Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Welke vogels mogen meelwormen?

Lid Thibault's Avatar
    Thanks
    0

Welke vogels mogen meelwormen?

Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje ivm het voeren van meelwormen aan mijn vogels (momenteel geef ik geen meelwormen).

Ik heb nu een koppel Rijstvogels een koppel Japanse meeuwtjes een koppel Diamantduifjes en een koppel Chinese dwergkwartels.
    En ik dacht dat deze vogels zaadeters waren, mogen ze dus alleen maar zaden of mogen ze ook meelwormen?
    koppel Diamantduifjes
    koppel Rijstvogels
    koppel Chinese dwerg kwartels
    koppel Japanse meeuwtjes

Ben 13 jaar.
    Thibault Lahousse

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Bij ons eten ze graag insectenpate. Tegenwoordig hebben we een rijkere insectenpaté (Van der Aart, eigen verpakking) met veel hele beestjes (gedroogd) erin. Ik bewaar het in een bus in de koelkast en haal steeds een beetje er uit. Ze eten er graag van en vooral eten ze er veel van als ze jongen hebben.
    Nu lees ik wel dat je moet opletten dat ze niet teveel eiwitten krijgen met nest/jongen maar wij hebben nog nooit gehad dat ze jongen in de steek laten.
    Omdat ze allemaal in een verschillende periode zitten (de één is met een nest bezig, de ander heeft al jongen) staat er altijd insectenpaté.
    Ik doe 1 of 2 keer per dag wat in een bakje en als het op is of zo goed als op dan vullen we bij. Eigenlijk onbeperkt dus.

Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Lid Thibault's Avatar
    Thanks
    0
    Oké bedankt Chantal voor de goede informatie.

Dus ik zou in feite wel meelwormen mogen geven maar met mate??
    koppel Diamantduifjes
    koppel Rijstvogels
    koppel Japanse meeuwtjes

Ben 13 jaar.
    Thibault Lahousse

Ben zelf meer voor buffalowormpjes ipv meelwormen voor jou soort vogeltjes alhoewel ze het niet persè nodig hebben om jongen groot te brengen,meer voor de lekker en afwisseling.
    Maar zoals je zelf zegt met mate.
    Mvg,
    Kingfisher.

Lid Thibault's Avatar
    Thanks
    0
    Bedankt voor je reactie Kingfisher.

Maar wat is juist het verschil tussen Buffalowormpjes en Meelwormen? Eiwitten, krachtvoer??

Ben benieuwd naar het antwoord .
    koppel Diamantduifjes
    koppel Rijstvogels
    koppel Japanse meeuwtjes

Ben 13 jaar.
    Thibault Lahousse

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Ik weet ze ook niet uit elkaar omdat wij geen levende geven maar als ze leven en je geeft ze levend met kop dan kan een te grote door blijven leven in de maag van de vogel en de maag kapot eten.
    Wij hebben een keer levende gedaan en die stonden in een bakje in de schuur, schuur werd te warm en wormpjes gingen dood en stonken enorm, wat een lijkenlucht hing er in de schuur.
    Insectenpaté past mij beter om ze te geven

Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Ik voer alleen diepvries omdat ik geen zin heb in dat gezeur en bij mij eten ze deze net zo goed.
    Er zijn vogels die ze alleen levend pakken maar dat zijn,meer de insecteneters.

De huid van buffalo's is zachter maar de meeste vogels zuigen ze toch leeg en de velletjes belanden op de grond,chinezen eten ze in het geheel op.

Verschil in voedingswaarde weet ik zo even niet,zou je op moeten zoeken,er zijn kwekers die ze bestrooien met speciaal insectenpoeder om vitamines en/ of voedingswaarde toe te voegen/ verhogen voordat ze deze aan de vogels voeren maar dan praat je echt over andere soorten,gewoon even vergeten.
    Mvg,
    Kingfisher.

Lid Thibault's Avatar
    Thanks
    0
    @Tal+@Kingfisher

Als ik meelwormen of buffalowormpjes zal gebruiken zullen het meelwormen zijn, maar wel vervrozen meelwormen. Zodat dat geen problemen geeft in de maag.
    Maar ik ben niet zeker als ik er wel zal geven, dat zal de tijd wel uitwijzen hé.
    koppel Diamantduifjes
    koppel Rijstvogels
    koppel Japanse meeuwtjes

Ben 13 jaar.
    Thibault Lahousse

Senior lid
    Thanks
    23
    kleine vogels buffalo's grotere meelwormen. Quasi elke vogel eet kruipende insecten. dus insecten voeren is een pluspunt.
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Forum Rechten