Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prijzen jonge st Helenafazantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Prijzen jonge st Helenafazantjes

    Heeft iemand een idee waar ik op internet een site kan vinden voor de prijs van mijn jonge st Helenafazantjes?

  • #2
    Probeer www.vogelmarkt.net eens.

    Opmerking


    • #3
      Dank je DaWizz, maar daar had ik al op gekeken.
      Er stond wel iemand op maar had er geen prijs bij staan

      Opmerking


      • #4
        Is er geen site voor standaard richtprijzen?

        Opmerking


        • #5
          Standaard richtprijzen?
          Misschien met inkoopprijzen voor zebra's of kanaries wat betreft de handel maar verkoopprijzen voor particulieren nou nee,er zijn wel eens wat sites geweest maar die zijn achterhaald en worden niet bijgehouden
          Op het moment of eigenlijk al de laatste jaren is het wat een gek ervoor geeft met veel vogelsoorten.
          Wat mij betreft is een prijs van een €40-45 voor een koppel helena's een mooie prijs maar dat kan voor een ander te hoog of te laag zijn.
          Het maakt ook nog uit of al dan niet geringd zijn.
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            Ik heb trouwens voor mijn koppeltje wat ik had destijds 30 euro betaald. Was zo'n 2 jaar geleden.

            Opmerking


            • #7
              ik denk ook dat je een 40 euro voor een koppel kan vragen.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Eigen kweek mag best beloond worden.
                  Import is ook niet altijd alles.
                  Als je dat dus bij je advertentie zet en nette foto's kun je volgens mij
                  Ook wel 40 a 50 vragen. Als je de handelaars markt prijs aanhoud met import vogels
                  zou je ca 30 euro vragen.
                  Kijk maar wat je gevoel zegt.

                  Groeten Ben
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    Wat voor mij van belang zou zijn is of je ze in je buitenvoliere hebt gekweekt of dat ze uit een kweekkooi komen (veelal binnen dus niet buiten te plaatsen).
                    En hoe oud ze nu zijn want tussen jong en jong zit nog een verschilletje.
                    Ik zie weleens vogels die nog piepjong zijn (bv amper zelfstandig etende) en dat zou ik zelf niet zo snel kopen. Wij verkopen zelf pas de vogela als ze een paar maanden oud zijn, en niet als ze bv een week of 6 oud zijn, dat vinden wij nog 'puppy's' die nog lekker in de kolonie/voliere moeten blijven.

                    Ik ben het dus met Ben eens dat eigen kweek beloond mag worden en dat je niet voor een habbekrats je vogels weg hoeft te doen.
                    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Volgens mij is € 40,00 dan wel een redelijke, maar vooral een sportieve prijs als ik jullie reacties zo lees! Ik zag gisteren nog een site waar je voor een koppeltje € 85,00 kon vragen, dit leek mij al erg aan de hoge kant!
                      Het klopt dus dat sommige sites niet worden bijgehouden wat de prijzen betreft.
                      Mijn jonge vogels zijn gekweekt in een buitenvoliere, ik heb ze niet geringd omdat ik bang was dat ik het nest zou verstoren... Ze zijn nu ong. 5 a 6 weken oud en de snaveltjes beginnen al iets rood te verkleuren.

                      Opmerking


                      • #12
                        hoi allemaal
                        ik heb ook 1 jonge st. Hella fazant zitten is ook niet geringd bij de geboord om te ver komen dat het nest verstoort word .
                        in middels heeft die wel een ring .
                        maar prijzen voor vogels vind ik ook altijd moeilijk om te bepalen je ken nergens richt lijnen vinden .
                        als je op markplaat kijk bij de prijzen verschillen nog al wat ook kwa vogels de een keer koop je 1 mooie vogel voor weinig en de ander keer en slechte voor veel ste duur. vraag en aan bod denk ik dan maar het is jammer dat er geen richt lijnen zijn dit wou ik even kwijt .
                        groet Ries

                        www.vogelmarkt.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Wat wij vaak hebben is dat het nest een 'zelfbouwnest' is van cocosvezels en dat je er niet eens in kan kijken, laat staat dat je jongen er uit kan peuteren om een ring om te doen en dan weer terug kan zetten in het nest. Wij ringen dus niet. Veel te veel risico dat je het nest kapot maakt.
                          Maar, wij hebben altijd kopers die juist graag vogels van buiten willen. Zij 'klagen' dus ook echt niet over het niet-geringd zijn.

                          Groetjes, Chantal

                          ps wijzelf verkopen nooit vogels die nog een 'puppy-snavel' hebben. Mocht je gelegenheid hebben om ze nog wat langer te houden dan zou ik dat doen als ik jou was en wie weet tot volgend voorjaar. Dan is er zeker goede vraag naar. Nu hebben veel mensen nog niet veel trek in niet-broedrijpe vogels te kopen. Als ze jouwe volgend voorjaar kopen dan zijn ze in de zomer broedrijp en dat is vaak interessanter voor een koper. Als ze bij jou de winter doorgekomen zijn dan zou je er imo ook wat meer voor kunnen vragen omdat ze dan echt 'winterhard'zijn. Ik ga ervan uit dat je een vorstvrij of licht-verwarmd nachthok hebt.
                          Maar hoe dan ook, het is een dikke plus dat het buitenvoliere en natuurbroed is!
                          Last edited by Tal; 15-08-2014, 20:10.
                          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Hallo,

                            ik hou de prijzen vaak wel beetje in de gaten van vogels die ik heb.
                            Je weet waar je de vogels voor gekocht heb.
                            Vergelijkt de aangeboden prijzen met elkaar en je weet snel hoe en wat.
                            Helena's zijn de laatste jaren veel aangeboden en dan wel ongeringd.
                            De vraagprijs was vrij laag. Dit is bij veel handelaren zo.
                            Het idee is dan ook vaak dat dit import moet zijn en je als kweker van
                            Gezonde vogels andere prijs kan aanhouden is dan ook logisch.
                            Kortom filter de hoge en lage prijzen eruit en ga op je gevoel af.
                            Gr. Ben
                            Groeten, Ben

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X