Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat zijn de ervaringen op lange termijn van LED verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat zijn de ervaringen op lange termijn van LED verlichting


  • #2
    als ik google op Electro smog heeft dit niets met led verlichting te maken, ik heb voor het eerste jaar led verlichting gebruikt, zie weinig verandering, alleen op mijn stroommeter.

    Opmerking


    • #3
      Heb na dat ik hoorde van dit gebeuren ook even gegoogled en kom op enkele site's die dit bevestigen hieronder een link.

      Gloeilampen veroorzaken nauwelijks tot geen elektromagnetische straling. Spaarlampen daarentegen veroorzaken aanzienlijk wat radiofrequente straling (in het frequentiegebied tussen 25 en 100 kHz). …


      Maar zoals jou ervaring is heb je hier geen last van, al ben je er pas een jaar mee bezig.
      Graag hoor ik nog ervaringen van mensen die hier langer mee bezig zijn gezien ze vertellen dat je hier vooral op langer termijn last van gaat krijgen.

      Opmerking


      • #4
        Niemand ervaring met led verlichting op langer termijn en de eventuele achteruitgang van de gezondheid of kweekresultaten?
        Erg jammer zou het graag willen weten. Zie zelf tot nu toe alleen positieve kanten aan led verlichting, Mooier licht en zuiniger in gebruik. Of durft niemand hun ervaringen er neer te zetten gezien hun resultaten achter uit gaan na het gebruiken van led verlichting?

        Opmerking


        • #5
          Ik kan na twee jaar gebruik geen nadelen ontdekken,hebt het gebruikt in de broedkooien,als hoofdverlichting gebruik ik nog steeds daglicht tl buizen kleur 965.
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            Ik heb geen ervaring met Led- of spaarlampen en dus ook niet (bewust) met de mogelijke schadelijke effecten.

            Algemeen denk ik dat het lastig is om met zekerheid te zeggen of eventuele schade veroorzaakt is door 1 of andere vorm van straling (al denk ik ook dat "waar een wil is er een weg zou kunnen zijn").
            Wel is er volgens mij met zekerheid te zeggen dat er als gevolg van straling schade mogelijk kan zijn.
            (Bij straling denk ik aan alle vormen van straling.)
            Dus ook direct en / of indirect door kunstmatige verlichting en zeer waarschijnlijk een grotere kans op schade bij bepaalde soorten verlichtingsbronnen (en / of eventueel door de toegevoegde elektronica).
            Een mogelijke belemmering om een bepaalde schade toe te schrijven aan een bepaalde bron zou in wel eens zeer lastig kunnen zijn, dit omdat bepaalde schade pas na een bepaald aantal jaren (soms wel 15 jaar of meer) zich schijnt te openbaren.
            Veel van de door ons gehouden vogels leven dus al korter dan de tijd die nodig is om een bepaalde schade waar te kunnen nemen.
            Wel denk ik dat er mogelijk bepaalde veranderingen kunnen ontstaan bij de nakomelingen en er dus in de toekomst bepaalde "afwijkingen" mogelijk kunnen zijn misschien in relatie tot de gezondheid en ook andere zaken als bepaalde natuurlijke mogelijkheden / en onmogelijkheden /eigenschappen welke als soort eigen zouden kunnen worden beschouwd.
            Naast mogelijke gezondheidseffecten denk ik aan zaken als verhoogde of verminderde vruchtbaarheid van man en of pop, grotere of kleinere nesten, gedragsveranderingen als rustiger of onrustiger, verstoorde hormoonwerking, enz.
            This website is for sale! elektrosmog.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, elektrosmog.nl has it all. We hope you find what you are searching for!








            Flowers are electric billboards! Bumblebees can sense the electric fields of flowers, and detect recently visited ones.



            http://www.verminderstraling.nl/wat-...oeilampen.html (n.b. ook tl-buizen bevatten kwik).

            De termen "ioniserende straling" en "niet ioniserende straling" worden volgens mij regelmatig onterecht als schadelijk en onschadelijk uitgelegd.
            Algemeen denk ik ook dat bepaalde door ons mensen geproduceerde straling niet snel als schadelijk zal worden gekenmerkt. "Wat niet weet wat niet deert". Dit o.a. ook omdat dit we dan als het ware terug in de tijd zouden moeten. Een leven zonder kunstmatig opgewekte straling lijkt onmogelijk.

            Enkele basisuitgangspunten zouden kunnen zijn:
            - blootstellingsduur
            - gevoeligheid
            - afstand tot stralingsbron
            - soort en sterkte van de straling
            - ?

