Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groenvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • groenvinken

    Hallo,

    ik ben pas begonnen met een voliere en heb daar Europese cultuurvogels in.
    Ik heb in de winkel een koppel wildkleur groenvinken gekocht en deze hebben al een eerste nest jongen groot gebracht. Nu zijn ze bezig met een 2de nest en ddarin ligt een jong die een andere kleur heeft. Nu heb ik al wat boeken gelezen maar ik snap niets van de mutaties en de kleurvererving.
    Bijgevoegd een paar foto's van het nest.
    Kan iemand mij even uitleggen hoe het komt dat het jong een andere kleur heeft?
    Zoals gezegd, ik ben totale leek. :-)





  • #2
    Zo te zien een jong in bruin-agaat.

    1 van de ouders is waarschijnlijk een split vogel.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Kan je mij even uitleggen wat een splitvogel juist is?

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door tommaz Bekijk Bericht
        Kan je mij even uitleggen wat een splitvogel juist is?
        Een splitvogel is een vogel die er van buiten uitziet als een wildkleurvogel maar een andere kleur in zich draagt.
        Een van de oudervogels draagt dus een andere kleur bij zich.
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #5
          En kan ik nu te weten komen wie de split heeft, man of pop? En welke split?

          Opmerking


          • #6
            Ik weet niet precies hoe groenlingen vererven maar voor zover ik weet vererft een groenling geslachtsgebonden,een pop zou dus niet split kunnen zijn voor een andere kleur.
            Jouw man zou dus de splitvogel moeten zijn,zit ik ernaast dan wordt ik waarschijnlijk wel gecorrigeerd.
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7