Aan de Limbra-leden :

Op 2 augustus eerstkomende zal er een voordracht gepresenteerd worden over rode bloedluizen : Dermanyssus gallinae.

Deze voordracht behandeld dit beestje in al zijn facetten.

Wil men succesvol bestrijden, dan is het belangrijk van eerst de levenswijze van dit beestje eens nader te bekijken. Daarna behandelen.

Anderhalf jaar geleden heb ik zelf een produkt gemaakt, door een combinatie van grondstoffen die reeds op de markt aanwezig waren. Dat produkt heb ik een jaar uitgetest op mijn eigen gouldamandines en andere kleinere exoten. Kostprijs van dit eigen produkt : ongeveer 5 euro/liter. Resultaat : geen rode bloedluis, of ander soortgelijk ongedierte, meer te zien. Een soortgelijk produkt, met dezelfde werking, wordt momenteel verkocht voor ongeveer 20 euro/liter.

Op deze voordracht ga ik uitleggen hoe je dit zelf thuis kan maken, op een eenvoudige wijze. Waarom veel geld uitgeven ?

Zoals gebruikelijk hoort bij onze voordrachten op vergaderingen, een bijpassende brochure (van ongeveer 80 blz. A5 formaat), zodat je thuis alles nog eens rustig kan nalezen.

Geïnteresseerd ? Zorg dat je er bent op de gebruikelijke locatie : Zaal Den Berg, Dorpsstraat 97a, 3470 Ransberg (Kortenaken).

Liefhebbers, dewelke nog produkten van Dr. Coutteel nodig hebben : graag een seintje voor 10 juli eerstkomende. Levering : op de vergadering zelf.