Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zevenblad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zevenblad

    Mijn tuin staat (helaas) vol met zevenblad. Het bloeit best leuk maar overwoekert al mijn andere plantjes. Nu las ik dat je het kunt eten. Betekent dit dat ik het dan ook aan mijn vogels kan voeren? Iemand hier die dat weet?

  • #2
    Hoe wilde je het aanbieden dan?.

    In de natuur willen wel de merels tussen de wortelstronkjes zoeken naar grondwormen ,maar heb ze nog nooit van het blad zien smullen ,geen enkele vogel trouwens.Denk niet dat de vogels dit naar binnen kunnen krijgen ,het blad is nogal stug.


    Gr ,Hubert

    Opmerking


    • #3
      Het blad is niet stug hoor en het is makkelijk te plukken. Vandaar dat ik dacht dat ik het misschien kon voeren...

      Opmerking


      • #4
        wortels

        Zevenblad vermeerdert zich via wortelstokken onder de grond. Hoe meer blaadjes je verwijdert, hoe meer plantjes er tevoorschijn komen. Tenzij je (gedurende een jaar of twee) alle blaadjes verwijdert. Even Googlen om er achter te komen hoe je van die rommel afkomt.

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door RobK Bekijk Bericht
          Zevenblad vermeerdert zich via wortelstokken onder de grond. Hoe meer blaadjes je verwijdert, hoe meer plantjes er tevoorschijn komen. Tenzij je (gedurende een jaar of twee) alle blaadjes verwijdert. Even Googlen om er achter te komen hoe je van die rommel afkomt.

          Groet,

          Rob.

          http://greenfingersonline.nl/tuin_ni...n_/_4_manieren
          Dank voor deze info maar dat wist ik al. Ben nl al meer dan een jaar dat spul aan het uitgraven... Ik wist alleen niet dat het eetbaar was en bij mensen ook ingezet kon worden tegen jicht en reumatische pijnen! Vandaar dat ik me afvroeg of ik het kon voeren. Kom ik er (langzaamaan) vanaf en hebben de vogels er ook nog iets aan...

          Opmerking


          • #6
            zevemblad ik eet het ook .als sla
            je kunt het ook aan bv cavia,s voeren
            als je er echt vanaf wilt is inderdaad uitgraven maar ook alle kleine wortels weg rapen
            wat heb ik een leuke hobby .
            juist vogels houden :) :)

            Opmerking

            Working...
            X