Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gouldamadine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gouldamadine

    hallo,

    Ik heb een aantal koppels goulds..
    maar 1 koppel twijfel ik wat er aan de hand is.

    De man heeft namelijk een rode kop maar word nu helemaal wit... is dit de rui?
    de pop begint er nu ook mee....

    maar al mijn andere koppels hebben nergens last van en zijn druk bezig met hun jongen.
    dit koppel heeft nog nooit een ei gelegd terwijl ze niet zonder elkaar kunnen... als de ene eet moet de andere ook, als de ene een lekker badje neemt, doet de andere ook... ze zitten altijd naast elkaar maar kijken niet naar hun broedhok om... ze zijn beide van 2012

    iemand enig idee wat dit is?

  • #2
    Dat ze in de rui zitten klopt helemaal.
    Vaak is het zo dat een koppel moet klikken en beide moeten op hetzelfde moment broedrijp zijn natuurlijk.
    Groeten Niels

    Opmerking


    • #3
      Tja dat is nu wat, zoals je omschrijft klikken ze in ieder geval. Zijn je andere vogels ook Goulds?

      Deze vraag meer omdat je je afvraagt of ze in de rui zijn. D witte puntjes is duidelijk in de rui. Dat betekent ook dat ze nu niet broed rijp zijn.

      De cyclus van Goulds hangt mede af waar ze vandaan komen.

      Het zal je bekend zijn dat o.a. de snavelpunten aangeven of ze in broed stemming zijn.

      Groeten

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen Bekijk Bericht
        Tja dat is nu wat, zoals je omschrijft klikken ze in ieder geval. Zijn je andere vogels ook Goulds?

        Deze vraag meer omdat je je afvraagt of ze in de rui zijn. D witte puntjes is duidelijk in de rui. Dat betekent ook dat ze nu niet broed rijp zijn.

        De cyclus van Goulds hangt mede af waar ze vandaan komen.

        Het zal je bekend zijn dat o.a. de snavelpunten aangeven of ze in broed stemming zijn.

        Groeten

        ja ik heb nog meer koppels goulds.

        heel raar dat hun nu nog in de rui zitten... de anderen hebben nergens last van... terwijl ze al een jaar op de zelfde plek zitten.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking

          Working...
          X