Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Prijzen jonge st Helenafazantjes

Junior lid Henri K's Avatar
    Thanks
    1
    Volgens mij is € 40,00 dan wel een redelijke, maar vooral een sportieve prijs als ik jullie reacties zo lees! Ik zag gisteren nog een site waar je voor een koppeltje € 85,00 kon vragen, dit leek mij al erg aan de hoge kant!
    Het klopt dus dat sommige sites niet worden bijgehouden wat de prijzen betreft.
    Mijn jonge vogels zijn gekweekt in een buitenvoliere, ik heb ze niet geringd omdat ik bang was dat ik het nest zou verstoren... Ze zijn nu ong. 5 a 6 weken oud en de snaveltjes beginnen al iets rood te verkleuren.

hoi allemaal
    ik heb ook 1 jonge st. Hella fazant zitten is ook niet geringd bij de geboord om te ver komen dat het nest verstoort word .
    in middels heeft die wel een ring .
    maar prijzen voor vogels vind ik ook altijd moeilijk om te bepalen je ken nergens richt lijnen vinden .
    als je op markplaat kijk bij de prijzen verschillen nog al wat ook kwa vogels de een keer koop je 1 mooie vogel voor weinig en de ander keer en slechte voor veel ste duur. vraag en aan bod denk ik dan maar het is jammer dat er geen richt lijnen zijn dit wou ik even kwijt .

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Wat wij vaak hebben is dat het nest een 'zelfbouwnest' is van cocosvezels en dat je er niet eens in kan kijken, laat staat dat je jongen er uit kan peuteren om een ring om te doen en dan weer terug kan zetten in het nest. Wij ringen dus niet. Veel te veel risico dat je het nest kapot maakt.
    Maar, wij hebben altijd kopers die juist graag vogels van buiten willen. Zij 'klagen' dus ook echt niet over het niet-geringd zijn.

Groetjes, Chantal

ps wijzelf verkopen nooit vogels die nog een 'puppy-snavel' hebben. Mocht je gelegenheid hebben om ze nog wat langer te houden dan zou ik dat doen als ik jou was en wie weet tot volgend voorjaar. Dan is er zeker goede vraag naar. Nu hebben veel mensen nog niet veel trek in niet-broedrijpe vogels te kopen. Als ze jouwe volgend voorjaar kopen dan zijn ze in de zomer broedrijp en dat is vaak interessanter voor een koper. Als ze bij jou de winter doorgekomen zijn dan zou je er imo ook wat meer voor kunnen vragen omdat ze dan echt 'winterhard'zijn. Ik ga ervan uit dat je een vorstvrij of licht-verwarmd nachthok hebt.
    Maar hoe dan ook, het is een dikke plus dat het buitenvoliere en natuurbroed is!
    Laatst gewijzigd door Tal; 15-08-2014 om 19:10.
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Stamgast
    Thanks
    6
    Hallo,

ik hou de prijzen vaak wel beetje in de gaten van vogels die ik heb.
    Je weet waar je de vogels voor gekocht heb.
    Vergelijkt de aangeboden prijzen met elkaar en je weet snel hoe en wat.
    Helena's zijn de laatste jaren veel aangeboden en dan wel ongeringd.
    De vraagprijs was vrij laag. Dit is bij veel handelaren zo.
    Het idee is dan ook vaak dat dit import moet zijn en je als kweker van
    Gezonde vogels andere prijs kan aanhouden is dan ook logisch.
    Kortom filter de hoge en lage prijzen eruit en ga op je gevoel af.
    Gr. Ben

Senior lid ronaldm's Avatar
    Thanks
    2
    Een vraagprijs is nog geen krijg-prijs natuurlijk. Uiteindelijk moet je je vogels toch een keer kwijt als je niet veel ruimte hebt dus dan moet je misschien met wat minder genoeg nemen.

Voor Helena's is €40,- voor een koppel denk ik wel max op dit moment. Maar ligt ook gewoon aan vraag en aanbod. Kan per regio ook verschillen. Ik had laatst mijn jonge eigen kweek Helena's op marktplaats staan, maar heb geen enkele reactie gehad. Denk dat de vraag na de vakantie ook beter is dan nu.

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Tijdens de zomervakantie-periode zijn er om de reden van 'weinig vraag' ook amper verkoopdagen vanuit de verenigingen.
    Mensen hebben dan zelf hun hokken vol met nest/jongen.

Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    314
    het nadeel van te hoge prijzen vragen, is dat je veel langer met je vogels blijft zitten. ik ga meestal iets onder de prijs zitten, aangezien ik niet zoveel ruimte heb om mijn jongen lang te houden.

Senior lid
    Thanks
    7
    Ik was gisteren in een vogelhandel (in Vlaanderen welteverstaan) waar er volgens mij net een nieuwe lading binnengekomen was. Er zaten minstens 120 vogels aan 12,50 per stuk. Een nieuwe importlading kan de prijs natuurlijk ook wel drukken.

Senior lid ronaldm's Avatar
    Thanks
    2
    Arme dieren

In Nijlen zeker?
    Mvg,
    Kingfisher.

Soortgelijke onderwerpen

1. st helenafazantjes
    Door josmo in forum Tropische vogels
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 21-10-2012, 23:02