Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Hi, Nina & Coco

Junior lid
    Thanks
    0

Hi, Nina & Coco

Hallo Allemaal,

Leuk forum! Veel nuttige info :-)
    Na 17 jaar eindelijk weer een parkiet in huis! Ik had toen een heel erg aanhankelijk en leuke parkiet. Nu ik veel thuis werk wilde ik meer gezelligheid in huis en op mijn bureau.

Zijn naam is Coco... Lekker origineel ;-) maar bedacht door onze jongste zoon.

Kunnen jullie al zien welke kleurslag Coco heeft of kan dat pas na de jeugdrui?

Groet Nina
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails image.jpg  

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    317
    hallo Nina, welkom op het forum, weet je hoe oud je parkietje is ?

coco14
    Guest
    Hallo Ton,

Dank! Vraag je dat door de korte staart? Hij is 5 á 6 weken oud.
    Helaas te jong weg gehaald bij ouders. Hobbykweker heeft 6 grasjes rond 4 á 5 weken uit het blok gehaald en naar een bevriende vogelvriend van hem gebracht. Hij wilde ervan af snap niet goed waarom.

Via marktplaats aan dit adres gekomen. Er stond in ad. in huiselijke kring opgegroeid, worden bijgevoerd met pap.
    Ik ging kijken in de veronderstelling om er eentje uit te zoeken en te reserveren, zodat ze nog 2 wkn bij ouders konden blijven. Bij aankomst bleek dat de ouders er niet waren en hoorde ik het verhaal van de hobbykweker.
    Zes parkietjes zaten in een plastic vervoersbakje!! Ze werden vier maal daags met pap gevoerd. Ik vond het er niet goed uitzien hoe de parkietjes erbij zaten.
    Ik besloten deze toch mee te nemen, ouders waren er toch niet meer. Met de consequentie om Coco pap te voeren. (Ik heb ervaring als dierenartsassistent)

Volgens de man konden ze nog niet eten en moest ik een doekje in de kooi leggen waar die onder kon gaan zitten.
    Bij thuiskomst in nieuwe kooi gezet met trosgierst en zaadjes. Hij wil niet onder de doek. Dus die is er al uit. Man heeft vleugels ook gekortwiekt dus erg triest allemaal.

Coco is nu twee dagen in huis en gaat via de tralies en trap naar de zitstokken. Hij eet zaad, eivoer en trosgierst. Dus ben erg tevreden. De pap heb ik nu teruggebracht naar 2x daags.... Maar hij wil de pap niet. Ik moet hem goed vasthouden en dan pas eet hij van het lepeltje af. Ik wil er zo snel mogelijk mee stoppen om te voorkomen dat onze relatie wordt beschadigd.

Dus je vroeg naar de leeftijd en krijgt er een heel verhaal bij ;-)

Ik snap niet dat kwekers zo met hun vogels om gaan. Ik heb de man nog gebeld en geadviseerd om de andere parkieten in een vogelkooi te plaatsen en niet in die plasticbak. Hij reageerde daar niet echt op, ik moest vooral vier maal daags blijven voeren...
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails image.jpg  

Senior lid
    Thanks
    23
    ik denk violet geelmasker
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Senior lid
    Thanks
    0
    welkom op het forum en veel succes met je vogeltje

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    317
    ik was benieuwd hoe oud hij is. over kleuren kan ik je niets vertellen, daar weet ik niets van.

hou goed in de gaten, dat hij goed eet van de zaden. meestal leren ze dat omdat ze het zien van andere vogels, in dit geval, zal hij alles zelf moeten leren.

Senior lid !teun!'s Avatar
    Thanks
    0
    Welkom op het forum Nina!

Wat een lief vogeltje, lijkt mij zo een violet geelmasker. Kan tevens ook een kobaltblauw geelmasker zijn, of misschien wel turquoise geelmasker. Ga maar uit van en violet geelmasker maar misschien verandert dat nog wel na de jeugdrui.
    Leuk vogeltje en succes ermee!
    Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

Forum Rechten