Pagina 14 van de 14 EersteEerste ... 4121314
Resultaten 131 tot 136 van de 136

Onderwerp: Programmeerbare LED tijd controller

Lid alexxdee's Avatar
    Thanks
    5
    Dag Santegoeds.mooie site en uitleg en goed assortiment heeft u te koop ,ik had zelf mijn led ook ingepakt in afsluitbare strips,anders zijn ze zo stuk geknaagd door mijn parkieten.ben er zelf aangekomen aan de led op vakantie in turkeye .in 72 led 1900 lumen per meter op aluminum strip .nou ben ik hier goed in thuis om dit allemaal zelf aan te sluiten en te berekenen.daarom verwijs ik ook in mijn blog naar leveranciers ,die kunnen uitleg geven en advies wat ze nodig hebben.als je het goed vind wil ik jou website ook linken op mijn blog.maar een vraag dat ik niet weet .hoe verklaar ik dat sinds mijn led in de broedkooien geplaats heb ,veel onbevruchte eieren heb .of 8 eieren en een bevrucht .per kooi 27 leds 80% ongeveer 506 lumen,hoe is uw ervaring met led te kweken. mijn blog mvgr Alex
    http://www.engelseparkieten.blogspot.com

Hallo Alexxdee,

Je mag m'n site gerust linken op je blog.

Het hele lux en lumen verhaal mbt LED is sterk afhankelijk van de meetomstandigheden.
    Fabrikanten geven bepaalde standaard waardes op, maar dat zegt niets over het werkelijke aantal lumen bij jou (of mij) in de kooien of vluchtjes zelf, denk aan;
    -reflectie en kleur van de wanden
    -hoogte/diepte/breedte van de kooien
    -eventuele externe lichtbronnen, etc. etc.
    Kwestie van ter plekke meten, met een luxmeter of een lumenmeter.
    Je geeft 1900 lumen per meter, maar dat zal zonder je (opaal) afschermkapje zijn?

Maar goed, dan héb je dus een bepaald lumengetal in elke kooi, en wat dán; hoeveel lumen geeft de ideale leefomstandigheden?
    En is dit bij elke (vogel)soort gelijk?

Helaas kan ik niet verklaren dat je onbevruchte eieren hebt.
    Ik kweek met cini-soorten; www.serinus-society.eu en heb sinds 2012 LED verlichting in mijn kooien.
    Ik herken het probleem van onbevruchte eieren niet met mijn vogels, ook hoor ik daarvan geen problemen terug van mijn klanten.....

Kweken van vogels is altijd een combinatie van factoren, licht is er één van......
    Maar als er een slechte bevruchting is dan zijn de vogels niet in kweekconditie.
    Dat is een algemene stelling, waar je niet veel mee opschiet, dat begrijp ik.
    Maar "licht" is één van de factoren, dus het zou zo maar kunnen dat jou vogels door verandering van licht niet in kweekconditie komen.
    Stel nu even dat dát ook meteen de factor is die de problemen veroorzaakt, dan kan het vervolgens nog een veelvoud van oorzaken hebben, waaróm jou licht niet optimaal is.
    Daar zul je dus achter moeten zien te komen, vooropgesteld dat je daar dan ook mee op de goede plek aan het zoeken bent.......
    Zo te zien is je licht kleur (Kelvin) wel in orde, soms zie ik vogels zitten in warm wit en soms in een wel héél koel wit.
    Ik vind persoonlijk 6500K al aan de hoge kant.
    Je hebt die dimmer toch gewoon op 100% staan hoop ik?
    PWM geeft een bepaalde flikkering, die mensen overigens niet waarnemen, maar vogels wellicht wel....

Bij gebruik van LED modules is dat knagen aan de kabeltjes simpel te voorkomen, door gebruik te maken van doorzichtige acrylaat strookjes, die kunnen perfect over de LED modules worden geplaatst, waardoor het volle licht wordt gegenereerd en de kabeltjes veilig zitten weggeborgen voor de knaaglust van "kromsnavels" en eventueel kruisbek soorten.

