn doffertje, zo heb ik meerdere vogels, maar heb nieuw bloed nodig...
    Bijgevoegde Bestanden

    Opmerking


    • #3
      met alle respect, maar ben je een belg? Rood briljant is namelijk geen naam die we in Nederland gebruiken. ik zou zo niet kunnen zien wat voor kleurslag het is, pastel agaat ofzo?

      daarnaast gebruiken wij vogelmarkt.net voor advertenties en houden we vogelcafe.nl voor de babbels

      Opmerking


      • #4
        Nou wat een warm welkom!!!

        ik ben nederlands, en rood briljant is de naam die men in Duitsland gebruikt.
        daar heb ik ook mijn eerste duifje gevonden en de afgelopen jaren er 2 kunnen vinden via de verkoopsites.

        niet eenvoudig dus, vandaar mijn oproep, stoort u dit, dan zou ik u willen adviseren niet te reageren en dit onderwerp te verpesten, bedankt!

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Marc1 Bekijk Bericht
          Nou wat een warm welkom!!!

          ... stoort u dit, dan zou ik u willen adviseren niet te reageren en dit onderwerp te verpesten, bedankt!
          het was allerminst mijn bedoeling om te beledigen o.i.d. ik stelde de vraag omdat ik de naamgeving voor een kleurslag voor Diamantduiven in Nederland niet ken, wellicht dat de naam in het zuiden wordt gebruikt, vandaar. maar goed om te weten dat de naamgeving voor de kleurslag dus uit Duitsland komt.

          de vraag stoort mij niet zo zeer, en als je al ter vergeefs via meerdere wegen hebt geprobeerd iets op te doen. dan snap ik dat je iedere mogelijkheid aanpakt. maar het staat in de regels van VC dat er geen vogels mogen worden verhandeld, vandaar.

          nogmaals het is niet mijn bedoeling geweest om te beledigen maar ik vroeg me gewoon af waar de naamgeving vandaan kwam, er zitten hier verschillende belgen op het forum dus die mogelijkheid bestond.
          Last edited by van Tuijl; 11-10-2014, 09:30.

          Opmerking


          • #6
            Fijn, dan is dat uit de wereld, en ik zou hier graag met andre kwekers ervaringen uit willen wisselen omtrent deze kleurslag!

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Marc1 Bekijk Bericht
              Nou wat een warm welkom!!!
              Warme verwelkomen doen we hier op "even voorstellen"
              Met de deur in huis valluh tegen de regels in op de eerste dag? U wordt hierop geattendeerd en het stoort U?
              "wij" als regelmatige forum gangers willen dat men zich gewoon aan de regeltjes houd. Zo niet, verpest het forum dan niet en speel geen Zoef de Haas.(mischien was Zoef voor Uw tijd)

              Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

              Opmerking


              • #8
                Heb al wel door door welk type liefhebber dit forum gedomineerd word, heeft u wat te melden over dit onderwerp, dan hoor ik het graag!!

                Opmerking


                • #9
                  Mijn ervaring is de volgende:

                  ik heb bij toeval 4 jaar geleden een doffertje gekocht, creme wit met licht bruine vleugelpennen.
                  deze verpaard aan een zo licht mogelijk zilver duivinnetje, maar hier kwamen alleen zilver duifjes uit.
                  een dochter terug gepaart aan de vader, en toen kwamen er crme duivinnen..

                  in deze creme vogels zit totaal geen grijs meer, zelfs geen waas.
                  nu heb ik afgelopen week weer bij toeval een doffer gevonden, en daar ben ik erg blij mee.
                  ik ben ervan overtuigd dat de pastelfactor ermee te maken heeft, maar meer duifjes zijn welkom om meerdere paringen te kunnen doen om dit vast te leggen, en uit te vinden hoe de vererving is.

                  zoals gemeld, in Duitsland noemen ze dit rood briljant.
                  dus heeft iemand dergelijke duifjes, ik hoor het graag!

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Marc1 Bekijk Bericht
                    Mijn ervaring is de volgende:

                    ik heb bij toeval 4 jaar geleden een doffertje gekocht, creme wit met licht bruine vleugelpennen.
                    deze verpaard aan een zo licht mogelijk zilver duivinnetje, maar hier kwamen alleen zilver duifjes uit.
                    een dochter terug gepaart aan de vader, en toen kwamen er crme duivinnen..

                    in deze creme vogels zit totaal geen grijs meer, zelfs geen waas.
                    nu heb ik afgelopen week weer bij toeval een doffer gevonden, en daar ben ik erg blij mee.
                    ik ben ervan overtuigd dat de pastelfactor ermee te maken heeft, maar meer duifjes zijn welkom om meerdere paringen te kunnen doen om dit vast te leggen, en uit te vinden hoe de vererving is.

                    zoals gemeld, in Duitsland noemen ze dit rood briljant.
                    dus heeft iemand dergelijke duifjes, ik hoor het graag!
                    bijgevoegd nog een duidelijke foto
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • #11
                      Marc1,

                      ik heb op 4 oktober jl. een jongvogeldag gehad bij onze vogelvereniging en een gesprek begonnen met de keurmeester over al onze kleurslagen van de Diamantjes die de komende TT,s aan hun voorbij zullen komen.Hij was ervan overtuigd enkele kleurslagen niet te erkennen als standaardkleur.
                      Zoals jij kleur omschrijft is niet voor Nederlandse begrippen ,waarschijnlijk word bruinovergoten toegepast?.
                      Ik heb namelijk een strakke grijspastel met alleen bruine vleugels ,hier is geen naam voor?.
                      Krijg binnenkort de lijst van de echte kleuren die erkent worden voor keuring.


                      Gr ,Hubert

                      Opmerking


                      • #12
                        bedankt voor je input Hubert, bruinovergoten is wellicht geen slechte gedachte, overgoten is zover ik weet een stapje verder dan pastel dus zou het ook wel overeen kunnen komen met Marc zijn gedachte.

                        heb je toevallig ook een foto, Marc, met de vleugel open? ik ben benieuwd hoe de slagpennen gekleurd zijn.

                        Opmerking


                        • #13
                          Heb foto, maar krijg het niet meer voor elkaar om dit toe te voegen...stom geluk gister, vandaag lukt het dus niet, erg omslachtig systeem

                          Opmerking


                          • #14
                            Zelf heb ik het idee dat het egale, of overgoten komt door de agaatfactor..x een opbleekfactor, de duifjes worden nagenoeg wit, en een lichte rode, crme aanslag, al het grijs is eruit

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik denk dat met de tt,s het zo werkt dat eerst een kleur langer aanwezig moet zijn al vorens het word ingeschreven in de standaard.
                              Mijn duifjes zijn nagenoeg wit, prachtig om te zien, en eRg geliefd, dat zal tzt wel komen.
                              maar het ontstaan houd me wel bezig, het eertse duifje, vererfd de kleur, en het is me niet gelukt het te kweken uit andere kleuren, dus is het een mutatie of een combinatie, daar heb ik zo mn twijfels over..
                              op de amerikaanse site diamondoves staat de kleur ook omschreven, maar er staat niet bij of die gecreeerd is.

                              Opmerking

                              Working...
                              X