Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere schoonmaken maar waarmee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Voliere schoonmaken maar waarmee?

    Ik had vandaag een dode catharinaparkiet. Ik had hem een paar dagen gelden al uitgevangen uit de voliere en apart gezet maar helaas. Nu wil ik morgen de voliere maar eens goed uitsoppen voor de zekerheid. De andere vogels zien er prima uit en doen het goed maar toch. Ik was van plan om alle bakjes, flesjes en speeltjes ed heel goed schoon te maken . Alle takken en stokken gaan eruit en worden vervangen en al het houtwerk sop ik goed af. Kan dit met chloor of is dettol of lysol ofzo beter? Er zitten nog wel vogels in tijdens de schoonmaak... Verder is de bodem van zand met wat beukensnippers erop dus dat valt moeilijk schoon te maken . Ik wil er een laagje uit scheppen maar kan dat dus niet desinfecteren ofzo...dat is natuurlijk niet ideaal? Omspitten kan ook niet want er zit gaas onder tegen de muizen. Iemand tips voor me??

  • #2
    Ik gebruik hiervoor altijd Dettol. Mijn waterflesjes en voerbakjes doen ik altijd in een emmer met kokend water.

    De beukensnippers zou ik er uitscheppen en vervangen door nieuwe snippers. Mogelijk kan je de grond harken of schoffelen.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Ik gebruik kokend water met soda, dit ontsmet ook heel goed.
      Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
      uit het restant de rest van het land.

      Opmerking


      • #4
        Een dode vogel wil niet meteen zeggen dat het ligt aan vuil.

        Met houtsnippers moet je wel uitkijken dat de vloer droog blijft, anders kunnen deze gaan schimmelen, dat kan dan wel een probleem worden.

        Schoonmaken doe ik met een beetje afwasmiddel en dettol.
        Voer en waterbakjes gaan gewoon de afwas in.

        Nooit met chloor, dit is gif voor mens en dier.
        groetjes
        Heidi

        Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            als je vogelkooi goed droog is hoef je niet vaak je beukensnippers te vervangen. meestal vinden de vogels het leuk als er een dun laagje op de grond ligt zodat ze wat in het voer kunnen scharrelen.
            groeten gijs

            Opmerking


            • #7
              Nou, alles is weer fris! Paar nieuwe takken erbij en een nieuwe laag zand op de bodem en ze kunnen weer even vooruit...

              Opmerking


              • #8
                Het was ook geen verwijt, absoluut niet.
                groetjes
                Heidi

                Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                Opmerking


                • #9
                  fijn dat de vogels weer een schone kooi hebben. Maar wat voor n soort takken geef je aan je vogels?
                  groeten gijs

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door loodje Bekijk Bericht
                    Het was ook geen verwijt, absoluut niet.
                    Zo had ik het ook niet opgevat hoor, dus geen probleem.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                      fijn dat de vogels weer een schone kooi hebben. Maar wat voor n soort takken geef je aan je vogels?
                      Meestal berk of wilgentakken, soms beuk. (ligt er een beetje aan wat hier in het park het makkelijkst voor handen is.

                      Opmerking

                      Working...
                      X