Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voer winter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • voer winter

    Ik geef nu tropisch zaad, trosgiert,onkruidzaad, oestergrit, scherpemaagkiezel, eikrachtvoer van witte molen. en water met appelazijn. dat geef ik aan 1 kwartel en 1 koppel japanse meeuwen en 1 koppel binsenastrildes en 2 koppels zebravinken. moet ik ze van de winter ander voer geven?
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

  • #2
    Wat je geeft is goed,misschien alleen de hoeveelheid iets verhogen(ik neem aan dat ze buiten zitten),dit zie je gauw genoeg als de voerbakken echt leeg zijn,dit moet je niet hebben.
    Wel het eivoer terugbrengen naar 2 keer per week.
    Verder moeten ze vorstvrij kunnen overwinteren,binsen buiten lijkt me zelf niets(zou ik binnen halen) maar misschien dat er hier andere meningen/ervaringen over zijn.
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      heb geen ervaringen met binsen. maar mijn oom zei als je ze mee laat komen met de warmte, dat ze dan wel swinters buiten kunnen blijven. en even over dat eikrachtvoer, ik doe nu gewoon een bakje aan het frontje helemaal vol. moet ik dan gewoon halfvol doen of zo?
      Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kluisnummer67
        heb geen ervaringen met binsen. maar mijn oom zei als je ze mee laat komen met de warmte, dat ze dan wel swinters buiten kunnen blijven. en even over dat eikrachtvoer, ik doe nu gewoon een bakje aan het frontje helemaal vol. moet ik dan gewoon halfvol doen of zo?
        Buiten de broedtijd is 2 keer per week eivoer voeldoende,dus de rest van de week gewoon weghalen.
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #5
          jij zei 2 keer. hoeveel dagen is 1 keer. en denk jij dat dat kan die binsen swinters? mn oom zegt van wel. wat zeggen jullie daar van?
          Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

          Opmerking


          • #6
            weet iemand hier andwoord op?
            Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

            Opmerking


            • #7
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

              Opmerking


              • #8
                o . wat word ik nu boos op mijn oom omdat hij vertelde dat het wel kan. maar als ik nu een hokje van 50 bij 40 cm er bij maak en ik doe er isolatie materiaal tegen en het aan mijn vollierre hang zodat ze er in kunnen schuilen. is dat wel voldoende????????????? Want ik mag van mijn ouders geen vollierre met verwarming
                Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

                Opmerking


                • #9
                  Ik zeg dus niet dat je oom ongelijk heeft, misschien heeft hij een keer binsen gehad die wel de winter door zijn gekomen en dan ligt het er ook nog aan of het een winter is die erg koud is of een winter met amper nachtvorst.

                  Maar onze ervaring is dat de binsen graag in het binnenhok slapen. En sowieso zijn die heel kleine vogeltjes zoals binsen en bichenows natuurlijk sneller koud dan bv een diamantduifje.
                  Hoe dan ook, als het kouder wordt is het voor iedere vogel fijn om windvrij en vorstvrij te kunnen zitten. Lekker een lampje in het nachthok dat het niet te donker is en dan gaan ze er ook overdag in.
                  Ons nachthok is meer een binnenhok en merendeel van het jaar hebben we gewoon die deur (naar vlucht) open en ook met warmer weer zitten veel vogels gewoon binnen. Ze gebruiken dat deel van de voliere dus ook gewoon overdag.

                  Groetjes, Chantal

                  ps wij hebben ook geen verwarming in het binnenhok maar 2 jaar geleden is het behoorlijk koud geweest in de winter en toen heeft het in het hok niet gevroren. Gewoon even op je gemak gaan bedenken wat de mogelijkheden zijn en misschien is je vader handig en wil hij meedenken en helpen.
                  Als je een ruimte maakt met een grote deur en daarin een invliegopening dan kun je in de zomerperiode dat gewoon openzetten en maken ze er nog meer gebruik van, en als het dan kouder wordt doe je die deur/deurtje steeds meer dicht en gaan ze vanzelf door die invliegopening naar binnen, mits er licht in komt natuurlijk, misschien een raampje in maken oid. Succes!
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                    Ik zeg dus niet dat je oom ongelijk heeft, misschien heeft hij een keer binsen gehad die wel de winter door zijn gekomen en dan ligt het er ook nog aan of het een winter is die erg koud is of een winter met amper nachtvorst.

                    Maar onze ervaring is dat de binsen graag in het binnenhok slapen. En sowieso zijn die heel kleine vogeltjes zoals binsen en bichenows natuurlijk sneller koud dan bv een diamantduifje.
                    Hoe dan ook, als het kouder wordt is het voor iedere vogel fijn om windvrij en vorstvrij te kunnen zitten. Lekker een lampje in het nachthok dat het niet te donker is en dan gaan ze er ook overdag in.
                    Ons nachthok is meer een binnenhok en merendeel van het jaar hebben we gewoon die deur (naar vlucht) open en ook met warmer weer zitten veel vogels gewoon binnen. Ze gebruiken dat deel van de voliere dus ook gewoon overdag.

                    Groetjes, Chantal

                    ps wij hebben ook geen verwarming in het binnenhok maar 2 jaar geleden is het behoorlijk koud geweest in de winter en toen heeft het in het hok niet gevroren. Gewoon even op je gemak gaan bedenken wat de mogelijkheden zijn en misschien is je vader handig en wil hij meedenken en helpen.
                    Als je een ruimte maakt met een grote deur en daarin een invliegopening dan kun je in de zomerperiode dat gewoon openzetten en maken ze er nog meer gebruik van, en als het dan kouder wordt doe je die deur/deurtje steeds meer dicht en gaan ze vanzelf door die invliegopening naar binnen, mits er licht in komt natuurlijk, misschien een raampje in maken oid. Succes!
                    ja. ga vader overhalen voor een stuk nachthok eraan. hop
                    e n op suc6
                    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

                    Opmerking

                    Working...
                    X