Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: wederom advies gevraagd

Junior lid
    Thanks
    0

Exclamation wederom advies gevraagd

Hallo,

Ik heb nog een vraagje aan jullie experts
    Zoals ik al eerder heb verteld hebben wij een buiten volière met kanaries.
    Er zit een koppeltje in en een vrouwtje het andere mannetje hebben we er tijdelijk uitgehaald aangezien de mannen ruzie zaten te maken wie er 'op' de pop mocht zeg maar.
    Nu heeft de pop haar tweede nestje waarvan de eitjes ieder moment uit kunnen komen. Na dit nestje wil ik niet meer dat er nog een nestje komt.
    Het lijkt me niet echt gezond en het is ook niet onze bedoeling.
    Dan nu mijn vraag: is het genoeg om alle broedkooitjes (er zit er nog maar 1 in de volière) eruit te halen zodra de kleine zijn uitgevlogen?
    Is het 'probleem' dan direct opgelost? Of vergeet ik dan rekening te houden met iets? De 2 kleintjes van het eerste netsje zitten trouwens ook nog in de volière.
    Ik hoor graag van jullie.

Gr. Vera

Senior lid
    Thanks
    18
    zolang de pop broeddrang heeft zal ze willen nestelen, op de gekste plaatsen desnoods op de grond, het is zeer aannemelijk dat ze de jongen begint kaal te plukken voor nestmateriaal, het beste is de pop apart te zetten en minder lichturen te geven zodat ze begint te ruien.

Junior lid
    Thanks
    0
    Is het niet ongezond dan voor de pop om na 2 nestjes weer te gaan broeden? En als ik de pop wil weghalen dan kan dan toch pas later want ze moet toch de kuikens eten geven? Dat kan de vader toch niet alleen?
    Ik wil het graag goed doen...

Senior lid
    Thanks
    10

pop die broeds is of blijft

Gewoon de pop de jongen laten voeren totdat deze 28 a 30 dagen zijn, dan
    zijn jonge kanaries zelfstandig. En dan zie je wel of de pop alsnog gaat nestelen
    en zou dat zo zijn laat je haar gewoon haar gang gaan een gezonde
    pop waar een man bijzit kan prima een derde nestje grootbrengen samen met de man.
    Of als je perse maar 2 nestjes wil haal je de eitjes uit het 3e nestje weg en vervang
    ze door kunsteitjes, de pop zal normaal na 13 tot 15 dagen broeden van het nest komen.

Senior lid
    Thanks
    0
    Wil je nog wel een nestje zorg dan voor genoeg nestmateriaal... Is dat er niet zal ze zeker de jongen plukken.

3e ronde kan nog best wel.. Heb ik vorig jaar ook gedaan met sommige poppen..

Forum Rechten