Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongen en onbevruchte eitjes in het nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jongen en onbevruchte eitjes in het nest

    Ik heb momenteel een nestje japanse meeuwen met daarin 3 jongen. Deze zijn dit weekend uit de eitjes gekomen. Nu liggen er ook nog 4 eitjes die niet bevrucht zijn.
    Wat kan ik nu het beste met deze eitjes doen? Laten liggen of eruit halen?

  • #2
    Laat de eitjes maar een week liggen, dan kunnen de jongen hier wat op steunen.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Ja, dan vallen ze niet om als ze de bekkies open doen om gevoerd te worden.
      Ik haal eitjes pas weg als de jongen zijn uitgevlogen... als ze ze dan al niet zelf uit het nest gegooid hebben.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        ik laat ze meestal ook liggen zodat de jongen er op kunnen steunen.

        Opmerking


        • #5
          Ik heb de onbevruchte eitjes lekker laten liggen en de 2 jongen liggen er lekker tussenin!

          Weet iemand misschien of Japanse meeuwen bastaarden met bichenows? Was namelijk van de week mijn bichenow kwijt en constanteerde een dag later dat hij/zij lekker bij de meeuwen in het nest zat .

          Opmerking


          • #6
            Zou misschien wel kunnen, vooral als de bichenow alleen is, of gepest wordt door de andere bichenows, of nog heel erg jong is. Dan zoekt hij gezelschap van vogels die hem gezelschap willen houdne. Japjes zijn vrij lief voor andere vogels, dus die nemen zo'n 'stakkertje' dan gerust in het nestje op.
            Of ze ook met elkaar gaan paren weet ik niet, maar ik heb al heel wat rare combinaties samen gezien hoor.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking

            Working...
            X