Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bastaardputter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bastaardputter

    Hallo,

    Ik heb vijf putter bastaarden gekweekt. Deze krijgen een kleurstof. Vier worden al mooi rood vooral op de stuit. Zijn dit de mannen?


    Gr. Loxia

  • #2
    Ja dat zijn mannen, je hebt geluk!

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Ik heb toch geluk! 4 mannen. Zingen nu volop. Elke dag speel ik een cd met putterzang. Mijn vraag is:wanneer moeten ze klaar zijn met hun lied. Inheb de indruk dat ze nu nog volop oefenen en hun lied nog niet compleet is. Overigens:ze horen niks anders. Ook geen kanariezang,want ze zitten apart.

        Opmerking


        • #5
          Mijn kruisingen zitten opgekooid in dezelfde ruimte als mijn distelvinken. De zang is zeker goed, maar ik laat ze nog bij de distelvinken omdat ze nu nog gemakkelijk iets anders van zang kunnen opnemen.
          Ik ben wel van mening dat ze het lied minder vlot aanleren van een cd als van een echte distelvink.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door loxia Bekijk Bericht
            Ik heb toch geluk! 4 mannen. Zingen nu volop. Elke dag speel ik een cd met putterzang. Mijn vraag is:wanneer moeten ze klaar zijn met hun lied. Inheb de indruk dat ze nu nog volop oefenen en hun lied nog niet compleet is. Overigens:ze horen niks anders. Ook geen kanariezang,want ze zitten apart.
            Als ze zingen zijn het inderdaad man's . De zang word gevormd van in het ei tot ...
            Ik heb kruisingen die ik jaarlijks een ander lied kan aanleren en ik heb kruisingen die sinds hun eerste maanden altijd een vast lied hebben gehad .
            Het beste om te verleren is natuurlijk een live-zanger .
            Opgekooid in zangkooien per 3 , plaats ik de distelvink in de midden tussen 2 bastaarden . Die nemen dan zijn zang ongetwijfeld perfect over . Met audio kan er altijd wel iets misgaan , vooral in de klanken . Maar het gaat ook . De spaanse afzonder techniek is dan ideaal .
            Maar de verduister-waterslager techniek kan ook best heel goed werken .
            En als je gaat voor een kanarieloze klan dan MOETEN alle kanariepoppen zeker weg uit de ruimte .
            veel succes .

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
              Mijn kruisingen zitten opgekooid in dezelfde ruimte als mijn distelvinken. De zang is zeker goed, maar ik laat ze nog bij de distelvinken omdat ze nu nog gemakkelijk iets anders van zang kunnen opnemen.
              Ik ben wel van mening dat ze het lied minder vlot aanleren van een cd als van een echte distelvink.
              Ik deel volledig je mening !

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door abu asfur Bekijk Bericht
                Als ze zingen zijn het inderdaad man's . De zang word gevormd van in het ei tot ...
                Ik heb kruisingen die ik jaarlijks een ander lied kan aanleren en ik heb kruisingen die sinds hun eerste maanden altijd een vast lied hebben gehad .
                Het beste om te verleren is natuurlijk een live-zanger .
                Opgekooid in zangkooien per 3 , plaats ik de distelvink in de midden tussen 2 bastaarden . Die nemen dan zijn zang ongetwijfeld perfect over . Met audio kan er altijd wel iets misgaan , vooral in de klanken . Maar het gaat ook . De spaanse afzonder techniek is dan ideaal .
                Maar de verduister-waterslager techniek kan ook best heel goed werken .
                En als je gaat voor een kanarieloze klan dan MOETEN alle kanariepoppen zeker weg uit de ruimte .
                veel succes .
                Abu, ik plaats mijn zangkooien altijd lager dan deze waar mijn putter inzit, zo blijft de putter langer de 'baas' over de kruising en leren ze volgens mij beter het lied aan. Ivm kanariepoppen in de ruimte hangt het ervan af hoeveel deze roepen, die van mij hoor je niet. Dit komt ook niet in het lied voor van de kruising. Wat je zegt van het lied heb ik ook al ervaren , ik heb al jongen gehad die vanaf ze uitvliegen al een lied oefenen en ik heb er al gehad die pas begonnen te zingen als ze bijna door de rui waren, ik veronderstel dat deze dan gevoeliger zijn om nog een ander lied aan te leren?Ik heb dit jaar gekweekt met geel opaal mozaik wat toch zeer mooie kruisingen geeft vind ik. Zo heb ik het beide, goede zang en goede kleuren. Ik kweek wel met elzenputters en niet met de grote.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
                  Wat je zegt van het lied heb ik ook al ervaren , ik heb al jongen gehad die vanaf ze uitvliegen al een lied oefenen en ik heb er al gehad die pas begonnen te zingen als ze bijna door de rui waren, ik veronderstel dat deze dan gevoeliger zijn om nog een ander lied aan te leren?
                  Prachtige vraag , zal ze ook eens voorleggen aan mijn collega kwekers , maar zelf heb ik geen antwoord hierop .

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door abu asfur Bekijk Bericht
                    Prachtige vraag , zal ze ook eens voorleggen aan mijn collega kwekers , maar zelf heb ik geen antwoord hierop .
                    Ok hou ons op de hoogte, vind ik wel interessant om te weten.

                    Opmerking


                    • #11
                      beste,

                      ik kan de jongen van putter x kanarie bastaarden als ze op uitvliegen liggen al weten als het man of pop is
                      valt heel erg makkelijk te zien

                      met vriendelijke groetjes brecht
                      jeugd

                      4 jaar houder en kweker van europese vogels en kanaries

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door brecht2 Bekijk Bericht
                        beste,

                        ik kan de jongen van putter x kanarie bastaarden als ze op uitvliegen liggen al weten als het man of pop is
                        valt heel erg makkelijk te zien

                        met vriendelijke groetjes brecht
                        Als je zou refereren naar de schuwheid van de jongen is dit geen 100% indicator .

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door brecht2 Bekijk Bericht
                          beste,

                          ik kan de jongen van putter x kanarie bastaarden als ze op uitvliegen liggen al weten als het man of pop is
                          valt heel erg makkelijk te zien

                          met vriendelijke groetjes brecht
                          Kun je hierover iets duidelijker zijn? Je maakt mij wel nieuwsgierig!

                          Opmerking


                          • #14
                            [COLOR="#0000FF"]Eigenlijk moet het jeugdlid een antwoord brengen.
                            Jammer als dit bewaard wordt als groot geheim.
                            Daardoor komt de sport niet verder.

                            Als de stuit of de stiet een kleur heeft is dat van de partner.
                            Bijvoorbeeld een gele pop geeft nazaten met gele stuit.

                            Als een putter bastaard en periode krijgt dat zijn geluid oorverdovend wordt , de zwarte snavelstreep verdwijnt, de snavel geheel ivoorkleurig is, blijken ze in die periode min of meer vruchtbaar te zijn.
                            [/COLOR]

                            Opmerking


                            • #15
                              Als de jongen die net zelfstandig zijn rood onder de snavel hebben zijn het mans, vanuit het nest zie ik het niet, tenzij je een mutatieputter gebruikt natuurlijk...

                              Opmerking

                              Working...
                              X