Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wederom advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wederom advies gevraagd


  • #2
    zolang de pop broeddrang heeft zal ze willen nestelen, op de gekste plaatsen desnoods op de grond, het is zeer aannemelijk dat ze de jongen begint kaal te plukken voor nestmateriaal, het beste is de pop apart te zetten en minder lichturen te geven zodat ze begint te ruien.

    Opmerking


    • #3
      Is het niet ongezond dan voor de pop om na 2 nestjes weer te gaan broeden? En als ik de pop wil weghalen dan kan dan toch pas later want ze moet toch de kuikens eten geven? Dat kan de vader toch niet alleen?
      Ik wil het graag goed doen...

      Opmerking


      • #4
        pop die broeds is of blijft

        Gewoon de pop de jongen laten voeren totdat deze 28 a 30 dagen zijn, dan
        zijn jonge kanaries zelfstandig. En dan zie je wel of de pop alsnog gaat nestelen
        en zou dat zo zijn laat je haar gewoon haar gang gaan een gezonde
        pop waar een man bijzit kan prima een derde nestje grootbrengen samen met de man.
        Of als je perse maar 2 nestjes wil haal je de eitjes uit het 3e nestje weg en vervang
        ze door kunsteitjes, de pop zal normaal na 13 tot 15 dagen broeden van het nest komen.

        Opmerking


        • #5
          Wil je nog wel een nestje zorg dan voor genoeg nestmateriaal... Is dat er niet zal ze zeker de jongen plukken.

          3e ronde kan nog best wel.. Heb ik vorig jaar ook gedaan met sommige poppen..

          Opmerking

          Working...
          X