Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Programmeerbare LED tijd controller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #46
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #47
      Hoi Serinus, dit past meer bij wat wij willen, zo kan de vogel toch kiezen of hij wat meer in de schaduw wil of in het licht.
      Op de foto pakt het toestel het licht heel erg. In het echt is dat minder. Maar je kan de tl op elk percentage lichthoeveelheid instellen die je zelf wil.

      In het binnenhok gaan we hem veranderen naar een lager lichtpercentage.

      Het verschil met die modules, bij modules schijnt het licht veel meer naar beneden want met die tl's schijnt het licht ook naar de zijkanten. Zodoende dat wij de tl's verkiezen ivm de diepte van de voliere (= 2 meter).
      De 120cm tl past prima bij het deel wat wij verlicht willen hebben, nu is een deel van de voliere (richting sluisje) al wat meer in schaduw en hoeven de vogels niet verplicht in het licht te zitten. Zie het als een bos. Ze kunnen in de schaduw van de bladeren zitten maar ook in het echte licht.

      Ik hoop dat ik je vraag zo beantwoord heb.

      Groetjes, Chantal

      ps, wat voor mijzelf fijn is, is dat ik dan in de winter ook wat meer tijd heb om ze nog een keer te checken en voer en water bij te vullen en te verversen.
      Last edited by Tal; 05-10-2014, 15:05.
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

      Opmerking


      • #48
        groet Ries

        www.vogelmarkt.nl

        Opmerking


        • #49
          Hier is dat niet zo. Afhankelijk van de stand van de maan kan het hier echt heel donker zijn.
          Het is fijn zo met die lampen. Heel natuurlijk, licht en schaduw, ook door de takkenbossen komt dat want de lamp bereikt een groot stuk.

          Dit is het zicht de voliere in vanuit het sluisje.


          @DaWizz, ben jij al wat wijzer geworden wat en hoe je wil?

          Groetjes, Chantal
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

          Opmerking


          • #50
            groet Ries

            www.vogelmarkt.nl

            Opmerking


            • #51
              ziet er goed uit, maar heb je er altijd zoveel trosgierst in hangen?
              groeten gijs

              Opmerking


              • #52
                Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                ziet er goed uit, maar heb je er altijd zoveel trosgierst in hangen?
                JA

                Maar ze zijn niet allemaal vol Die bij het gaas hangen zijn allemaal leeg.
                Ook vinden ze het leuk om lege trosgiersten mee te slepen naar hun nesten voor versteviging.
                Maar ook al zou ik er 100 inhangen, dan nog eten ze er niet extra van omdat ze zelf doseren wat ze nodig hebben. Ik kan een trosgierst neerleggen maar dan gaan ze nog hun gewone voer eten.

                Hoe doe jij het met trosgierst? Millet?

                Groetjes, Chantal
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking


                • #53
                  Chantal, ik ben er denk ik wel uit.

                  Ik ga voor de Programeerbare ledcontroller incl voeding en led-modules. Volgens mij is dit alles wat ik nodig heb om wat licht te krijgen in mijn "kweek"kooien. Of heb ik het mis, dat kan jij mij nu mooi vertellen Chantal.

                  Maar nu eerst maar eens de kooien afmaken, want die ben ik zelf in elkaar aan het knutselen. Schiet al aardig op! De verlichting kom er dan in na pakjesavond :-).

                  Opmerking


                  • #54
                    ik geef mijn vogels ongeveer 1 keer in de week trosgierst.
                    zo blijft het een lekkere verassing voor de vogels en op deze manier gaat er al een zak (500g) per week door heen.
                    groeten gijs

                    Opmerking


                    • #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                      ik geef mijn vogels ongeveer 1 keer in de week trosgierst.
                      zo blijft het een lekkere verassing voor de vogels en op deze manier gaat er al een zak (500g) per week door heen.
                      Ik weet jouw situatie niet en hoeveel volieres en vogels jij hebt. Vertel...
                      500 gram trosgierst in 1 keer in een voliere hangen is imo heel veel. Eten ze dan enkel en alleen trosgierst als je het erin hangt? Anders komt dat de komende week niet op en zou er nog zijn als je de volgende 500 gram erin hangt?


                      Weet je dat trosgierst millet is en dat millet ook het hoofdbestanddeel is van zaadmengelingen? http://www.kvvv.nl/index.php/artikel.../94-vogelzaden

                      Onze mening is dat als je vogels onthoudt wat ze graag eten, (in onze ogen dus ook nodig hebben want als ik trosgierst geef dan gaan ze ook gewoon hun zaadmengeling eten), dat ze zich juist klem eten aan wat ze gemist hebben, waardoor wij/de mens, denkt dat zij dit als lekkernij zien en het slecht voor hen is. Maar ze eten het graag omdat het makkelijk te pellen is, niet omdat het slecht voor hen is.

                      Waarom 500 gram in 1 keer en niet elke dag een stengel (of meer, om aan die 500 gram te komen).
                      Ik ben heel benieuwd.

                      Groetjes, Chantal
                      Last edited by Tal; 06-10-2014, 19:22.
                      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                      Opmerking


                      • #56
                        Oorspronkelijk geplaatst door DaWizz Bekijk Bericht
                        Chantal, ik ben er denk ik wel uit.

                        Ik ga voor de Programeerbare ledcontroller incl voeding en led-modules. Volgens mij is dit alles wat ik nodig heb om wat licht te krijgen in mijn "kweek"kooien. Of heb ik het mis, dat kan jij mij nu mooi vertellen Chantal.

