Mededeling

Collapse
No announcement yet.

katten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • katten

    Ik neem aan dat ik niet de enige ben die vaak bezoek heeft van andermans katten.
    Ze jagen de vogels angst aan en poepen mijn hele tuin onder.
    Ik heb ze dus liever meer op afstand.
    Hoe gaan jullie hier op een diervriendelijke manier mee om?

  • #2
    Ik had vroeger altijd schrikdraad op het hok staan,werkt goed en de katten bleven uit de buurt.
    Wij hadden toen zelf ook al katten(wij kwamen van een flat) en die liepen na gewenning los in de tuin en vanaf die tijd geen vreemde katten meer in de tuin.
    Het schrikdraad heb ik toen ook verwijderd.
    Mijn katten komen overigens niet buiten de tuin dus bezorgen andere mensen geen overlast.
    Dus ook een oplossing, zelf katten nemen haha,nee geintje maar schrikdraad werkt het best.
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Katten

      Ik heb soms ook last van katten nabij mijn voliere. Ik heb een vangkooi staan die ik bij overlast gebruik. Ik vind het te ver gaan om de kat te laten verzuipen. Sommige duiven- en vogelliefhebbers doen dit. De kat wordt vervolgens netjes in en box bij het dierenasiel afgeleverd. De eigenaar van de kat dient vaak te betalen wil hij/zij de kat weer mee terug kunnen nemen.
      Kortom, ben van mening dat ik mijn eigendommen, in dit geval mijn vogels mag beschermen.

      Wim

      Opmerking


      • #4
        Een oudje maar kan misschien wel van toepassing zijn bij een eventueel kattengeschil:
        http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archi...n-poepen.dhtml
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          ik heb zelf 1tje die buiten rond loopt, blijft wel mooi in de tuin hier, of gaat achter op het veld zich amuseren, nu heb ik pas een jonge kitten gehaald,maar wel met de bedoeling voor hem helemaal niet na buiten te laten gaan!, waarom? juist voor mensen die de katten vergiftigen of verzuipen(1maal mee gemaakt geen 2de maal).

          maar als je ze kunt vangen en na het asiel brengen vind ik een zeer goede oplossing, veel beter dan het beest zelf iets aan te doen.

          en ik heb zelf ook geen last van iemand anders zijn katten toch niet in mijn tuin met onze kat wat hier rond loopt, maar ben altijd van mening als het diervriendelijk gebeurt er niet geklaagd over mag worden, dus ook geen discussie mag overkomen.

          Opmerking


          • #6
            schrikdraad lijkt mij dan ook de beste keus..

            mijn eigen kat hangt ook in het gaas
            dus ook hier komt er schrikdraad..metdertijd..

            Opmerking


            • #7
              Wat zijn de kosten eigenlijk van een paar meter schrikdraad? incl. alle toebehoren?

              Mijn buurman heeft nu ook een kat (wij een poes) en heb nu soms 2 katten in het gaas hangen en mis momenteel nu al een slipper

              Opmerking


              • #8
                wat is een slipper ?
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                  wat is een slipper ?
                  Teenslipper, badslipper. Denk ik in ieder geval. Om mee te gooien en dan op een dak te belanden?

                  Vreselijk om katten van een ander in de tuin te krijgen.
                  Moet je je voorstellen dat je hond maar in en uit iemands tuin loopt en piest en poept en de boel op stang jaagt. Dan heb je gelijk de politie aan de deur.

                  Groetjes, Chantal
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    ik vind dat mensen gewoon hun katten bij moeten houden en anders maar een groot hek met prikkeldraad om de tuin heen.
                    veel mensen hebben last van katten in de tuin niet alleen als ze vogels hebben maar ook als je er allergisch voor bent en natuurlijk poepen ze ook de hele tuin onder.
                    groeten gijs

                    Opmerking


                    • #11
                      Zeker het schijten in jouw tuin is minder prettig, het stinkt en heb hier ook 2 kleine kinderen lopen.
                      En dat ze dan ook in mijn gaas hangen is echt de druppel!

                      Toch eens kijken voor wat draad met een lichte spanning, doen ze 1 keer en nooit weer.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door MightyBird Bekijk Bericht
                        Toch eens kijken voor wat draad met een lichte spanning, doen ze 1 keer en nooit weer.
                        Wel oppassen, dat de kinderen niet in aanraking met het draad kunnen komen.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Drum Bekijk Bericht
                          Wel oppassen, dat de kinderen niet in aanraking met het draad kunnen komen.
                          doen ze ook maar 1 keer
                          www.fretteren.eu

                          Opmerking


                          • #14
                            haha naruch. denk wel dat je gelijk hebt
                            groeten gijs

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door naruch Bekijk Bericht
                              doen ze ook maar 1 keer
                              haha

                              Nee die komt wel iets hoger.

                              Opmerking

                              Working...
                              X