Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Wat zijn de ervaringen op lange termijn van LED verlichting

Ik heb ze van de europese cultuurvogel shop uit oss en volgens zeggen waren dat de beste althans dat werd bij onze vereniging beweerd

Mvg goudmantel

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    Raakte de vogels niet in broedconditie of begonnen ze wel aan een nest en maakte ze het niet af?
    groeten gijs

Ze komen wel in. Broed condietie bouwde ook een nest bouwde het ook af legde netjes vijf eitjes maar die zijn telkens on bevrugd dit is zovel bij mijn kanaries als mijn catharina parkieten en ke bourkse een of twee rondes onbevruchte eitjes kan maar het is nu al twee jaar het zelfde probleem alles is onbevrucht wat ze aan eitjes leggen

Mvg goudmantel

Hallo,

@Goudmantel; wat zijn "tru licht let blokjes"?
    Geef eens wat meer informatie;
    *wat voor soort LED blokjes je dan hebt?
    *hoeveel heb je er per kooi en hoe groot zijn je kooien?
    *met wat soort advies heb je ze gekocht, wát werd er verteld toen je de verlichting kocht?

Maar, hoe dan ook; ik denk niet dat een slechte kweek terug te voeren is naar "verlichting" in zijn algemeenheid.
    Daar zullen meerdere redenen voor aan te voeren kunnen zijn.

Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

Om te beginnen heb ik altijd goed gekweekd gemideld zoon 75 jong per jaar van 10 koppels in 2012 is de woning gerenoveerd en was ik genoodzaakt om de vogels te verplaatsen uit de stenen schuur die er stond en zijn ze in een houte schuur onder gebracht daar heb ik 5 t5 hoogverkwent tru licht tl buizen hangen maar omdat ik de boedkooie vrij donker vond zeker de onderste is me aan geraden door mensen uitbde vogelverreniging van me om Waterdicht Ledblokje met 4 led's 12V 0,1A er in teplaatsen heb er zoals voorschrifte 3 per kooi in geplaatst omdat mijn kooie 120x50x50 zijn 2012 begin kweeksijzoen eerste ronde 6 broed kooie 30 eitjes maar bleken allemaal onbevrucht te zijn denk het kan vogels net verplaatst en eerste ronde maar twede ronde precies het zelfde 30 eitjes en ook allemaal onbevrucht verder dat jaar oom alles onbevrucht en tot nu toe is ook alles onbevrucht gebleven sinds ze verplaatstbzijn en de leds er in hangen dat ben ik ook naa aan het zoekken geweest dacht eerst aan bloedluis alles na gekeken en voor de zekerheid gerijnigd meer het blijft het zelfde heb een koppel kanaries in de woonkamer gezet een nest met vijf eitjes en alles bevrucht en groot gekomen terug geplaast onder de leds en weer het zelfde probleem van onbevruchte eitjes dus komt het echt niet door de leds dan is het voor mij een raadsel waar dan wel door

Mvg goudmantel

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Denk dat goudmantel daglicht ledmodules bedoeld, want true light blokjes hebben ze niet bij de ECS

http://www.ecshoponline.nl/nl/ledblokje-met-kabel.html

Denk ook dat je de onbevrucht eieren in andere oorzaken moet zoek dan de led verlichting.

Dat klopt ik bedoel de daglig led modulles maar waar zou i, dan eventueel de oorzaakkunnen zoekken van de on bevruchte eitjes want zoals ik al vertelde haal in een koppeltje me woon kamer in geven ze wel jonge en plaats in ze terug in de broedkooi in de vo,iere geven ze weer onbevruchte eitjes ik heb zelf alles wat fout kan zijn al na gelopen maar ik kom geen oorzaak tegen ik heb me broedkooie van multiplex rondom geschilders met die speciale verf voor tt kooie ik meen dat dat kforte is lijkt me tog onwaarschijnlijk dat ze last hebben van de lijn waar die multieplex platen mmee verlijmd zijn ieder advies of mogelijkheid van de onbevruchte eitjes is welkom

Mvg goudmantel

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    284
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door goudmantel Bekijk Bericht
    Gebruik sinds twee jaar tru licht let blokjes en sinds ik ze gebruik heb ik geen jong meer kunnen kweken zowel bij de kanaries als de kromsnavels niet ik overweeg nu het komen sijzoen om me oude lampen weer te gaan gebruiken om te kijken of het daar echt door komt of dat het iets anders is iemand sugesties hoe het anders zou kunnen komen

Mvg goudmantel
    zou je de helft van je kooien weer gaan verlichten met je oude lampen, heb je in ieder geval volgend jaar wel vergelijkings materiaal.

er is in led inderdaad een hoop verschil qua warmte, vraag met niet wat de beste is, want daar heb ik geen antwoord op.

ik heb mijn led via internet gekocht, en ik weet dat hij zelf er ook zijn binnen hokken mee verlicht, en zijn kweek resultaten zijn goed te noemen.

Daarom ga ikook volgende maand mijn parkieten zonder led lamjes plaatsen maar alleen met de verlichting in de ruimte de tru licht t5 tl buizen en laat ik de verlichting in de broedkooie uit om te zien wat ze dan doen

Mvg goudmantel

Lid alexxdee's Avatar
    Thanks
    5
    ook ik heb problemen met allemaal onbevruchte eieren ,mijn led type 5630 aantal lumen 1900. per broed kooi op 80% 506 lumen kleur coolwhite .weet niet als dit aan het led licht had alleen mijn led en breedmax aan mijn eivoer toegevoegt.had nu mijn tl 965 terug geplaatst en 2 extra broedkooien gemaakt met led .dan kan ik vergelijken .heb geen idee maar je gaat gauw zoeken wat je het laatst hebt veranderd.
    zie mijn webblog. mvgr Alex

http://www.engelseparkieten.blogspot.com
    Laatst gewijzigd door alexxdee; 18-02-2016 om 14:59.

Forum Rechten