Mededeling

Collapse
No announcement yet.

?zwartkopsijs heeft eieren zonder man?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ?zwartkopsijs heeft eieren zonder man?

    Hallo

    Mijn zwartkopsijs pop zit met 3 jongen apart in een broedkooi.
    Man zit aan de andere kant van de broedkooi.
    Ze zijn gescheiden door een gaasschot.
    Nu zit mijn pop laatste dagen veel op het nest.
    Kijk ik net liggen er 3 eieren in.
    Hoe kan dat?
    Zouden pop en man beide tegen gaas geklemd elkaar bevrucht hebben?
    Kan zoiets?
    Hoop te horen

  • #2
    Nee, dat kan niet. Die bevruchting door de tralies. Dat kunnen alleen zoogdieren. En een pop die geen man heeft maar wel gekoppeld is gaat gewoon leggen. Er is helemaal geen man nodig voor het leggen van een eitje. Die eitjes zijn dus onbevrucht als de man er vanaf was voor meer dan 5 dagen. Het is doodnormaal dat een pop op een moment aan het tweede legsel begint en dat moment is aangebroken. Alleen had jij de man erbij moeten laten voor ze het eerste ei gelegd had. Nu kan je de eieren weggooien want ze gaat gewoon broeden. Pas nu ook op met weghalen want ze zal meteen nieuwe willen leggen en dat wordt een uitputtingsslag.

    Denk maar zo, bijna elk ei van de supermarkt is een ei van een kip zonder haan. Zo kan elke vogel zonder partner gewoon eieren leggen. Als je twee kanariepoppen samen zet heb je zo twee nesten met eieren. Of zelfs 1. Dan liggen ze er samen op. Zonder dat ze in hun leven een man gezien hebben

    Opmerking


    • #3
      Daarvoor heb ik je voor gewaarschuwd En kijk, nu heb je bewijs, een pop legt gewoon eieren zonder dat de man erbij zit. En nu heb je dus onbevruchte eieren, en die eieren leggen kost heel veel energie voor de pop. Daarom zodra de jongen zijn uitgevlogen de man erbij doen, goed?
      Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
      Vergeet niet te kijken op mijn site!
      http://birdbreeder.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Heb de man gevangen en die zit met de pop en de jongen van een maand oud in de dubbele broedkooi.
          Inmiddels heeft de pop al weer 2 eieren gelegd.
          Moet ik de jongen er bij in laten?
          Of naar andere ruimte verplaatsen?
          Graag reactie

          Opmerking


          • #6
            Voert de man de jongen? Zo ja kan je deze het beste met de jongen apart zetten, anders verstoren de jongen de pop op het nest met het bedelen naar voedsel.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              De jongen eten zelfstandig, dus dan alleen jongen eruit halen?
              En de man dan?

              Opmerking

              Working...
              X