Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Welke maat broedkooi

Junior lid TheBigDutchii's Avatar
    Thanks
    0

Welke maat broedkooi

Even vraagje, welke maat broedkooi kan ik beste nemen voor de onderstaande vogels.

Geelmantelwida
    Zwartkopsijs
    Goudvink
    Granaatastrilde
    Japansenachtegaal
    Kortstaat papegaaiamadine
    Rode kroonvink
    Roodkuifkardinaal
    Major putter
    Roodvoorhoofdkanarie
    Norwich kanarie
    mexicaanse nonpareil
    geelgors
    regenboogvink
    indigovink
    lazulivink
    blauwe bisschop
    veelkleurenvink
    oranje wever

Het zijn vogels van mijn opa geweest die had een hele grote volière maar hier heb ik zelf geen plek voor, dus dacht ik aan broedkooien.
    Zelf zat ik te denken aan grotere broedkooien met tussen wandje dit om de vogels in de winter te scheiden.
    Is er iemand die mij de maten kan noemen voor broedkooi die nodig is bij 1 van deze koppels.
    Of iemand die mij een advies kan geven van 1 van de koppels.

Wil je zeggen dat je al deze soorten nu hebt van je opa of puur informatief?
    Mvg,
    Kingfisher.

Thanks
    0
    ik heb nu zelf ik een kleine binnenvoliere (2x2x2m) al 6 koppels zitten.
    de rest kan ik ophalen als ik alles voor elkaar heb hij kan zelf namelijk niet meer opbrengen.
    en verdere familie heeft niks met vogels.

Thanks
    0
    De norwich kanarie, oranje wever, geelmantelwida, major putter, goudvink en zwartkopsijs heb ik nu thuis zitten.

Naar mijn mening zijn de soorten van de passerina's( lazuli,regenboog,indigo,veelkleuren) en ook de bisschop niet geschikt voor broedkooien maar voor kweekboxen/ vluchtjes evenals de roodvoorhoofd en de geelmantel,japanse,roodkuif,geelgors en oranjewever.
    Roodvoorhoofdkanarie is trouwens een vrij gevoelige vogel,zowel voor stress als voor ziektes dus voorzichtig daarmee.
    En misschien dat ik mijn eerste bericht wat negatief overkom( en ik ben nog een beetje sceptisch eerlijk gezegd) maar dit zijn vogels die vrij kostbaar zijn en niet voor een beginner.
    Mvg,
    Kingfisher.

Thanks
    0
    jha dat van dat vrij kostbaar niet voor beginners was mij al iets van verteld.
    dus eigenlijk is broedkooi gewoon af te raden voor al deze vogels als ik het goed begrijp.
    ik had zelf namelijk even gekeken naar broedkooien en vond die van 165x40x40 wel mooi opzich met tussenwandje, zijn er mischien wel vogels die daar over kunnen uit de lijst of gewoon NEE niet doen mooi voliere proberen zo groot mogelijk

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Zaten/zitten deze vogels van je opa, altijd in die grote volière?

Of haalde hij ze s'winters naar binnen?

Je opa heeft mooie soorten zitten! De passerina (Indigo en Mexicaanse Nonpareil) soorten renderen beter in een aparte kweekvlucht, maar zijn ook te houden in een kooi van minimaal 150 cm lang. De Regenboogvink, Veelkleurenvink moet je in een kweekvlucht of volière houden. Bij deze soorten moet je man en pop kunnen scheiden. Ook mag je de soorten niet bij elkaar zetten. Ik heb Braziliaanse Blauwe Bisschoppen gehad en die had ik in kooien van 150 cm lang. Dat ging prima. Die heb ik helaas weggedaan, omdat ik ze in huis had en ze te hard zongen waardoor ik problemen kreeg met de buren. De passerina's willen 's nachts ook wel eens hun lied ten gehore brengen. Ook bij de kortstaart papegaai amadine zou ik toch voor een kooi kiezen van minimaal 100 cm lang. Met betrekking tot voeding en verzorging zou ik de zoekfunctie op het forum gebruiken. Er is veel te vinden over de door jou genoemde soorten.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Thanks
    0
    populier, hij had de vogels gewoon altijd in de volière, deze had wel groot binnen hok (helft dubbele garage).
    maar had wel alles gewoon bij elkaar zitten had de vogels meer voor de lol.
    hij melde wel dat er wel eens wat achterelkaar aan werd gezeten maar de volière was groot genoeg om weg te vliegen.
    meer info heb ik niet echt van hem gekregen omdat die er niks mee deed, hield ze omdat ze mooi waren.

hans bedankt voor je info, ik was inderdaad al wat aan het rondneuzen op het forum

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Ok, zijn de vogels al op leeftijd, en je opa heeft waarschijnlijk alleen de mannen gehouden voor de kleur?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten