Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Petitie tegen positieflijsten. Deze mail kreeg ik vandaag.

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53

Petitie tegen positieflijsten. Deze mail kreeg ik vandaag.

Beste ondertekenaar van de Petitie tegen de Positieflijsten,

Een jaar geleden kwam de staatssecretaris, mevrouw Dijksma, met een Positieflijst voor zoogdieren die het einde zouden betekenen voor de hobby en passie van heel veel dierenliefhebbers. Als de gebruikte methode ook voor de andere diergroepen zou worden toegepast, zou dat het einde hebben betekend voor grote delen van de houderij van gezelschapsdieren.

Wij hebben toen via een Petitie uw steun gevraagd en gekregen !!!

Wij kunnen u melden dat wij, mede dankzij uw steun, er in zijn geslaagd de plannen van mevrouw Dijksma van tafel te krijgen. Er wordt nu, samen met de sector, nagedacht over een methode om dierenwelzijn veilig te stellen waarbij nu wèl gebruik wordt gemaakt van de kennis en kunde waarover wij als dierhouders beschikken. Voor de details verwijs ik u naar: Positieflijsten, een nieuwe start

Wij danken u zeer voor de steun die u aan ons (aan al uw collega-dierenliefhebbers) wilde geven.

met vriendelijke groet,

Ir. Ed.J.Gubbels,

Secretaris PVH

www.huisdieren.nu
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Stamgast Drum's Avatar
    Thanks
    29
    Ik heb deze mail vanmorgen ook gekregen Chantal.
    Wat ik in de link in de mail las o.a. het volgende:
    In de ‘Wet dieren’ is in artikel 2.2 geregeld dat het verboden is dieren te houden die niet tot door de minister aangewezen diersoorten of diercategorieën behoren. In artikel 1.4 van het besluit ‘Houders van dieren’ wordt dit nader uitgewerkt. De in dit kader relevante artikelen vindt u in de bijlage.
    In het besluit staat dat de regeling voorlopig alleen voor zoogdieren geldt. Echter, de staatssecretaris heeft inmiddels aan de Tweede Kamer toegezegd dat ze eind 2014 ook zal komen met voorstellen voor vogels en reptielen.

Ben benieuwd!

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Ze draaikonten vaak gewoon door en dan via een nieuwe regel of wet proberen (of krijgen) zij toch wat ze willen.
    Idd, ik ben ook benieuwd.

Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Forum Rechten