Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 22 van de 22

Onderwerp: Wat zijn de ervaringen op lange termijn van LED verlichting

Guest
    Thanks
    19
    Beste alexxdee.

Sorry.

Maar dergelijke vergelijkingen kloppen niet.

Zonder die veranderingen, bent U dan zeker van het aantal bevruchte eieren, van het aantal jongen op stok.

Het kan evengoed te maken hebben met het toevoegen van breedmax met het eivoer. En waardoor bepaalde verhoudingen van voeding-voedingsstoffen niet meer kloppen.
    Waardoor de gemoedstoestanden van vogels niet meer optimaal zijn. En die onder andere worden beinvloed door/via stressituaties.

Neem nu als voorbeeld leds type 5630 in de kooien en tl 965 als centraal lichtpunt.
    Bij het verzorgen van de vogels zorgt U voor een onderbreking van rechtstreekse verbinding tussen de vogels en centraal lichtpunt tl 965. En waardoor er op dat moment er een zekere schaduw, minder lichtsterkte, optreedt, door de vogels worden waargenomen.
    Terwijl dit bij de leds type 5630 niet, of bijna niet het geval zal zijn.
    Alleen dit al kan de gemoedstoestanden (stress) van de vogels beinvloeden.

PS. Led-strips.
    Gaat het dan om SMD 5630 en langwerpige vorm in plaats van vierkante vorm.

Het meest ideale is voor elke vogelsoort/ondersoort een aangepaste led-licht.
    Net zoals wat voeding-zaadmengelingen aangaat.
    Maar is in de praktijk niet te verwezenlijken vanwege kostenplaatjes die daaraan verbonden zijn.
    Tegenwoordig zijn er al verschillende voedingen-zaadmengelingen op de markt.
    Wie weet gebeuren bij led verlichting dit in de toekomst ook.
    Vogels met rode ogen (lutino, albino) hebben minder lichtsterkte (blauw-wit) vandoen, dan vogels met een groen of blauw zichtbaar uiterlijk.
    Geel en rood bevinden zich daar tussen in.
    Het komt er op aan om de gulden middenweg te vinden.
    Een van de basissen daarvoor zijn kooien met een pastelkleurige achtergrond.
    Vergeet niet dat vogels over een zogenaamd derde oog beschikken.
    Vandaar dat blauw-wit licht, helder licht, bij de mensen zorgen voor hinderlijke indruk.

Lid alexxdee's Avatar
    Thanks
    5
    Hallo Josly, het eerste wat er tegen je gezegd word ligt aan het led licht .dan ga jezelf gauw twijfelen, maar door deze berichten te plaatsen in deze forum over het led licht en onbevruchte eieren,waar ik ook reactie op kreeg ben ik er bijna van zeker van dat ik de parkieten niet goed in de broedconditie heb ,en te vroeg begoonen ben,door al die verandering in mijn hok door het licht.hebt het gewoon weer terug gedraaid en zie wat er van komt,(rust kan je redden.)ga dit van het jaar gewoon weer proberen ,wil het lukken zie ik het wel ,anders volgen jaar.vind het led licht wel super mooi en belichting van elke kooi is gewoon goed. zie mijn webblog.
    http://www.engelseparkieten.blogspot.com

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Forum Rechten