ik voer ze uitsluiten diepvries (uiteraard wel eerst ontdooien).
dit doe ik puur omdat ze makkelijker te bewaren zijn.
over de voedingswaarde weet ik verder niet zo veel.
Hallo,
Zoals we allemaal kunnen lezen op het forum bestaat er de keus om levende of diepvries insecten te voeren.
Maar wat zijn nu de voor- of nadelen ten opzichte van elkaar.
Zo zijn diepvries insecten makkelijker te bewaren en zijn misschien makkelijker te voeren( denk aan wegspringende krekels).
Daarin tegen bederven levende insecten op warme zomerdagen niet zo gauw en worden misschien ook makkelijker opgenomen door de vogels.
Zijn er kwekers die alleen diepvries voeren of juist alleen levend?
Welke hebben de meeste voedingswaarde?
Ben benieuwd naar jullie reacties
ik voer ze uitsluiten diepvries (uiteraard wel eerst ontdooien).
dit doe ik puur omdat ze makkelijker te bewaren zijn.
over de voedingswaarde weet ik verder niet zo veel.
groeten gijs
levende insecten zijn inderdaad niet zo lang te houden, als bevroren.
sommige soorten worden getriggerd door de levende insecten, om die dan te voeren aan hun jongen.
sprinkhanen kan je bijvoorbeeld in een diepe glazen bak aanbieden, zodat de vogels ze daaruit kunnen halen.
levend of bevroren, ze hebben hun voor en hun nadeel.
groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Moet je insecten niet iets voeren, voordat ze hun voedingswaarde krijgen?
Dan zou je levende moeten kopen die je in een koelkast bewaard, dode insecten eten niet meer...
Levende insecten in de koelkast eten ook niet.
mvg eddie
Als je ze uit de koelkast haalt en ze een beetje opwarmt voordat je ze aan de vogels voert, hebben ze al wat gegeten.
Het bepoederen van diepvries insecten is dan veel handiger misschien?
je kan je insecten eten geven, in de tijd dat ze bij je zijn. ik gaf de buffalo`s en de meelwormen een mix van ei en universeelvoer.
voordat je ze dan aan je vogels geeft kan je ze bepoederen met insectenpoeder.
eerst kijken dan of de vogels ze dan nog wel eten, sommige willen ze niet meer als ze bepoederd zijn.
groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Zo voer ik mijn meelwormen en buffalo's ook.
Ik geef de ze ook appel of ander fruit voor ik ze aan de vogels voer.
Ik vraag me alleen af of er nu een groot verschil in zit qua voedingswaarde in deze methode of in diepvriesinsecten die je bepoederd.
Zijn er kwekers die enkel met diepvriesinsecten hun jongen op stok krijgen
over welke vogels praat men, er is natuurlijk wel een groot verschil of men het over zaadeters of insecteneters heeft, ikzelf geef alleen tijdens de kweek pinkys uit de vriezer, bestrooid met insectenpoeder aan mijn goudvinken en putters, dit aangevuld met fabriekseivoer, als men bijvoorbeeld Japanse nachtegalen kweekt zal dit niet voldoende zijn om jongen op stok te krijgen.