                        Maar nu eerst maar eens de kooien afmaken, want die ben ik zelf in elkaar aan het knutselen. Schiet al aardig op! De verlichting kom er dan in na pakjesavond :-).
                        Mooi decembercadeau
                        Modules zijn beter voor jouw situatie.
                        Zoals je kan zien in de voorbeelden heben de tl-lampen meerdere lampjes ingebouwd. Dus eigenlijk meerdere modules in 1 systeem. De modules schijen meer naar onderen, de tl's schijnen ook naar beide kanten. Echter, naar beide kanten schijnen is niet nodig in een kooi.

                        Ik weet niet waar je ze gaat kopen maar als dat in een winkel is dan kun je het zelf zien en ervaren en nog meer bekijken wat je zelf wil.
                        Ik denk wel dat overbelichting niet goed is. Een vogel moet ook kunnen kiezen om in de schaduw te zitten ipv enkel in het volle licht.

                        Houd je ons op de hoogte?

                        Groetjes, Chantal
                        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                        Opmerking


                        • #57
                          ik heb zo'n 100 vogels en verdeel de trosgierst over hen. ik heb 7 volieres, 7 grote binnenhokken van minimaal 200x200x100 (LxBxH) en dan nog een stuk of 5 grote broed/uitvlieghokken van 120x50x50. ook heb ik nog een stuk of 20 broedkooien.

                          ik heb vooral dwergpapegaaien en forpussen, maar omdat die niet goed samen kunnen heb ik in de voliere's nog grasparkieten, zebravinken en rijstvogels.

                          aangezien in zoveel kooien heb kom in meestal maar uit op 1 tot 2 stengels per week per kooi (gemiddeld 3 vogels) dus eigenlijk is dat helemaal niet veel.
                          groeten gijs

                          Opmerking


                          • #58
                            Dat is wat wij denk ik dan ook geven alleen dan anders verdeeld. Ik kijk nooit zo precies.
                            Ze eten wat ze nodig hebben en ze eten hun zaadmengelingen totaal op dus alle soorten zaden. We voeren niet gerantsoeneerd, zoals je begrijp denk ik, dat is niet te doen met meerdere vogels bij elkaar.

                            Inderdaad als je bv 3 vogels in een kooi hebt dan kun je niet iedere dag een stengel trosgierst geven, dan krijg je een overvloed aan aangegeten trosgiersten. :-)

                            Groetjes, Chantal
                            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                            Opmerking


                            • #59
                              Het is mooi geworden Tal.

                              In een voliere kan je ook gerantsoeneerd voeren. Ik gaf ze dan per koppel een koffieschepje zaden. Natuurlijk eet haantje de voorste de lekkerste zaden op, maar dat nam ik dan voor lief. Ik geef overigens alleen trosgierst als de jongen net zelfstandig zijn. Is makkelijk te eten en te pellen. Maar ach iedereen doet het op zijn manier. Jouw vogels zien er in ieder geval netjes en gezond uit, dus komen niets tekort. En als ik je website zo bekijk heb je het prima voor elkaar.
                              Bekijk mijn vogels op:

                              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                              Opmerking


                              • #60
                                Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
                                Het is mooi geworden Tal.

                                In een voliere kan je ook gerantsoeneerd voeren. Ik gaf ze dan per koppel een koffieschepje zaden. Natuurlijk eet haantje de voorste de lekkerste zaden op, maar dat nam ik dan voor lief. Ik geef overigens alleen trosgierst als de jongen net zelfstandig zijn. Is makkelijk te eten en te pellen. Maar ach iedereen doet het op zijn manier. Jouw vogels zien er in ieder geval netjes en gezond uit, dus komen niets tekort. En als ik je website zo bekijk heb je het prima voor elkaar.
                                Dank je wel!

                                Door de voersilo's die we hebben hangen is er altijd voer. Wij houden daar wel van. Lekker veilig. Mocht er dan een keer wat zijn dat ik niet in de gelegenheid ben om eind van de middag/begin avond, de vogels te doen dat zitten ze niet zonder eten.

                                In de bak op de grond doe ik altijd een portie voer omdat wij merken dat ze graag van de grond eten. Die bak is eind van de dag ook vaak behoorlijk leeg. Ze eten alle soorten zaden op dus prima.
                                Die schaal gooi ik dan leeg op een deel van de vlucht (en dan weer een flinke hand zaad in de schaal zodat daar altijd voer in is). Ze vinden het leuk om daar dan lekker in te zoeken of er nog zaadjes over zijn gebleven. Ik vind het leuk om op die manier de vogels bezig te kunnen houden.
                                Net als oude trosgiersten op een hoopje te leggen, dan gaat ze toch vaak weer opnieuw al die trosgiersten langs of er nog wat in zit. Ook slepen ze die oude trosgiersten mee naar de 'zelfbouwnesten' die ze maken in de klimop.

                                Regelmatig veeg ik de voliere aan, dan is de vloer weer netjes, maar de vogels vinden zo'n 'rommel-vloer' wel erg leuk.

                                Volgens mij kom ik uit op 1 tot 1,5 trosgierst per dag. Dus over al die vogels is dat niet veel. Mochten ze behoefte hebben aan meer dan krijgen ze meer.

                                Ze eten zo'n 2/3 van hun voer van de grond en de rest uit de silo's.

                                Leuk dat je op de site hebt gekeken.

                                Groetjes, Chantal
                                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                                Opmerking

                                Working...
                                X