            Opmerking


            • #7
              Hallo,

              Wondermiddelen bestaan niet, ook niet op het gebied van kunstlicht.
              Vorig jaar was een van mijn beste jaren, dit jaar was de kweek dan weer een heel stuk slechter.
              Mijn vogels zijn gezond een in een prima conditie.

              Sinds enkele jaren gebruik ik LED modules in mijn kweekkooien, daarvoor had ik TL balkjes in mijn kweekkooien.
              Mijn vogels worden niet "gezonder" van maar ook niet slechter van LED.
              Waar ik zag dat TL al na een 3/4 jaar aan lichtsterkte inleverde, blijven deze LED modules na jaren gebruik onverminderd op sterkte.
              Met TL verlichting was mijn verbruik 17 watt per kooi (8 watt balkje inclusief voorschakel apparatuur), nu is het verbruik per kooi 7.5 watt en betere lichtkwaliteit.

              Belangrijk is, met elke soort van kunstlicht, dat de kooien zelf verlicht worden en dat het licht niet via "ruimteverlichting" naar binnen moet sijpelen.

              Groeten, succes, Serinus.
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                In ieder geval allemaal bedankt voor het delen van jullie ervaringen en het geven van jullie mening.

                Hier kunnen we wat mee om uiteindelijk een keer een beslissing te nemen wat ik ga doen.

                Ik zoek ook zeker geen wonder middelen, ben alleen altijd bezig om het beter voor elkaar te krijgen dan hoe het nu is. Als ik dan iets verander dan probeer ik een weloverwogen beslissing te nemen en dit kan naar mijn mening goed met ervaringen en meningen van andere.

                Opmerking


                • #9
                  Gebruik sinds twee jaar tru licht let blokjes en sinds ik ze gebruik heb ik geen jong meer kunnen kweken zowel bij de kanaries als de kromsnavels niet ik overweeg nu het komen sijzoen om me oude lampen weer te gaan gebruiken om te kijken of het daar echt door komt of dat het iets anders is iemand sugesties hoe het anders zou kunnen komen

                  Mvg goudmantel

                  Opmerking


                  • #10
                    in ledverlichting heb je veel verschil in warmtekleuren, dit wordt aangeduidt in graden kelvin. misschien te koud licht?
                    Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                    uit het restant de rest van het land.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb ze van de europese cultuurvogel shop uit oss en volgens zeggen waren dat de beste althans dat werd bij onze vereniging beweerd

                      Mvg goudmantel

                      Opmerking


                      • #12
                        Raakte de vogels niet in broedconditie of begonnen ze wel aan een nest en maakte ze het niet af?
                        groeten gijs

                        Opmerking


                        • #13
                          Ze komen wel in. Broed condietie bouwde ook een nest bouwde het ook af legde netjes vijf eitjes maar die zijn telkens on bevrugd dit is zovel bij mijn kanaries als mijn catharina parkieten en ke bourkse een of twee rondes onbevruchte eitjes kan maar het is nu al twee jaar het zelfde probleem alles is onbevrucht wat ze aan eitjes leggen

                          Mvg goudmantel

                          Opmerking


                          • #14
                            The proof of the pudding is in the eating

                            Opmerking


                            • #15
                              Om te beginnen heb ik altijd goed gekweekd gemideld zoon 75 jong per jaar van 10 koppels in 2012 is de woning gerenoveerd en was ik genoodzaakt om de vogels te verplaatsen uit de stenen schuur die er stond en zijn ze in een houte schuur onder gebracht daar heb ik 5 t5 hoogverkwent tru licht tl buizen hangen maar omdat ik de boedkooie vrij donker vond zeker de onderste is me aan geraden door mensen uitbde vogelverreniging van me om Waterdicht Ledblokje met 4 led's 12V 0,1A er in teplaatsen heb er zoals voorschrifte 3 per kooi in geplaatst omdat mijn kooie 120x50x50 zijn 2012 begin kweeksijzoen eerste ronde 6 broed kooie 30 eitjes maar bleken allemaal onbevrucht te zijn denk het kan vogels net verplaatst en eerste ronde maar twede ronde precies het zelfde 30 eitjes en ook allemaal onbevrucht verder dat jaar oom alles onbevrucht en tot nu toe is ook alles onbevrucht gebleven sinds ze verplaatstbzijn en de leds er in hangen dat ben ik ook naa aan het zoekken geweest dacht eerst aan bloedluis alles na gekeken en voor de zekerheid gerijnigd meer het blijft het zelfde heb een koppel kanaries in de woonkamer gezet een nest met vijf eitjes en alles bevrucht en groot gekomen terug geplaast onder de leds en weer het zelfde probleem van onbevruchte eitjes dus komt het echt niet door de leds dan is het voor mij een raadsel waar dan wel door

                              Mvg goudmantel

                              Opmerking

                              Working...
                              X