Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Levende wormen/insecten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Levende wormen/insecten

    Beste vogelliefhebbers,

    Waar kan ik in Zuid-holland/Den Haag levende wormen/insecten kopen?

    Weet iemand dit?

    mvgr Johann
    Mijn website:
    www.kanarie.simpsite.nl

  • #2
    Bij een goede hengelsportzaak? Of misschien is er een reptielenzaak bij je in de omgeving?

    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #3
      Okee! Ja dankjewel! Wist niet dat ze dat daar verkochten! Ik heb alleen interesse in vogels
      Mijn website:
      www.kanarie.simpsite.nl

      Opmerking


      • #4
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

        Opmerking


        • #5
          Hoi!

          Ik geef gedroogde meelwormen aan mijn kwartels. Dat doen ze prima! Insecten pate eten ze niet! Wel heel veel groenvoer, Muur, sla en andijvie vooral. Maar nu wil ook levend voer gaan geven.

          Dankjewel voor je reacties en wat een leuke en informatieve site heb jij!

          Gr Johann
          Mijn website:
          www.kanarie.simpsite.nl

          Opmerking


          • #6
            je kan ze ook via internet bestellen, ik doe dat bij Kreca. bevalt mij goed.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door johann Bekijk Bericht
              Hoi!

              Ik geef gedroogde meelwormen aan mijn kwartels. Dat doen ze prima! Insecten pate eten ze niet! Wel heel veel groenvoer, Muur, sla en andijvie vooral. Maar nu wil ook levend voer gaan geven.

              Dankjewel voor je reacties en wat een leuke en informatieve site heb jij!

              Gr Johann
              Dank je wel!

              Succes met de wormpjes-jacht.

              Groetjes, Chantal
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                je kan ze ook via internet bestellen, ik doe dat bij Kreca. bevalt mij goed.
                Ik heb ook alles van Kreca en ben er wel tevreden over
                Groeten, Ben

                Opmerking


                • #9
                  ja ik ben er ook tevreden over. ik geef ze in de broedtijd altijd buffalo`s, en fruitvliegen.

                  als het warm is kweken de fruitvliegen zelf, maar met het weer van nu, komen ze van Kreca.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    fruitvliegen

                    hallo ton
                    waarom zou je de fruitvliegen niet zelf kweken,je hebt maar 1 doosje nodig voor het hele seizoen en is vrij makkelijk om te doen,mvg wim

                    Opmerking


                    • #11
                      Beste , hoe kweek je dan dagvliegjes.

                      Opmerking


                      • #12
                        fruitvliegjes

                        hallo sorry mijn naam is wim
                        fruitvliegjes kweek je op een al gemaakte kweekvoer wat je in sommige winkels kan kopen,of je maakt een papje van geprakte banaan met melk dit breng je langzaam aan de kook en even doorkoken en af laten koelen,dan verdeel je het in koffiemelkpoeder potten je wet wel die donkerbruine als het kan van glas.
                        Je koopt een stuk schuimrubber op de markt en daar knip je deksel van voor op je potten[niet te strak] zo kunnen de vliegjes toch zuurstof krijgen en vliegen ze er niet uit.
                        dus je potten heb je klaarstaan met deksel en in elke pot doe je wat van het afgekoelde papje en er boven op een stukje wcrol dan verdrinken de vliegjes niet in het papje en dan koop je 1 doosje fruitvliegen gevleugelde of zonder vleugels dat kan ook maar is vaak maar bij 1 generatie maar wel makkelijk haha die vliegen niet weg.
                        En om te voeren deed ik ze in een schoongemaakt jampotje met een klein gaatje in het deksel en zo kunnen de vogels ze opeten en vliegen ze niet allemaal tegelijk weg.
                        mvg wim

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoi Wim,

                          Dankje voor deze manier!
                          Zelf doe ik momenteel banaan of appel in een bakje
                          En kweek op die manier fruitvliegjes.
                          Door dekseltje iets open te zetten vliegen ze er uit.
                          Altijd wel met een gekocht bakje beginnen.
                          En opletten met schimmel.
                          Groeten, Ben

                          Opmerking


                          • #14
                            op jouw manier heb ik het nog niet gedaan Wim, wel als het wat warmer word, een emmer met fruitafval in de voliere.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #15
                              fruitvliegen

                              hallo
                              eerst kocht ik welleens speciaal voer voor als kweekbodem voor de fruitvliegen,en na wat proberen doe ik het soms zo als geschreven.
                              met een bakje of emmer met afval in de voliere krijg je bijna altijd schimmel en die zit dan vaak ook op de vliegjes met als mogelijk gevolg de dood van je jonge vogeltjes.
                              En kook je het eerst wat door en je kan er ook een klein beetje nipagine in doen dat is een anti schimmel middel,maar ik doe dat meestal niet de hoeveelheid voedsel voor de vliegen moet ook niet te groot zijn.
                              ik heb er eens zoveel gekweekt dat ik ze in de vriezer deed haha,mvg wim

                              Opmerking

                              Working...
                              X