Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nestelen van valkparkieten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nestelen van valkparkieten

    Ik heb een mooi koppel valkparkieten die in een grote kooi zitten. Nu hangt er een broedblok omdat het mannetje paringsgedrag vertoont. Wil ook graag jongen. Vandaag ging eerst het vrouwtje in het voerbakje zitten alsof het een nestje is en vanmiddag deed het mannetje dit. En hij ging hevig mooi zingen. Is dit normaal en hoe lang kan het duren voor dat ze naar het nestkastje zullen gaan. Met de dag vertoont het mannetje dit gedrag en probeert dan het vrouwtje te paaien. Wie kan me hier meer over vertellen.

  • #2
    het is wel een beetje laat om nu nog een nestje te gaan beginnen. (als je ze tenminste buiten hebt)
    De vogels zullen niet gaan nestelen , je moet gewoon wat houtkrullen op de bodem van het blokje leggen.
    de vogels zullen vanzelf naar het blok toe gaan als ze hier behoefte aan hebben. je kan ze dus niet dwingen of wat dan ook.
    groeten gijs

    Opmerking


    • #3
      Ze zitten binnen bij mij, in een warme woonkamer. Er zit in het blok al houtzaagsel, een dikke laag.

      Opmerking


      • #4
        dan word het nu afwachten tot ze iets gaan doen.
        groeten gijs

        Opmerking


        • #5
          Ze hebben wel nu interesse in het nestje. Maar is het normaal dat het mannetje probeert te knagen aan het hout van de opening? Hij gaat er dus bij zitten bij de opening. Maar hij is er nog niet in gegaan. Moet het trouwens aan de buitenkant van de kooi hangen of binnen in de kooi?

          Opmerking


          • #6
            ik zou hem buiten de kooi hangen, zo kun je het nest makkelijker bekijken.
            valkparkieten knagen wel vaker aan hun broedblokken. is niets erg aan.
            groeten gijs

            Opmerking

            Working...
            X