Ik probeer altijd mee te denken met klanten, daarom heb ik ook geen webshop.
    Iedere situatie is anders en door middel van een uitgebreid contact kom ik dan samen met de klant tot een voor die situatie ideale oplossing.

Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

Lid alexxdee's Avatar
    Thanks
    5
    Hallo Serinus, Dacht het ook dat ik te vroeg ben begonnen met de kweek ,en dat het niet aan de led licht ,maar je word gauw aan het twijfelen gebracht omdat niet iedereen nog led verlichting hebt.en het eerste advies wat je krijgt licht aan het led .bedankt voor de info wat je me geeft ga hier mee aan het werk.zal je link in mijn blog koppelen. http://engelseparkieten.blogspot.com

Stamgast
    Thanks
    25
    Zijn die led-strips wel geschikt voor rechtstreekse verlichting bij dieren vogels.

Of zijn dergelijke led-strips eerder geschikt voor decoratieverlichting.

Want bij led verlichting binnen de vogelhobby is het meermaals zoals vroeger, een gloeilamp van 60 wat van/bij bouwmarkt is meer dan voldoende.

Sorry.

Dit/dat is een volledig foute redenering.

Trouwens 70 leds per lopende meter, en 1900 lumen per lopende meter.
    Hoeveel lumen per led is het dan.
    Om welk soort wit licht-verlichting gaat het dan.
    Zeker geen warm wit.
    Hebben de kooien ook een witte achtergrond.

Allemaal vragen waar bij led verlichting in kooien rekening "moeten" mee gehouden worden.

Net zoals alle producten hebben led verlichting voordelen en nadelen.
    Daarom is het nog veel te vroeg om definitieve oordelen te vellen wat goed of slecht is.

De algemene regel op het ogenblik is dat het meer positief bij brengt dan negatief.

Ik ben net terug van/uit Italie vanwege al dat gedoe rond Mondiale 2016 Portugal.
    Daar werd ook onder andere aanbod het veranderen, aanpassingen, tentoonstellingen.
    Zoals led verlichting in TT kooien. zodanig dat de vogels op hun plaatsen worden gekeurd, en niet langer op een afzonderlijke plaats met kunstlicht/verlichting.
    Wat een groot contrast was bij de keuring van andere soorten dieren/vogels tijdens Europees kampioenschap in Mets.
    Laatst gewijzigd door Josly; 19-02-2016 om 14:43.

Lid alexxdee's Avatar
    Thanks
    5
    led 5630 72 led per meter op aluminium strip 5000/6500 cool white dat is per led 26,30 lumen in elke broedkooi zitten er 24 led =631 led die ik op een 80% vermogen heb branden dus bruto 504,80 lumen licht geeft ,maar ben er al uit van de reactie die ik heb gekregen ,licht niet aan het led ,gewoon te vroeg begonnen met de broed ,en de vogels niet laten wennen,

Lid alexxdee's Avatar
    Thanks
    5
    Als ik nu terug kijk naar mijn vogels en mijn vogel verblijf ,en de kweek die dit jaar slecht is begonnen ,maar een goed einde had,(maar er waren er wel meer kwekers die er last van hadden),ben ik blij dat ik over ben gegaan naar de led verlichting ,heb nu in elk verblijf verlichting en nachtverlichting die geregeld word door de tc 420 ,goedkoper en bij uitval van de electra centrale altijd verlichting door mede een relais die dit overschakelt bij stroomstoring naar de accu ,goedkoop in verbruik die led en langere levens duur. kijk eens naar mijn webblog hier meer uitleg over deze led zo als ik het gedaan heb,

http://www.engelseparkieten.blogspot.com

Pagina 14 van de 14 EersteEerste ... 4121314

Soortgelijke onderwerpen

1. Is er nog tijd ?
    Door woestijnvink in forum Bastaarden
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 23-01-2010, 19:16
  2. Tijd klok
    Door termeer in forum Tropische vogels
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 20-12-2008, 21:42
  3. blijf bij de tijd