Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: veder mijt wat nu

Junior lid
    Thanks
    2

veder mijt wat nu

hallo vogel vrienden ik heb een vraagje aan jullie wie heeft er wel
    eens last gehad van vedermijten en hoe is dat het besten te bestrijden
    ik hoor graag jullie reaktie,s

Senior lid
    Thanks
    23
    Hallo blacky100,

bij de kanaries staat een topic "ongedierte", deze kun je vinden met de zoekfunctie.

groetjes fons

Senior lid rudyp's Avatar
    Thanks
    7
    beste blacky100

ja ik heb ook vederluis gehad .
    vroeger bij mijn postduiven gebruikte ik thee van oregano getrokken .dit hielp goed.
    heb het ook bij de kanaries gedaan licht met planten spuit beneveld en gelijk het hele hok gedaan .
    na drie dagen waren de verder myten en luizen weg.ik dacht zo als het bij post duiven werkt dan moet het ook bij kanaries werken . en dit werkte zeer goed . ik heb nu vier oregano planten bij de voliere staan en twee in de kweek ruimte .en moet eerlijk zeggen heb geen last meer van veder luis en mijt .

en het voordeel is het is een natuur produkt en geen chemies middel wat altijd beter is lijkt mi

mvg rudyp

doe er je voordeel mee

Senior lid
    Thanks
    5
    Natuurprodukten kunnen even dodelijk zijn voor vogels als andere chemische middelen. Denk bv. maar aan het geven van avocado aan vogels.

Bepaalde chemische bestanddelen van oregano zijn licht toxisch voor vogels, maar je kan helaas uiterlijk het effect niet zien bij een normaal gebruik.

Ook al is het zogezegd een natuurprodukt, toch blijf je altijd voorzichtig met planten in het gebruik naar vogels toe.

Thanks
    7
    beste alfons

het gaat natuurlijk niet om overdosering maar om slappe thee van oregano . dit is zeker niet giftig voor de vogels als een advocado . kort om ik gebruik dus oregano in zeer geringe hoeveelheid spuit het hout werk van het hok in en benevel de vogels ermee . en dit alleen als ze verder luis of mijt hebben . heb er nog geen nadelige gevolgen van ondervonden .
    dus tot nu toe gaat het prima . ik ben het met je eens dat het toxies is met bepaalde stoffen die er in zitten .
    maar als je het goed toepast is het beslist niet schadelijk voor de kanaries . ook zijn er natuurlijk middellen in de handel die dit ook oplossen die mijten en luizen maar ik vind een zeer slappe thee een betere optie dan steeds moeten grijpen naar middelen die in een spuit bus zitten .oid

mvg rudyp

Senior lid
    Thanks
    5
    een betere optie dan steeds moeten grijpen naar middelen die in een spuit bus zitten .oid
    Daar ben ik het volkomen met je eens. Ik heb het ook niet zo begrepen op synthetische insecticiden in vloeistoffen allerhande, inclusief spuitbussen.

Thanks
    7
    gewoon oregano

dit bevat vitaminen K en E
    fytonutrieten schadelijk bij over dosering
    mineralen ijzer calcium aminozuren en vezels en natuurlijk mangaan

het is dus oppassen met de fytonutrieten en calcium deze laatste is slecht voor de opbouw van botten en beenderen
    vroeger dacht men er anders over maar wetenschappelijk is calcium niet bevorderlijk maar werkt aav rechts dus bot ontkalking.

dus wel oppassen met de dosering

Soortgelijke onderwerpen

1. mijt herkennen
    Door Kornelis in forum Tropische vogels
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 13-04-2009, 20:12
  2. Mijt, wat werkt het best?
    Door devogelman in forum Overige ziekten
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 27-02-2009, 13:52
  3. bloedluis, mijt
    Door bryanvoliere in forum Tropische vogels