Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Levend of diepvries insecten ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Levend of diepvries insecten ?

    Hallo,

    Zoals we allemaal kunnen lezen op het forum bestaat er de keus om levende of diepvries insecten te voeren.
    Maar wat zijn nu de voor- of nadelen ten opzichte van elkaar.
    Zo zijn diepvries insecten makkelijker te bewaren en zijn misschien makkelijker te voeren( denk aan wegspringende krekels).
    Daarin tegen bederven levende insecten op warme zomerdagen niet zo gauw en worden misschien ook makkelijker opgenomen door de vogels.
    Zijn er kwekers die alleen diepvries voeren of juist alleen levend?
    Welke hebben de meeste voedingswaarde?
    Ben benieuwd naar jullie reacties

  • #2
    ik voer ze uitsluiten diepvries (uiteraard wel eerst ontdooien).
    dit doe ik puur omdat ze makkelijker te bewaren zijn.
    over de voedingswaarde weet ik verder niet zo veel.
    groeten gijs

    Opmerking


    • #3
      levende insecten zijn inderdaad niet zo lang te houden, als bevroren.

      sommige soorten worden getriggerd door de levende insecten, om die dan te voeren aan hun jongen.

      sprinkhanen kan je bijvoorbeeld in een diepe glazen bak aanbieden, zodat de vogels ze daaruit kunnen halen.

      levend of bevroren, ze hebben hun voor en hun nadeel.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Moet je insecten niet iets voeren, voordat ze hun voedingswaarde krijgen?
        Dan zou je levende moeten kopen die je in een koelkast bewaard, dode insecten eten niet meer...

        Opmerking


        • #5
          Levende insecten in de koelkast eten ook niet.

          mvg eddie

          Opmerking


          • #6
            Als je ze uit de koelkast haalt en ze een beetje opwarmt voordat je ze aan de vogels voert, hebben ze al wat gegeten.

            Opmerking


            • #7
              Het bepoederen van diepvries insecten is dan veel handiger misschien?

              Opmerking


              • #8
                je kan je insecten eten geven, in de tijd dat ze bij je zijn. ik gaf de buffalo`s en de meelwormen een mix van ei en universeelvoer.

                voordat je ze dan aan je vogels geeft kan je ze bepoederen met insectenpoeder.

                eerst kijken dan of de vogels ze dan nog wel eten, sommige willen ze niet meer als ze bepoederd zijn.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Zo voer ik mijn meelwormen en buffalo's ook.
                  Ik geef de ze ook appel of ander fruit voor ik ze aan de vogels voer.

                  Ik vraag me alleen af of er nu een groot verschil in zit qua voedingswaarde in deze methode of in diepvriesinsecten die je bepoederd.

                  Zijn er kwekers die enkel met diepvriesinsecten hun jongen op stok krijgen

                  Opmerking


                  • #10
                    over welke vogels praat men, er is natuurlijk wel een groot verschil of men het over zaadeters of insecteneters heeft, ikzelf geef alleen tijdens de kweek pinkys uit de vriezer, bestrooid met insectenpoeder aan mijn goudvinken en putters, dit aangevuld met fabriekseivoer, als men bijvoorbeeld Japanse nachtegalen kweekt zal dit niet voldoende zijn om jongen op stok te krijgen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Wat mij betreft, ik hoop volgend jaar Japanse Nachtegalen te kweken.
                      Op dit moment probeer ik mij zo goed mogelijk voor te bereiden door veel te lezen in vogeltijdschriften en natuurlijk op verschillende forums en kweekverslagen op het internet.

                      Zou een nachtegaal makkelijker levend voer opnemen dan diepvriesvoer?

                      Het zal ook een kwestie van uitproberen zijn want elk koppel zal anders voeren waarschijnlijk.

                      Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar levend voer maar dat is puur mijn gevoel en ik kan nog niet uit ervaring spreken.

                      Ik hoop dus dat de ervaren kwekers hun methodes willen delen.

                      Opmerking


                      • #12
                        het beste kan je alle topics nalezen, er is al heel veel over de nachtegaal geschreven.

                        en wat betreft het opnemen van levend of diepvries voer, is per vogel verschillend. het mooist is als je ze ruim van te voren al went aan wat jij graag wil dat ze gaan eten.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik haal inderdaad veel informatie uit de topics.
                          Mijn nachtgalen voer ik nu pellets,universeel voer, fruit en natuurlijk verschillende insecten.
                          De komende maanden ga ik uitvogelen waar ze het goed op doen en wat ze graag opnemen.

                          Het valt me op dat vanaf het moment ik ze pellets voer ze minder interesse in het fruit hebben.
                          Maar ze waren bij de aanschaf veel fletser van kleur,ik vermoed dat ze mede door de pellets zo mooi worden.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door P.Bastiaan Bekijk Bericht
                            ...
                            Mijn nachtgalen voer ik nu pellets,universeel voer, fruit en natuurlijk verschillende insecten.
                            ...
                            Van zodra het kweekseizoen voorbij is (geen eieren en/of jongen meer) stop ik met het aanbieden van levend voer. Tijdens de rui en daaropvolgende winter beschikken ze enkel over universeel voer en dergelijke. Enkel bij aankondiging van lange, koude nachten durf ik 's avonds wel eens enkele diepvries wasmotlarven geven. Vanaf het voorjaar dan terug beginnen met levend voer: ideaal om ze in broedstemming te brengen.

                            Opmerking

                            Working...
                            X