Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rulmaken eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rulmaken eivoer

    moet dit ?

    wat zijn de voordelen hiervan ?

    als ik het doe lijkt het wel of de vogels er gemakkelijker van kunnen eten ,of lijkt het enkel zo ?
    MVG senne
    16 jaar !

    http://waarneming.nl/

  • #2
    Tja, bij mij is het simpel... Ik heb het zo geprobeerd en toen aten ze het niet. Nu doe ik er geweekte couscous en ei doorheen en nu eten ze het wel.... Met name die couscous maakt het prima rul....

    Ik denk zeker niet dat het zo uit het pak slecht is overigens.... Maar dan moeten ze het wel eten...

    Opmerking


    • #3
      Ook ik gebruik couscous en heb dezelfde ervaring als Frank.

      En mijn vogels eten in de rustperiode weinig eivoer. Alleen als er jongen zijn zie je dat het veel wordt gegeten. Zeker als je er gewelde zaden doorheen mengt.
      Bekijk mijn vogels op:

      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

      Opmerking


      • #4
        Natuurlijk kan je aan het eivoer gewelde couscous toevoegen.
        Vergeet echter niet,dat daardoor ook het percentage dierlijk eiwit daalt.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann Bekijk Bericht
          Natuurlijk kan je aan het eivoer gewelde couscous toevoegen.
          Vergeet echter niet,dat daardoor ook het percentage dierlijk eiwit daalt.
          Helemaal waar en daarom doe ik er extra insectenpate en een ei doorheen....

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door frankhermens Bekijk Bericht
            Tja, bij mij is het simpel... Ik heb het zo geprobeerd en toen aten ze het niet. Nu doe ik er geweekte couscous en ei doorheen en nu eten ze het wel.... Met name die couscous maakt het prima rul....

            Ik denk zeker niet dat het zo uit het pak slecht is overigens.... Maar dan moeten ze het wel eten...
            Hoe werkt dat met couscous moet je dat eerst koken?of alleen weken in koud water?

            Opmerking


            • #7
              Ik giet er een beetje gekookt water over heen en laat het een paar minuten staan. Je zal zien dat het water door de couscous wordt opgezogen. Dan voeg ik het toe aan het eivoer.
              Bekijk mijn vogels op:

              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

              Opmerking


              • #8
                Ik denk dat verscheidene fabriekseivoeren rul genoeg zijn.
                Bijvoorbeeld "Orlux Gold Patee", of het eivoer van "Witte Molen".
                Deze zijn kant en klaar te gebruiken!
                Kijk ook eens op:
                www.zebravinkkremers.webklik.nl

                Opmerking


                • #9
                  Heb hier eivoer in zo geell pak met een kanarie 3r op
                  Persoonlijk vind ik dit tedroog , de vogels latenaltijd het gruis liggen
                  Volgens mij was dit ei voer eerst wat vochtjger , sprak er ook een medewerker vande boerenbond op aan die zij ja zal wel een andere samensteling geworden zijn
                  Ja daar heb je iets aan , nu eens kijken of er een ander kweek of rustperiode ei voer te vinden is
                  wat heb ik een leuke hobby .
                  juist vogels houden :) :)

                  Opmerking


                  • #10
                    dr is genoeg te vinden dus er zal heus wel iets vervangends zijn.
                    groeten gijs

                    Opmerking


                    • #11
                      Kleine update wat mijn ervaring betreft:

                      Ik ben over gegaan op Kaspers eivoer na gesproken te hebben met meerdere kwekers die het ook gebruiken. Kaspers is van zichzelf al erg rul. Ik voeg er niks aan toe behalve wat Breedmax in het broedseizoen. Ze eten het prima zo.

                      Het scheelt een hoop tijd en moeite zo merk ik. Gewoon uit het pak geven en zien dat het goed op genomen wordt....

                      Opmerking


                      • #12
                        webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

                        Opmerking

                        Working...
                        X