Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slecht pop.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • slecht pop.

    in mijn voliere met grasparkieten heb ik 3 koppels zitten.

    2 blauwe mannen, 1 witte man en 2 witte poppen en 1 gele pop.

    Nu heeft de gele pop er voor gekozen om net als vorig jaar weer samen te gaan met een blauwe man. vorig jaar heb ik ze laat bij elkaar gezet en heb ze maar 1 nest groot laten brengen. hier kwamen 3 albino jongen uit.

    nu dit jaar heeft de pop eitjes gelegd maar heel onregelmatig. de dag nadat haar 1e eitje werd gelegd lag er weer een 2e eitje. toen heeft ze 4 dagen gewacht en toen werden er om de dag eitjes gelegd. er zijn in totaal 6 eitjes gelegd, maar de leeftijden verschillen dus erg. nu kwamen er ongeveer een weekje geleden 2 jongen uit het ei. deze werden niet gevoerd door de pop en ook waren ze ijskoud. ze hebben het niet overleefd maar de pop ging door met broeden. nu is er vandaag weer een jong geboren maar deze is ook dood gegaan. nu liggen er nog 3 bevruchte eieren in het blok maar deze zullen het ook niet lang uit houden ben ik bang.

    nu is mijn vraag: zou ik deze pop door houden en het nog een keer proberen, of haar uitschrijven voor de kweek. over haar leeftijd is niets bekend want ze is 3 jaar geleden aan komen vliegen .

  • #2
    Als dit de eerste keer is dat het gebeurd kun je het nog wel een keertje proberen. Ze zijn namelijk al gekoppeld en je hebt zo weer eieren. Misschien kun je de overgebleven eieren overleggen naar een anders nest en dan kun je de pop overnieuw laten beginnen.
    Wel kun je dan beter even het nest helemaal weghalen en haar opnieuw laten bouwen! Dat werkt vaak wat beter!

    Succes ermee!

    Opmerking


    • #3
      Als de jongen dezelfde dag doodgaan als dat ze uitkomen heeft dat volgens mij niets te maken met het voeren door de pop, de jongen kunnen 24u overleven met hetgeen ze nog uit het ei meehebben. Misschien waren het terug albinos die te zwak waren om te overleven door de mutatie?

      Opmerking


      • #4
        nee de 1e twee waren al enkele dagen oud. het ligt echt aan de pop maar ik zal het nog een keer proberen

        Opmerking

        Working...
        X