Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: Hallo iedereen

Junior lid
    Thanks
    1

Hallo iedereen

Bij deze is het ook eens aan mij om mij hier voor te stellen.
    Ik ben al even aan het rondsnuffelen op dit forum en vindt het hier echt geweldig!

Mijn naam is Arne (22j) en woon in Ninove (Belgie).
    2 jaar terug ben ik begonnen met het houden en kweken van zebravinken.
    Na vele geslaagde kweeksels vond ik het wel eens tijd om mijn vogelbestand te gaan uitbreiden.
    Van mijn schoonvader kreeg ik zijn oude buitenvoliere (400x70x180) en heb deze geheel opgefrist.
    Hierin zitten momenteel een koppel Binsen, koppel Diamantvinken, zebravinken en 2 diamantduifjes.
    In mijn kleine volière (6 kant volière) zitten momenteel ook nog een koppel goulds die net aan hun eerste broedsel begonnen zijn (hopen dat het meteen slaagt)
    Er zitten ook nog 2 koppeltjes zebravinken in die met een broedsel bezig zijn. Hierna verhuizen ze allen naar de grote volière.

Van een deel van mijn buitenvoliere heb ik een geïsoleerd nachthok gemaakt met Tl-verlichting en een warmtelamp, in de hoop dat de goulds en de diamantvinken het zeker overleven deze winter.

Hopelijk leer ik jullie allen wat beter kennen en kunnen we van elkaar nog wat bijleren

PS: Ik had graag enkele foto's geplaatst maar weet niet goed hoe? (bij deze mijn eerste officiële forumvraag!)

Senior lid
    Thanks
    7
    Hey, welkom hier.

Klinkt al aardig, als je wilt mag je ook eens een foto van je volière posten.

Hoe lang heb je je diamantvinken van en ben je er tevreden over? Ik heb er zelf absoluut geen ervaring mee maar het lijken me wel interessante dieren.

welkom Arne

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    welkom op het forum. succes met de vogels verder!
    groeten gijs

Junior lid
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeHeide Bekijk Bericht
    Hey, welkom hier.

Klinkt al aardig, als je wilt mag je ook eens een foto van je volière posten.

Hoe lang heb je je diamantvinken van en ben je er tevreden over? Ik heb er zelf absoluut geen ervaring mee maar het lijken me wel interessante dieren.
    Dag DeHeide,

Ik heb de diamantvinken zelf nog maar een maand, heb ze gekocht op een vogelbeurs op aanraden van mijn vriendin, die ze heel mooi vond.
    Achteraf bekeken heb ik hier nog geen spijt van, het zijn hele mooie vogels (man is oranje snavel en staart en pop is rood snavel en staart) en vooral het mannetje is heel grappig om zien wanneer deze paringsgedrag vertoont :-D
    Ook in de volière zorgen ze niet voor problemen, zebravinken zijn veel dominanter vindt ik zelf. :-)
    Of ze bij mij zullen kweken weet ik niet goed want ik heb mij nog maar net verdiept in de vogelringen en merkte zo op dat mijn popje al van 2011 is en de man van 2014, en ik weet dus niet goed of leeftijdsverschil een probleem kan geven..
    Kan je mij even uitleggen hoe ik een foto op dit forum kan plaatsen? moet het via een externe site?

Groeten.

Senior lid
    Thanks
    23
    welkom Arne, Leuk dat je goulds al een nestje hebben. Weet je waar ze vandaan komen ?
    Sommige kwekers houden ze binnen op 22 graden om betere broedresultaten te krijgen.
    Bijverwarmen is dan noodzakelijk als je geen risico wilt nemen.

Junior lid
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons Bekijk Bericht
    welkom Arne, Leuk dat je goulds al een nestje hebben. Weet je waar ze vandaan komen ?
    Sommige kwekers houden ze binnen op 22 graden om betere broedresultaten te krijgen.
    Bijverwarmen is dan noodzakelijk als je geen risico wilt nemen.
    Mijn man heb ik in de dierenspeciaalzaak gekocht, hij is niet geringd maar ik weet wel dat ze hier enkel jonge dieren aannemen en verkopen. Mijn pop kocht ik op een beurs van een ervaren kweker die mij heel veel over zijn vogels wist te vertellen, ze is juist geringd van 2014. ;-)

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466
    Dag Arne,

Welkom op dit fantastische forum, je zal er veel van je gading kunnen vinden en als je lekker mee blijft doen blijft het ook leuk.

Foto's plaatsen doe je inderdaad via een externe fotoupload site. Verklein je foto wel eerst even tot een max van zo'n 15 inc. (800x600 is dat ongeveer geloof ik). Zelf plaats ik ze nog wat kleiner. (640x400).
    De direkt link of IMG link gebruiken, (kopieren) en dan via het 3e icoontje van rechts, boven het tekstvak (vierkantje, aanklikken en je link plakken. Ok klaar.

--
    Mijn man heb ik in de dierenspeciaalzaak gekocht,
    Heb ik ook nog een vraagje: Verkopen ze daar ook mooie vrouwen misschien? Ze hoeft niet geringd te zijn.
    Laatst gewijzigd door Henk3; 09-09-2014 om 08:19. Reden: Tekst completeren.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Junior lid
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
    Heb ik ook nog een vraagje: Verkopen ze daar ook mooie vrouwen misschien? Ze hoeft niet geringd te zijn.
    Ja hoor, hangt er natuurlijk wel van af of er beschikbaar zijn. Veel keuze en mooi verzorgd, uiteraard betaal je wel een hoge winkelprijs ipv bij kwekers.
    Groeten.

Senior lid
    Thanks
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arne212 Bekijk Bericht
    Ja hoor, hangt er natuurlijk wel van af of er beschikbaar zijn. Veel keuze en mooi verzorgd, uiteraard betaal je wel een hoge winkelprijs ipv bij kwekers.
    Groeten.
    Ik denk dat je de ironie over het hoofd hebt gezien.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. hallo iedereen
    Door geert aerts in forum Even voorstellen
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 07-08-2013, 10:19
  2. Hallo iedereen
    Door TatanaGirl in forum Even voorstellen
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 06-03-2010, 09:37
  3. hallo iedereen
    Door dennis van westreenen in forum Even voorstellen