Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: perle morbide

Senior lid blauwkobaltkanarie's Avatar
    Thanks
    0

perle morbide

Weet iemand waar dit te koop is in België , Limburg?

perle morbide

Senior lid
    Thanks
    18
    zag toevallig op vogelmarktplaats een advertentie bij de Europese cultuurvogel shop dat deze die heeft, deze sturen ook op, heb je toevallig ook al ervaring met dit product.

Thanks
    0
    ok bedankt, heb nog geen ervaring met het product.

Misschien andere forumleden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blauwkobaltkanarie Bekijk Bericht
    ok bedankt, heb nog geen ervaring met het product.

Misschien andere forumleden?
    Het is een product van PRETTY BIRD gewoon pelletvoer in een nieuw jasje (gelijk ook veel duurder) mag nooit vergeleken worden met kiemzaad daar kan niets tegenop.

Hallo,

Bestgloster;
    Het is een product van PRETTY BIRD gewoon pelletvoer in een nieuw jasje (gelijk ook veel duurder) mag nooit vergeleken worden met kiemzaad daar kan niets tegenop.
    Het is een product van Ornitalia en aan kiemzaad zitten óók "haken en ogen" zoals we weten.....
    http://www.ornitalia.com/it/proddesc10.html#01

Ik ben het op proef aan het geven en ik moet zeggen dat sommige soorten het érg graag opnemen.
    Andere soorten kijken het nauwelijks aan.

Hier een link naar wat meer gebruikerservaringen (sorry, in het Duits).
    http://www.vogelforen.de/showthread....a-Perle-Mobide

Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Serinus Bekijk Bericht
    Hallo,

Bestgloster;
    Het is een product van Ornitalia en aan kiemzaad zitten óók "haken en ogen" zoals we weten.....
    http://www.ornitalia.com/it/proddesc10.html#01

Ik ben het op proef aan het geven en ik moet zeggen dat sommige soorten het érg graag opnemen.
    Andere soorten kijken het nauwelijks aan.

Hier een link naar wat meer gebruikerservaringen (sorry, in het Duits).
    http://www.vogelforen.de/showthread....a-Perle-Mobide

Groeten, Serinus.
    U heeft gelijk het is een product dat door Ornitalia op de markt is gebracht maar geproduceerd in Amerika door PrettyBird. Ik gebruik het al ruim 10 jaar en ben zeer tevreden. Het enige verschil is de kleur en de prijs, bijna het dubbele. Het is uiteraard ook veel makkelijker dan gekiemd zaad maar qua voedingswaarde is het niet juist dit (nieuwe) product daarmee te vergelijken.

Groet, Bestgloster

Thanks
    0
    lengt u deze pellets ook met water aan?

Senior lid
    Thanks
    0
    Pearlmorbide is een schitterend vervang product voor het kiemvoer .
    Ben het dit jaar aan het uitproberen ....werkt ongelooflijk goed .
    Jonge vogels groeien als kool ermee .

Is inderdaad zeer gemakkelijk klaar te maken ......100 Gr pearlmorbide en 200 Gr water toevoegen . 1,30 tot 2 uur laten intrekken ....en het is klaar .

Mest van de jonge vogels is top .

Is voorlopig op een locatie in nedeland te koop bij ,,Peter vanberkel,,,In
    Duitsland ,Ierland en england word het al met zeer groot succes gebruikt .

Vanaf volgend jaar zal het worden aangeboden in België .

GRT

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blauwkobaltkanarie Bekijk Bericht
    lengt u deze pellets ook met water aan?
    Zag toevallig enkele reacties en blauwkobaltkanarie op uw vraag, ja ik maak het net zoals de Perle aan met water. Heb inmiddels zelf de Perle uitgeprobeerd. Perle Morbide of het origineel PrettyBird? PrettyBird gebruik ik al zo'n 15 jaar en sinds kort is er de Perle Morbide, andere vorm en kleur maar in basic (bevestigd door PrettyBird) hetzelfde pellet product welke beide door PrettyBird U.S.A. worden geproduceerd. Ik gebruik het als vervanger van rusk of beschuit in mijn eivoer omdat er meer voedingswaarde in zit. Aan het eind van de kweek krijgen de vogels in de vluchtjes het puur (wel aangemaakt met water). Bij de voorschriften voor de Perle wordt naar mijn mening teveel water toegevoegd. Zowel de Prettybird en Perle zijn heel goed te gebruiken met minder dan 1:1 water bijv. 100 gram met 80 á 90ml water en is binnen 10 minuten te gebruiken. Mijn voorkeur gaat uit naar de originele PrettyBird omdat deze het water makkelijker opneemt en bovendien veel voordeliger te verkrijgen is buiten Italië. Ik heb hier uitsluitend mijn ervaring met PrettyBird en Perle willen neerzetten omdat ik zelf het verschil wilde zien en melden dat dit zeker geen nieuw (wonder) product is.

foto 1 droog product, foto 2 & 3 met water en tenslotte foto 4 gemengd door het eivoer.

Sorry had de foto's willen plaatsen maar heb geen idee hoe ik die van mijn computer op vogelcafe krijg

Groet, Bestgloster

Linken werken ook niet,beter even onder films en foto's de topic foto's plaatsen bekijken dan lukt het wel.
    Plaatsen via photobucket bijvb.
    Mvg,
    Kingfisher.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten